Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Niech żyje forum Chłopcy Rometowcy
Autor Wiadomość
Mus_Musculus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Mus
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Niech żyje forum Chłopcy Rometowcy
Czołgiem Rometowej Braci!

Jako nowy członek forum Chłopcy Rometowcy mam zaszczyt przywitać się z Wami.

Na początku chciałbym przedstawić w kolejności chronologicznej z jaką pojawiły się w moim posiadaniu pojazdy związane bezpośrednio z twórczością PRL, które obecnie znajdują się w moim posiadaniu.

- Fiat 126P FL 1988 rok - przy okazji mój pierwszy pojazd po osiągnięciu wieku dorosłości

- Żuk A11 grudzień 1981 - tak, sam początek stanu wojennego, jego autentyczności dowodzi między innymi skrzynia biegów, której miałem przyjemność w tym roku przeprowadzić remont generalny, cecha w odlewie korpusu październik 1981. W Żuku przeprowadziłem kompletny remont tylnego mostu, tylnego zawieszenia, wału napędowego. Układ hamulcowy został zbudowany od podstaw z zachowaniem najwyższej staranności tak w kwestii praktycznej jak i w kwestii historycznej - śruby montażowe cylinderków hamulcowych pochodzą ze starych zapasów nie będąc nigdy wcześniej montowane. Ponadto kompletnej rewitalizacji został poddany układ chłodzenia oraz w ostatnim czasie dół silnika został starannie uszczelniony - jak dotąd myślałem, że Żuk niezostawiający choćby kropelki oleju na podłożu podczas postoju istnieje tylko w bajkach, zaś faktem jest, że od dwóch miesięcy na misce olejowej nie ma nawet zapocenia. Od góry silnika jedynie kosmetyka w postaci kompleksowej regeneracji gaźnika, regularnej wymianie filtra powietrza/oleju, samego oleju na regulacji zaworów kończąc. W zawieszeniu przednim poza regularnym smarowaniem kalamitek wymienione zostały jedynie łączniki stabilizatora. Żuk podczas przeglądu witany jest z ogromnym zainteresowaniem i jak co roku opuszcza stacje bez żadnych choćby najmniejszych zastrzeżeń ze strony pracownika OSKP. Poza funkcją maskotki w kolekcji pełni prace na rzecz transportu czy to materiałów budowlanych z marketu - podczas remontów przydomowych - czy opału na zimę. Ciekawostką jest fakt, że jest to jedyny Żuk, w którym spotkałem się z opisem pod kontrolkami na wskaźnikach w języku angielskim, zwłaszcza, że jak wspomniałem urodził się on na samym początku stanu wojennego. Wskaźniki tego typu znane są z pojazdów takich jak Pobieda/Warszawa, Syrena, Nysa czy właśnie Żuk. Znane mi są wersje z opisami w języku rosyjskim, polskim bądź zamiast słów samymi piktogramami.

- Romet Komar 2352W 1979 - ów pojazd póki co przeszedł remont generalny acz wybiórczy, skupiłem się póki co na kwestii mechanicznej, to jest oczywiście silnik złożony od nowa - 017 -, wiązka elektryczna na wzór oryginalnej z zachowaniem kolorów oraz przekroju kabli, łożysko główki ramy, nieoryginalne aczkolwiek wygodniejsze w eksploatacji ośki kół przód/tył z łożyskami kulkowymi zamiast wianków, żarówki 12V (6V cały czas się paliły), komplet linek, zregenerowana stacyjka, pospawany odbój oraz pałąk stopki centralnej. Jako, że został zarejestrowany dopiero co, aby się nim nacieszyć przed zimą po powyższym remoncie został złożony do kupy bez ingerencji jego malaturę, fabrycznie posiadał kolor limonkowy jednak przez poprzedniego właściciela został skrzywdzony pędzlem bądź wałkiem w kolor spoza palety mniej więcej czerwony - wyglada upiornie

- Romet Konar 2351 (w tej chwili nie pamiętam rocznika) - pojazd w rodzinie od samego początku, pierwotnie nabytek mojego św. pamięci Pradziadka. Jego stan techniczny w zasadzie jest nienaganny, posiada piękne, fabryczne, pomarańczowe malowanie, które zachowało się w nadzwyczaj dobrej kondycji. Lakier po dziś dzień zachowuje połysk, nosi nieliczne ślady korozji, które zostały zabezpieczone dodające całości kunsztu autentyczności. Po kosmetycznej ingerencji w układ zapłonowy - zwykle przeczyszczenie tego i owego - owad odwdzięczył się harmonijnym, pięknym rykiem silnika ZB4. Jego jedynym mankamentem jest mikroskopijne (- na pierwszy rzut oka niezauważalne - pęknięcie w okolicy walka pośredniego skąd sączy się minimalnie olej. Obecnie silnik pozostaje poza ramą do czasu usunięcia niedogodności.

- WSK M06 B3 125ccm z 1978 roku - motocykl jako ostatni pojawił się w moim posiadaniu. Na chwile obecną przeszedł jedynie kosmetykę układu zapłonowego oraz ogląd góry silnika. Cechuje się nienaganną pracą, z miłym, „miękkim” brzmieniem, bez dzwonienia, sprawnym oświetleniem, kompletnością, jednakże w jego przypadku planuję przeprowadzić gruntowną rekonstrukcję w najbliższej przyszłości.

