Fiat 126p brak 3 i 4
|
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Nowy
Liczba postów: 99
Imię: Jacek
Skąd: Szczecin
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Fiat 126p brak 3 i 4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018 22:59:52 przez Jaca.)
|
|
20-11-2018 22:58:13 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Fiat 126p brak 3 i 4
Cytat:Obsługa zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów polega na okresowej (po przebiegu pierwszych 2000 ... 3000 km, a następnie co 20 000 km) kontroli stanu zamocowania śrub i nakrętek, a także, w przypadku pracy pod samochodem, sprawdzeniu stanu elementu metalowo-gumowego łączącego długi drążek z wałkiem zmiany biegów w skrzynce. Wszelkie mechaniczne uszkodzenia elementu metalowo-gumowego oraz zestarzenie lub popękanie gumy kwalifikują tę część do wymiany. Należy zwrócić uwagę, że zerwanie tego połączenia uniemożliwia zmianę biegów (w tym przypadku można wykonać doraźną naprawę przez połączenie obu elementów płaskownikiem z blachy stalowej z otworami na śruby łączące wykonanymi w tym samym rozstawieniu, co w elemencie metalowo-gumowym).
"Jeżdżę samochodem Polski Fiat 126p" inż. Zbigniew Klimecki, mgr inż. Roman Podolak - WKiŁ 1975
A po naszemu: to są dwie blachy połączone gumą. Zobacz czy guma trzyma się blach i czy blachy są dobrze dokręcone do drążków. Książka podchodzi dość zapobiegawczo do wymiany tego elementu, ale jak rzucisz go sobie do bagażnika to wymiana zajmuje chwilę, a do domu zawsze wrócisz.
Najlepiej kup nowy lizak i profilaktycznie wymień. Może się on nawet skrzywić i wtedy nie będzie "prawych" biegów. Nie jest to wielki koszt, a w tym jednym przypadku będziemy mieć 100% pewności. Najwyżej zyskasz w ten sposób drugi, zapasowy
Podczas wymiany zwróć uwagę na jego poprawny montaż.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2018 01:21:20 przez Dawdzio.)
|
|
21-11-2018 01:04:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|