Rejestracja na zabytek?
|
Autor |
Wiadomość |
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Rejestracja na zabytek?
Rejestracja na zabytek wiąże się w większości z problemami niż z przywilejami. Generalnie pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Rejestracji dokonuje konserwator zabytków na podstawie opinii rzeczoznawcy, ale po drodze czeka Cię wiele papierków i kosztów, w przybliżeniu:
Opłaty za:
sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)
Opłaty w wydziale komunikacji:
za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;
opłata ewidencyjna za wydanie:
pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.
+kilka innych (jak opinia).
Pamiętaj też, że rejestracja na żółte tablice w pewnym stopniu Cię ubezwłasnowolnia (w mojej opinii), jeśli chodzi o pojazd, bo właścielem zabytku będzie też państwo, nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł bez niej też sprzedać pojazdu, jeżeli (nie daj Bóg) będziesz miał wypadek na nim, zapłacisz karę za znieszczenie zabytku, który de facto jest "Twoją" własnością itp itd. Moim zdaniem, więcej złego niż dobrego. Mimo wszystko, żółte tablice budzą respekt innych kierujących.
zastanów się dobrze !
Pozdrawiam,
Tomek
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2012 15:15:12 przez Semmao.)
|
|
11-05-2012 15:14:13 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Semmao za ten post.
fosa (10-14-2012), nie_mientki (05-11-2012), skuter007 (10-14-2012), Sołtys (10-14-2012)
|
Norbi96
Rozrusznikowy Joe
Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Rejestracja na zabytek?
(11-05-2012 15:14:13)Semmao napisał(a): Rejestracja na zabytek wiąże się w większości z problemami niż z przywilejami. Generalnie pojazd zabytkowy powinien:
-mieć co najmniej 25 lat,
-być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
-posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Rejestracji dokonuje konserwator zabytków na podstawie opinii rzeczoznawcy, ale po drodze czeka Cię wiele papierków i kosztów, w przybliżeniu:
Opłaty za:
sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)
Opłaty w wydziale komunikacji:
za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;
opłata ewidencyjna za wydanie:
pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.
+kilka innych (jak opinia).
Pamiętaj też, że rejestracja na żółte tablice w pewnym stopniu Cię ubezwłasnowolnia (w mojej opinii), jeśli chodzi o pojazd, bo właścielem zabytku będzie też państwo, nie będziesz mógł wyjechać za granicę bez zgody konserwatora, nie będziesz mógł bez niej też sprzedać pojazdu, jeżeli (nie daj Bóg) będziesz miał wypadek na nim, zapłacisz karę za znieszczenie zabytku, który de facto jest "Twoją" własnością itp itd. Moim zdaniem, więcej złego niż dobrego. Mimo wszystko, żółte tablice budzą respekt innych kierujących.
zastanów się dobrze !
Pozdrawiam,
Tomek
Tomku drogi, mówiłeś, że nie da się motoroweru na zabytek bo ustawodawca czegoś tam nie przewidział, to da się czy nie??
|
|
14-10-2012 11:44:24 |
|
|
Mikołaj
Dziecko słoneczka :D
Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
14-10-2012 12:07:53 |
|
|
Semmao
Podszeptywacz
Liczba postów: 4,470
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Rejestracja na zabytek?
(14-10-2012 11:44:24)Norbi96 napisał(a): Tomku drogi, mówiłeś, że nie da się motoroweru na zabytek bo ustawodawca czegoś tam nie przewidział, to da się czy nie??
Tak, i potwierdzam moje słowa - wtedy byłem przekonany, że można - ale kiedy próbowałem przetrzeć szlak moim Sportem wyszły luki prawne uniemożliwiające rejestrację motoroweru na zabytek. Więc napiszę jeszcze raz: NIE - nie można zarejestrować motoroweru na żółte blachy/zabytek. Gdyż nie ma przepisów tego umożliwiających, ani procedur w wydziałach komunikacji, chociażby tak jak pisze Tornado - sam fakt nie przygotowania przez ustawodawcę wzoru tablic rejestracyjnych dla motoroweru (inna niż motorowa) dyskwalifikuje już rejestrację.
Natomiast, tego jeszcze nie wiem, ale będę sam próbował, o ile ten wpis nie został skreślony z ustawy - rejestrować jako UNIKAT.
Procedura nie jest podobna, rejestracja jest na białe tablice! - nie trzeba żadnych wpisów do rejestru, białych kart i opinii rzeczoznawcy!! wystarczy orzeczenie rzeczoznawcy, w którym potwierdzi on, że pojazd ma więcej jak 25 lat i jest unikatowy. Orzeczenie, nie opinia!
Da się tak zarejestrować wyrejestrowane pojazdy, ale trzeba posiadać na nie dowód własności, chociażby uzyskany sądownie (tak jak zasiedzenie).
Plusem też jest brak obowiązku posiadania ciągłości ubezpieczenia OC mimo tego, że pojazd nie jest ”zabytkowy” i nie ukończył 40 lat.
Generalnie wszystko ma się opierać na Art.79,ustęp.4, punkt 3 Prawo O Ruchu Drogowym:
Cytat:Art. 79. 1. Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku:
[...]
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
[...]
3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji
I do tego przepisu trza się modlić. k:
W przyszłym roku jak magicznie przypłynie gotówka chętnie sam przejdę tą drogę.
Quake96 - 18-06-2013 22:49 -Cóż chciałeś Rometa to musisz się liczyć z wydatkami
kamil97 - 22-10-2014 10:02 -Ano ,,Chciales rysia, musisz się liczyć z wydatkami"
jurek_j - 25-04-2016 19:28 -chciałeś rometa, musisz się liczyć z problemami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-10-2012 13:25:22 przez Semmao.)
|
|
14-10-2012 13:23:39 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
14-10-2012 23:38:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|