Ocena wątku:
- 2 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
|
Autor |
Wiadomość |
Adam104100
Pszegryfff
Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
|
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Romet Kadet M-780 produkowany był w latach 1980-1990. Jego celem było zastąpienie pospolitego motoroweru Komar, stąd w literaturze możemy spotkać się z potocznym określeniem, że jest młodszym bratem Komara. Przeznaczony był głównie dla kobiet ze względu na niską środkową część ramy pozwalającą na łatwy przekrok przez motorower, co ułatwia wsiadanie. Mimo, że z wyglądu przypomina wspomnianego wcześniej Komara i dość często jest nim błędnie nazywany, jego konstrukcja różni się od poprzednika. Zasadniczą część ramy tworzy rura stalowa, do której są przyspawane: uchwyt silnika, płyta bagażnika oraz rura sterowa. Motorower wyposażony jest w koła o średnicy 16" i dwubiegowy silnik typu 023.
(motorower posiada tłumik w kolorze czarnym, ze względów finansowych)
Motorower produkowany był w następujących kolorach:
Czerwień meksykańska (L614)
Zielony groszkowy (L76)
Niebieski morski (L47)
Pod koniec produkcji pojawiły się lakiery typu metalik. Niestety nie podsiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat.
Wersja prototypowa lub próbna:
Różnice względem późniejszych egzemplarzy:
-naklejka na zbiorniku jak w motorowerze Pony M1 i M2
-brak naklejki na plastikowej osłonie silnika
-stelaż siedzenia w kolorze czarnym
-chromowane wsporniki przedniego błotnika*
Lata 1980-1983, wersja pierwsza:
Różnice względem pozostałych egzemplarzy:
-przednie zawieszenie o średnicy 23 mm
-wysokie gumy ochronne przedniego zawieszania
-brak napisu z tyłu siedzenia
-przedni ogranicznik skrętu
-chromowany układ wydechowy
Lata 1984-1986, wersja druga:
Różnice względem pozostałych egzemplarzy:
-przednie zawieszenie o średnicy 25 mm
-zmiana konstrukcji ramy pod szersze zawieszenie
-stosowanie sprężynowych amortyzatorów koła tylnego
-tylny ogranicznik skrętu
-układ wydechowy malowany na kolor czarny
-wąski napis ROMET z tyłu siedzenia
Lata 1987-1990, wersja trzecia:
Różnice względem pozostałych egzemplarzy:
-zmiana rodzaju naklejek na zbiorniku
-szeroki napis ROMET z tyłu siedzenia
Kadet z powodzeniem był eksportowany do innych państw bloku wschodniego. Największą popularność zdobył jednak na Węgrzech. Wersje eksportowe posiadały komplet chromowanych błotników. Nie jest to jedyna różnica. Motorowery na eksport posiadały tabliczkę znamionową z przodu główki ramy.
Kadr z węgierskiego filmiku ukazujący tabliczkę znamionową.
Komfort jazdy:
Przednie zawieszenie składające się z widelca teleskopowego oraz amortyzowane zawieszenie koła tylnego wraz z wygodnym siodłem amortyzowanym za pomocą sprężyny umieszczonej między blachą, a uchwytem siodła, zapewniają wygodną jazdę nawet po nierównych drogach. Regulowana wysokość siodła oraz możliwość ustawienia kierownicy zapewniają wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście. Mimo, że istnieje możliwość personalizacji ww. elementów, przy dwóch metrach wzrostu i szerokiej budowie w lusterku nic nie widać.
Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.
|
|
06-01-2018 18:07:03 |
|
7 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post:7 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
bimber (01-06-2018), jacomoto (01-06-2018), Majerano (01-06-2018), marcin1479 (01-06-2018), Rometowiec14 (01-06-2018), Szatek (01-06-2018), Texas Ranger (01-07-2018)
|
Adam104100
Pszegryfff
Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Aha, jeszcze takie kilka spraw. Po pierwsze, nie zamieszczałem szczegółowych informacji typu długość, szerokość itp., gdyż to nie ma sensu. Jeżeli kogoś to interesuje, to może zajrzeć do odpowiednich źródeł. Drugą rzeczą jest mała prośba, a raczej pytanie. Czy istnieje możliwość bym mógł edytować ten pierwszy post w każdej chwili? W planach mam dodanie jeszcze jakiś podrozdziałów, w miarę możliwości korekty informacji i aktualizacji zdjęć, gdy pojawią się nowe. Kolejną kwestią jest fakt, co dalej? Kilka osób się zgłosiło, że zrobią o innych pojazdach, a tu nic. Rozumiem, że do wszystkiego trzeba czasu, ale niech ci co się zgłosili dadzą jakiś sygnał, jak ma się postęp prac. Z niecierpliwością czekam na Komary 2330, 2350, 2361, gdyż tam były dość dużo zmian.
|
|
06-01-2018 22:00:15 |
|
1 osoba postawiła piwo Adam104100 za ten post:1 osoba postawiła piwo Adam104100 za ten post.
Szatek (01-06-2018)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Dopiero teraz przeczytałem ten wątek.
Niestety, nie zgodzę się już z pierwszym zdaniem ...
"... że jest młodszym bratem Komara".
Romet-y z serii M-700, w tym Kadet M-780 to zupełnie inna konstrukcja niż Komar.
Prace nad pierwszym modelem M-700 PEGAZ rozpoczęto już w roku 1970, a pierwszy model zjechał w 1972 roku.
Sam Kadet, M-780 miał zastąpić Komara, a nie był jego bratem.
Przy okazji, pewnie mało kto wie, ale był też model M-781 z aluminiowymi kołami !6", tzw . alufelgami czyli obręcze, piasty i "szprychy to jeden odlew.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2021 00:20:05 przez joozek.)
|
|
16-01-2021 00:17:09 |
|
3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
klodian2002 (01-20-2021), marcin1479 (01-16-2021), Szatek (01-16-2021)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|