Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Autor Wiadomość
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Drodzy forumowicze,
Od dłuższego czasu po wymianie cylindra ze względu na to, iż poprzedni był wątpliwej jakości nie mogę dojść do tego co jest problemem w moim motorowerze. Historia jest długa, być może analiza całości mogłaby naprowadzić na rozwiązanie, ale nie wiem czy w tym momencie jest to konieczne. Punktem zwrotnym w prawidłowym działaniu silnika być może była wywrotka, która mi się przydarzyła, ale tego też nie wiem.
W silniku zamontowany jest cylinder 40 po portingu, zapłon CDI oraz gaźnik AMAL 19.
Wcześniej na cylindrze 40 bez portingu i początkowo JIKOVIE a potem gaźniku
16N1-11 Ogar jeździł wyśmienicie. Później zaczęły się cyrki.
Dzisiaj próbowałem coś wyregulować na gaźniku, ale nie ma po tych zabiegach żadnych efektów. Zawsze jest tak samo, mianowicie: odpala od kopa i po krótkiej rundce (500m-1KM) zaczyna brakować mu sił aż w końcu dziwnie przerywa i szarpie aż ledwo dojeżdżam do domu. Mam wrażenie, że to wszystko przez temperaturę. Fakt, faktem jak nawet silnik zaczyna świrować i go zgaszę to bez problemu odpalę i na jałowych ładnie pracuje.
Czasami mam wrażenie, że łapie lewe powietrze, ale mogę się mylić. Sprawdzałem uszczelniacze wału i wydaje się, że wszystko jest ok, na pewno na tym po stronie zapłonu, bo tam jest sucho.
Nie rozpoławiałem jeszcze silnika, a tak naprawdę to już chyba tylko to zostało...
Ktoś coś może podpowiedzieć?
Najbardziej chyba zależałoby mi znaleźć kogoś z okolicy kto zajmuje się takimi sprzętami, ale niestety Ci których mi polecono już przestali w tym grzebać.
Jeśli ktoś obeznany jest z okolic, albo chociaż z Wielkopolski to z chęcią skorzystam z usług, bo ja już nie mam siły.
14-09-2025 22:35:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,754
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
Czyli po przejechaniu jakiegoś dystansu silnik zaczyna przerywać, ale na wolnych obrotach chodzi ? Myślę że problem może leżeć w zapłonie, a żeby to sprawdzić najlepszy jest tester iskry taki co się wpina między świece a fajkę. Kosztuje kilkanaście zł. Zakładasz i jak zaczyna przerywać to widzisz czy się świeci, jak tak to zapłon jest dobry i szukaj dalej, a jak nie to szukaj w zapłonie Smile

Gdyby to był normalny zapłon a nie jakieś heretyckie niby bezobsługowe CDI to powiedziałbym w ciemno że kondensator Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2025 23:04:23 przez romek.)
14-09-2025 23:00:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(14-09-2025 23:00:58)romek napisał(a):  Czyli po przejechaniu jakiegoś dystansu silnik zaczyna przerywać, ale na wolnych obrotach chodzi ? Myślę że problem może leżeć w zapłonie, a żeby to sprawdzić najlepszy jest tester iskry taki co się wpina między świece a fajkę. Kosztuje kilkanaście zł. Zakładasz i jak zaczyna przerywać to widzisz czy się świeci, jak tak to zapłon jest dobry i szukaj dalej, a jak nie to szukaj w zapłonie Smile

Gdyby to był normalny zapłon a nie jakieś heretyckie niby bezobsługowe CDI to powiedziałbym w ciemno że kondensator Smile

Romku, dziękuję za odpowiedź.
Na wolnych chodzi, po odkręceniu manetki na luzie też niczego sobie, ale podczas jazdy jak już się rozgrzeje jest dramat.
Długo zastanawiałem się nad tym czy to nie zapłon. Rzeźbiłem z nim niesamowicie, żeby go ustawić aż okazało się, że nawet lampa stroboskopowa padła. Jednak jak ściągnąłem magneto, żeby sprawdzić w jakiej kondycji jest uszczelniacz to okazało się, że pod magnetem nie ma klina... Być może wał ślizgał się i zmieniał moment zapłonu. Przywrócenie klina nie było proste, bo w dziurce w wale były pozostałości poprzedniego klina najprawdopodobniej. Coś tam udało mi się zrobić i chyba zablokować to magneto, ale dzisiaj jak testowałem to po niedługim czasie kilka razy strzelił w tłumik podczas jazdy. Kupię ten tester, bo może wyjdzie, że problem leży po stronie modułu, a ja się niepotrzebnie tylko męczę...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2025 23:41:18 przez Fearevil.)
14-09-2025 23:39:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 595
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
to samo miałem w simsonie: przerywanie i brak mocy ale odpalał prawie że z kopa i jałowe trzymał, wymieniłem juz chyba wszystko co sie dało - uszczelniacze (stare rzeczywiscie puszczały), gaźnik na 16N1-11, zapłon ustawiałem z 20 razy na lampe i nie dawało to praktycznie efektów - winny okazał sie cewkomoduł, po podmianie na nowy ten simson zaczął jeździć jak należy wiec moze gdzies tu leży problem, nie wiem jak to jest rozwiazane w twoim zaplonie, ale pewnie jakas cewka albo moduł zapłonowy gdzies tam jest w instalacji
15-09-2025 08:49:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(15-09-2025 08:49:02)Bob_Harley napisał(a):  to samo miałem w simsonie: przerywanie i brak mocy ale odpalał prawie że z kopa i jałowe trzymał, wymieniłem juz chyba wszystko co sie dało - uszczelniacze (stare rzeczywiscie puszczały), gaźnik na 16N1-11, zapłon ustawiałem z 20 razy na lampe i nie dawało to praktycznie efektów - winny okazał sie cewkomoduł, po podmianie na nowy ten simson zaczął jeździć jak należy wiec moze gdzies tu leży problem, nie wiem jak to jest rozwiazane w twoim zaplonie, ale pewnie jakas cewka albo moduł zapłonowy gdzies tam jest w instalacji

W zmodernizowanym zapłonie jest oczywiście moduł. Chciałem go już wcześniej podmieniać, ale sądziłem, że to nie to i do tej pory tego jeszcze nie zrobiłem. Widocznie czas najwyższy.
Dzięki Bob za przytoczenie swoich batalii, nie omieszkam napisać jak znajdę wreszcie przyczynę.
15-09-2025 10:54:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 595
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
oj pamiętam jak sobie krwi napsułem przy tym simsonie, bo robiłem dla kogoś, a wcześniej jeszcze grzebało przy nim ze 3 mechaników i każdy zostawił swoje 3 grosze, że finalnie to był obraz nędzy i rozpaczy, no ale udało mi się to i napewno tobie sie uda, powodzenia Smile
15-09-2025 23:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3345
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
17-09-2025 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68514
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
17-09-2025 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8121
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 222
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 273
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39183
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 287
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 316
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3049
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8364

Reklama