Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 107
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, porownujac sposoby 'tuningow' sprzed lat : to jezdzilem kiedys na NSU 251 OSL, ktorego 'ktos podrasowal' w latach 40/50-tych do wyscigow ulicznych w miastach i w nim bylo np. zrobione to : wiekszy zawor dolotowy - ssacy o 3,5 mm od oryginalnego i gaznik 'Pegaz 26mm' od Junaka, stopien sprezania byl oryginalny 6,5 : 1.
Ale bylo cos jeszcze, a mianowicie filtr powietrza, ktory w oryginale byl skierowany na gazniku 'do tylu' - w tym gazniku byl zamontowany na gumowym kolanku 90 stopni i mial otworki zasysajace powietrze na obwodzie obudowy / przez co powietrze wpadalo do filtra pod lekkim 'nadcisnieniem' - silnik 'nie meczyl' sie jego zasysaniem...
Bo nie czerpal powietrza z tylu filtra - gdzie zawsze panuje spore 'podcisnienie' / od strug powietrza oplywajacych obudowe filtra, przez co to zasysanie jest mocno utrudnione...
Motorek byl szybszy od seryjnego o ok. 20 km/h i spalal bardzo malo benzyny, pomimo seryjnego przelozenia napedu / seryjnych zebatek 'terenowych'.
Po prostu - silnik dostawal do filtra powietrze 'pod lekkim nadcisnieniem' i osiagal dzieki temu o ok. 1200 - 1300 wyzsze obroty maksymalne, niz silnik seryjny, w ktorym filtr powietra zawsze byl skierowany 'do tylu'...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2025 14:33:59 przez Dinozaur.)
|
|
17-05-2025 14:27:08 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 29
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(17-05-2025 14:27:08)Dinozaur napisał(a): Czesc, porownujac sposoby 'tuningow' sprzed lat : to jezdzilem kiedys na NSU 251 OSL, ktorego 'ktos podrasowal' w latach 40/50-tych do wyscigow ulicznych w miastach i w nim bylo np. zrobione to : wiekszy zawor dolotowy - ssacy o 3,5 mm od oryginalnego i gaznik 'Pegaz 26mm' od Junaka, stopien sprezania byl oryginalny 6,5 : 1.
Ale bylo cos jeszcze, a mianowicie filtr powietrza, ktory w oryginale byl skierowany na gazniku 'do tylu' - w tym gazniku byl zamontowany na gumowym kolanku 90 stopni i mial otworki zasysajace powietrze na obwodzie obudowy / przez co powietrze wpadalo do filtra pod lekkim 'nadcisnieniem' - silnik 'nie meczyl' sie jego zasysaniem...
Bo nie czerpal powietrza z tylu filtra - gdzie zawsze panuje spore 'podcisnienie' / od strug powietrza oplywajacych obudowe filtra, przez co to zasysanie jest mocno utrudnione...
Motorek byl szybszy od seryjnego o ok. 20 km/h i spalal bardzo malo benzyny, pomimo seryjnego przelozenia napedu / seryjnych zebatek 'terenowych'.
Po prostu - silnik dostawal do filtra powietrze 'pod lekkim nadcisnieniem' i osiagal dzieki temu o ok. 1200 - 1300 wyzsze obroty maksymalne, niz silnik seryjny, w ktorym filtr powietra zawsze byl skierowany 'do tylu'...
Pozdrawiam.
Zauważyłem ostatnio że trochę go dusi na wyższych obrotach więc postanowiłem zdjąć filtr gaźnika który ma tylko 4 małe otwory i grubą siatkę, no i zdecydowanie widać różnicę przy wkręcaniu się na wyższych szczególnie i różnicę w mocy, dlatego zamówiłem stożek.
Niestety na turbo nie mam takiej możliwości choć podejrzewam że turbo w komarku zrobiłoby furorę
A tak przy okazji to do tej uszczelki którą wysyłałem tam kilka odpowiedzi temu, potrzeba jakiegoś specyfika? Czy poprostu wsadza sie jak każdą inną?
|
|
17-05-2025 14:48:37 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|