Romet 50-T-1 by Sebastiankkk
|
Autor |
Wiadomość |
Sebastiankkk
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Sebastian
Skąd: Skołoszów
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Romet 50-T-1 by Sebastiankkk
Przedstawiam wam swój motocykl który aktualnie jest rozebrany i przechodzi kompletny remont. Romet pochodzi z roku 1976 i jest własnością mego taty. Rometa dostrzegłem już w dzieciństwie w szopie i postanowiłem że go kiedyś odrestauruje. Nadszedł ten moment i trzeba zabrać się do pracy choć muszę przyznać że jest w nim kilka usterek niektóre z nich to brak iskry (nie wiem co mu dolega ale 2 lata temu była a teraz zanikła :/), przednich świateł czy stopu.
Resztę części leży po całym garażu garażu, bądź czekają na mnie w sklepie
Aby doprowadzić go do nienagannego stanu muszę kupić jeszcze:
-opony;
-dętki;
-śruby które spisałem z instrukcji i pomierzyłem oryginalne (jeżeli ktoś potrzebuję listę śrub to mogę podać);
-lustro wraz z kloszem i ramką;
-żarówki;
-nowy pokrowiec na siedzenie;
-itd.
Lista zapewne ciągle będzie rosła ale myślę że będzie warto poświęcić mu swój czas i pieniądze
W miarę upływu czasu będę dodawał kolejne zdjęcia z prac nad tym zabytkiem.
Pozdrawiam Sebastiankkk
|
|
05-05-2012 04:22:15 |
|
|
lukasz247___
Król leśnych bezdroży :)
Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
|
|
05-05-2012 08:16:16 |
|
|
Sebastiankkk
Nowy
Liczba postów: 4
Imię: Sebastian
Skąd: Skołoszów
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Romet 50-T-1 by Sebastiankkk
Witam
Wczoraj z racji że się nudziłem poszedłem do mojego T-1 i spędziłem przy nim 12h (tak aż tyle, ponieważ sam go naprawiam). Lecz sądzę, że jeszcze nie raz zajdzie potrzeba posiedzieć przy nim tyle czasu.
Udało mi zrobić iskrę (to w sumie zajęło mi najwięcej czasu bo ściągniecie koła iskrownika kondensatora i z powrotem zakręcić i tak kilka razy dopóki nie pojawiła się iskra) -nie wiem nawet co było przyczyną, ale wpadłem na pomysł aby przeczyścić pilnikiem styki od kondensatora i od cewki i to chyba pomogło (wymiana kondensatora nie pomogła, bo jak się później okazało ze starym kondensatorem też była iskra).
Skompletowałem kierownice czyli: linki, rollgaz i klamki(które są specjalnie niklowane i efekt jest rewelacyjny) brakuje mi tylko śrub do klamek bo stare są w kiepskim stanie.
Muszę kupić wszystkie śruby do całego motocykla bo obecne są obrobione i z trudem niektóre rozkręcałem( tu mam problem z gwintem w karterze do iskrownika po prostu śruba się cały czas obraca i jest nieciekawie).
W motocyklu pozostaje wyczyścić bak i skompletować przednie amortyzatory, które gdzieś leża w garażu.
Do kupienia nadal pozostają: 2 opony olej(chyba lux10), 2 łożyska do przedniego koła 6200, żarówki, klosz do przedniej lampy, i jedno mocowanie do przedniego błotnika bo mam tylko 3 ;/.
Poniżej prezentuje zdjęcia zapraszam do obejrzenia
Obecny stan motocykla i przeprowadzone w nim prace:
Na koniec kilka pytań:
Czym i jak zregenerować siedzenie?
Oto i moje nieszczęsne koła, a to dlatego że pełno na nich rdzy, gdyż mój tato zostawił go jak już wcześnie wspomniałem w szopie która niestety była dziurawa poniżej efekt. Jak doprowadzić koła do nienagannego stanu?
Czy zębatka tylna nada się jeszcze do jeżdżenia?
Lustro przednie( zastanawiam się nad nowym) co o nim sądzicie?
Przy motocyklu jest jeszcze mnóstwo pracy. W miarę upływu czasu będę wrzucał poczynania nad motorem.
Pozdrawiam Sebastiankkk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2012 15:20:17 przez Sebastiankkk.)
|
|
06-05-2012 15:18:57 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|