-=TUTAJ POZA CHRONOLOGIĄ O CZYM DALEJ=-

- SHL M11 rocznik bodaj 1967 - motocykl również od nowości w rodzinie. Na pokładzie dumnie prezentuje się silnik W2A. Motocykl jest w 100% kompletny, jego przebieg zatrzymał się po przekroczeniu 11 tysięcy kilometrów. Po śmierci brata mojej również św. pamięci babci stoi cały czas garażowany na mojej posesji. Jednakże wspomnieć muszę, że obecnie (naście lat po śmierci brata babci) niepisane prawo pieczy nad nim sprawuje mój wujek, którego mam nadzieje z czasem uda mi się przekonać, aby motocykl powierzył w moje ręce, wówczas przywrócę mu blask z czasów jego świetności. Pochwalić się muszę faktem, że motocykl po blisko 20 latach nieodpalania, a jedynie co jakiś czas rzędu 2 tygodnie/miesiąc „przekopywania” odpalił po wstrzyknięciu paliwa do komory pływaka (gaźnik Pegaz) z początku trzymając jedynie wolne obroty, z czasem reagując na odkręcanie manetki. Niesamowitym było ponownie ujrzeć jak wszystko w nim pracuje bez zarzutu włączając w to każdą z żarówek o charakterystycznym, ciepłym świetle.



Moim wkładem w istnienie forum chciałbym przysłużyć się do wsparcia/odbudowy formy jaka w obecnych czasach - moim zdaniem - niesłusznie została wyparta poprzez takie środki jak media społecznościowe. Te w swojej przystępności tworzenia postów pozostają jednak bardzo daleko w tyle jeśli weźmiemy pod uwagę przejrzystość treści, łatwość jej wyszukiwania co w przypadku społeczności danej tematyki jest moim zdaniem kluczowe, a na nie mniej ważnej łatwości moderowania treści kończąc. Jestem przekonany, że zdecydowanej większości z Was nie podoba się, bądź wręcz przeszkadza ilość „głupkowatych” wpisów na na FB pod zapytaniem osoby szukającej rzetelnej, wartościowej porady.

Jeśli Waszym zdaniem moje założenie jest słuszne to moja ręka pozostaje wyciągnięta na rzecz ogólnopojętego kierunku jakim jest dbałość o przyszłość formy i skarbnicy uporządkowanej wiedzy jakim niewątpliwie jest to forum. Jednym z moich kręgów zainteresowań/hobby/pracy jest programowanie w językach Delphi/C#. Od pewnego czasu krąży mi po głowie pomysł stworzenia małej aczkolwiek przydatnej oraz przejrzystej aplikacji bazodanowej, dzięki której będziemy mogli uporządkować kwestie obecnie dostępnych części zamiennych/eksploatacyjnych do naszych sprzętów rodem z poprzedniej epoki, gdzie znajdą się ich opisy, linki do stron/producentów oraz opinii na ich temat tak, aby jeszcze bardziej ułatwić wszystkim serwisowanie tychże pojazdów. Jeśli temat „chwyci” postaram się przedstawić dalsze kroki, które przyczynią się do jej powstania.

To tyle tytułem mojego przydługawego przywitania się z Wami.


Pozdrawiam!
Mus_Musculus


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2024 03:55:24 przez Mus_Musculus.)
27-09-2024 03:47:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Mus_Musculus za ten post.
Reklama
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Niech żyje forum Chłopcy Rometowcy
Witaj na forum,
chapeau bas za tak konkretne przywitanie i przedstawienie swojej ciekawej kolekcji i jej historii
27-09-2024 21:22:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Niech żyje forum Chłopcy Rometowcy
Cześć, piękna kolekcja, możesz je pokazac (zwłaszcza komary) i mam nadzieję że zostaniesz na dłużej Smile
28-09-2024 09:48:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigryman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Niech żyje forum Chłopcy Rometowcy
Witaj.
Bardzo konkretnie się przywitałeś. Brawo.
Nie wiem jak w przypadku motorowerów, ale co do rowerów, to stworzenie takich baz jest bardzo problematyczne. Po prostu dany model, w zależności od stanów magazynowych, składano z czego popadnie. Nawet samo zdefiniowanie rocznika nierzadko jest cudem. Po prostu raz bili numery, raz nie. A montowane podzespoły to dopiero szeroki wachlarz możliwości. Nawet oficjalne dane są sprzeczne. Co innego mówią katalogi, co innego karty produktów, co innego foldery reklamowe, a co innego rzeczywistość. Sam miałem do czynienia z rowerami, co do których byłem pewien, że były w 100% złożone w danym roczniku i nikt w nie nie ingerował, i ... poszczególne elementy nie pasują do np. katalogu. Po prostu Romet Smile
Ale powodzenia.
11-11-2024 02:01:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 218
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 417
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 361
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 331
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 472
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 60
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19191
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 230
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 816
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 144
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 235
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 624

Reklama