Brak komara w systemach
|
Autor |
Wiadomość |
czankete
Unregistered
|
RE: Brak komara w systemach
(08-12-2018 21:20:15)sebaaaaa93 napisał(a): Witam, kupiłem parę tygodni temu komara 1977r spisałem z panem umowę dał mi bardzo stary dowód ale widoczny od niego ,rejestracje i ważne OC . Żeby go przerejestrowac potrzebuje przegląd ,ale żaden diagnosta niechce zrobić bo nigdzie go w systemach nie widać że w ogóle istnieje, tam gdzie była jego pierwsza rejestracja tez nie mają po nim śladu . Co dalej robić? Proszę o pomoc.
...wariant pierwszy:
- wykłócasz się na dotychczasowej stacji diagnostycznej by obsłużyli Cię jak powinni
...wariant drugi:
- zmieniasz stację diagnostyczną na normalną, gdzie bez łaski zrobią Ci badanie techniczne z uzupełnieniem wszelkich danych niezbędnych do uzupełnienia rubryczek wymaganych w obowiązujących blankietach dowodów rejestracyjnych jakie za chwilę zażąda od Ciebie "pani z okienka" w WK ...
...wariant trzeci:
- idziesz do właściwego miejscowo WK i przerejestrowujesz komara - ze względu na brak aktualnego badania technicznego oraz wymaganych danych Twojego motoroweru niezbędnych do wypełnienia dowodu rejestracyjnego i wprowadzenia danych w CEPiK dostajesz skierowanie na badanie techniczne po wykonaniu którego wracasz do WK ...
|
|
08-12-2018 21:45:48 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Brak komara w systemach
Moim zdaniem diagnosta powinien wykonać badanie techniczne, jeśli pojazdu nie ma w CEPiKu. Przecież pojazd ma cechy identyfikacyjne, stare potwierdzenie zgłoszenia do rejestru, tablicę rejestracyjną i... istnieje.
Jest pewna metoda, którą diagnosta może legalnie zastosować - pytanie czy chce mu się fatygować z powodu Komarka. W przepisach wygląda to tak:
Art. 80bc ustawy Prawo o ruchu drogowym: W przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do ewidencji, spowodowanego przyczynami niezależnymi od podmiotu, wprowadzenia danych dokonuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym powstał obowiązek ich wprowadzenia.
§ 1a rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach:
Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że:
1) w przypadku, o którym mowa w art. 80bc ustawy, pobranie danych z ewidencji może nastąpić po przeprowadzeniu badania;.
Pozostaje się dogadać z diagnostą, że on robi badanie, a Ty - najlepiej jeszcze w tym samym dniu - idziesz rejestrować motorower i po rejestracji wracasz do niego. Wydział Komunikacji wprowadzi pojazd do CEPiKu podczas rejestracji, a następnie stacja kontroli pobierze dane Komara z CEPiKu i od razu prześle swoje informacje z przeglądu do bazy.
Ewentualnie diagnosta może zgłosić niezgodności danych do Ministerstwa Cyfryzacji w razie gdy niezgodność ta uniemożliwia mu wprowadzenie danych do ewidencji (z uwagi na m. in. brak pojazdu w bazie), tylko zapewne nie ma chęci na wypisywanie stosownego formularza.
Oczywiście sprytny diagnosta wyśle Cię po tzw. tablicę próbną i pozwolenie czasowe do WK, który w optymistycznej wersji zarejestruje Ci Komara "na ślepo" (brak danych technicznych) i skieruje na badanie techniczne, by ustalić parametry pojazdu. Wtedy motorek będzie już w CEPiKu, a Ty dodatkowo zapłacisz za czasową rejestrację w celu przejazdu na badanie techniczne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2018 22:00:54 przez heli126.)
|
|
08-12-2018 21:55:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|