Czesc jestem nowy witam wszystkich mam Stelle na ktorej nie siedzialem od 15 lat chce wyremontowac, pare dni temu wpadl mi w rece silnik od simsona 4 biegi za 3 stowki i mam zamiar go wlozyc do stelli prosilbym o jakies wskazowki moze ktos juz adaptowal silnik ifa do stelli czy jest duzo do przerobienia ? (stary silnik moge odsprzedac niewiem w jakim jest stanie z tego co pamietam dwojka nie chciala wchodzic czy sliniki od simsona maja podobny rozstaw srub ? czy tylko ciecie i spawanie ? moze ktos sie tym zajmuje woj podkarpackie moge oddac do zrobienia jak jest ktos chetny pozdro i czekam na jakies sugestie
Jeśli to ma też jakoś wyglądać, to na pewno trzeba będzie przerobić mocowanie silnika - P&P to nie "siedzi", a robiąc po najmniejszej linii oporów, byleby tylko jakoś ten inny silnik zamocować - pewnie wyjdzie kupa. Jak chcesz tylko wywiercić dziurkę, coś tam podgiąć, coś tam podciąć - odpuść sobie...
Wiadomo - każdy by chciał "gotowy" patent, ale tu zwyczajnie ciężko o coś takiego - taka dola pioniera
Skoro masz i ramę i silnik na swap, to sam możesz sobie wszystko wstępnie pomierzyć - rozstawy, skrajne wymiary obu silników i ich różnice...
Kluczowe będzie tu dorobienie nowych płaskowników (mocowań) pod silnik m541 oraz dobranie odpowiedniego ich położenia - aby nie tylko pasowało, ale i nie wyglądało śmiesznie.
Ja bym zaczął od przymierzenia takiego silnika do ramy - po prostu - mniej więcej go tam przyłóż i oceń. Pomocne mogą się też okazać szablony z tektury, rysunki...
Są lepsze i gorsze swapy, ale zwykle te lepsze to takie, nad którymi ktoś przysiadł i się zastanowił... Bo wykonalne jest (prawie) wszystko.
no tak niechce odwalic tego na opak wydaje mi sie ze te silnik sa podobne najwazniejsza sprawa to wspolosiowosc i chyba do tego trzeba ustawic pozycje silnika tzn zebaek na kole i silniku chodzi mi oto jak rozwiazac sprawe z zamocowaniem zeby silnik np nie przenosił drgan na rame
To zależy od tego jak rozwiążesz kwestię samego mocowania silnika, ale chyba nie ma co odkrywać tu ameryki od nowa - guma, poliuretan... podkładki i/lub tulejki z tych materiałów.
Współosiowość oczywiście, przebieg łańcucha - żeby o nic nie obcierał...
Wieczorem postaram się dodać zdjęcie Ogara wypatrzonego na OLX - zapisałem je sobie, bo miał - moim osobistym zdaniem - dość zgrabnie wpasowany silnik, o którym mówisz. Może Ci to jakoś pomoże. Poszukaj też na Forum, bo jest temat o grubej modyfikacji Stelli (Turbo Stella) i tam są opisane doświadczenia konstruktora z tą ramą i mocniejszym silnikiem, warto zajrzeć.
Moim zdaniem nie ma sensu silić się z niwelowaniem drgań. Tym bardziej, że większość motorowerów ma silnik mocowany na sztywno. Co innego linia łańcucha, tutaj dobrze byłoby puścić łańcuch w linii prostej, chociaż też nie jest to budowa promu kosmicznego i można sobie pozwolić na delikatne odstępstwa. Oczywiście mając w głowie krótszą żywotność napędu.
Jerry już wspomniał co należy zrobić. Najpierw usiąść przymierzyć i przemyśleć jakie rozwiązanie będzie najprostsze i najskuteczniejsze.
Na forum jest kilka Rometów z niemieckimi silnikami, choćby to. Warto popatrzeć i podpytać właściciela.
Heja silnik się wkleja w ramę ale mam pare pytań bo simsona miałem jakieś 15 lat temu i za bardzo niewiem oco chodzi mam goły silnik wychodzi chyba 4 kable z aparatu i tyle kable maja kolory inne niż na schematach podobno są różne aparaty zapłonowe w simsonach, jak rozpoznać jaki mam w tym silniku? napewno pod kołem jest kondensator i cewki kupię wiązkę na Alledrogo do simsona ale nie chce używać akumulatora i niewiem co jest mi jeszcze potrzebne napewno regulator napięcia stacyjki tez nie chce montować wystarczy mi jakiś rozłącznik zapłonu co jeszcze ? Z góry dzięki za każde info
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.