| 
		
	 
		
		 Ocena wątku: 
			
				0 głosów - 0 średnio12345 
		
			| 
					cylinder i tłok 60 cc ogar 200
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
		
		
	
		| seler1500   Kątówka robi bzzz
 
   
 
   Liczba postów: 1,968
 Imię: seler
 Skąd: PL
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 
 
				Witaj! 
Pierwszy cylinder - realna pojemność - 55,2 cm3. 
Podane tam dane to pic na wodę, tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć. 
Prędkość na pewno nie wzrośnie o 25 km/h, chyba, że twój silnik był mocno zajechany. 
Osobiście zrobiłbym szlif na oryginalnym cylindrze, a jeśli wał korbowy, skrzynia itp. są w dobrym stanie, pokusiłbym się o jakąś przeróbkę. Nie jestem w stanie ci powiedzieć jaką, nie miałem żadnego pojazdu z tym silnikiem, nie wiem ile miejsca jest pod tuleją. 
Dalej, zestaw numer dwa. 
Nie wiem, jak z wiarygodnością tych danych, ale jeśli tłok posiada 20% domieszkę krzemu, powinno być lepiej, może się okazać, że tłok w ogóle nie będzie puchł w sposób odczuwalny. Pojemność 55,2 cm3, osiągi - jak wyżej. 
Przy tych standardowej 50-tce zwiększenie pojemności o 10% niczego nie zmienia, oprócz delikatnie większego obciążenia wału korbowego.  
Osobiście rozważałem taką opcję, ale na szczęście zrezygnowałem i zdecydowałem się na 50/4 od Lagoon -a i jestem bardzo zadowolony, ale ja mam inny silnik. 
Silnik typu 223 posiada o jedno przełożenie więcej, skoki między biegami nie są aż tak duże, przez co silnik jest bardziej podatny na tuning. 
Co do tych cylindrów - twój wybór, podobno Almot jest lepiej wykonany. Jeśli jeszcze masz oryginalny cylinder - polecam szlif + dobry tłok. Jak dobrze dotrzesz, silnik będzie Ci służył długo i szczęśliwie    
Pozdrawiam, Rafał
 
Popraw linki.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2017 22:39:08 przez seler1500.)
 |  |  
	| 02-11-2017 22:37:55 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Quake96   Pyr pyr, wrum, wrum :D
 
   
 
   Liczba postów: 2,790
 Imię: Piotr
 Skąd: Bydgoszcz
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 
 
				 (02-11-2017 22:37:55)seler1500 napisał(a):  ... tłok 3-pierścieniowy niepotrzebnie zwiększa tarcie przez co silnik bardziej się grzeje, tłok może szybciej puchnąć. [...] 
Tłok nie powinien jako taki "puchnąć", nie ważne czy 2 czy 3 pierścieniowy. Nie mówię tu o rozszerzalności cieplnej mieszczącej się w normie, tylko o nadmiernym rozszerzaniu, które określa się właśnie jako "puchnięcie". Jeśli tłok "puchnie" to na pewno nie z powodu trzech pierścieni, więc tym samym twierdzenie, że "tłok może szybciej puchnąć" nie ma tutaj sensu.
 
Z tym grzaniem silnika też bym nie przesadzał. Czy to dwa czy trzy pierścienie, ten silnik nie powinien mieć problemu z przegrzewaniem, nawet w letnie dni. I tak, mam porównanie, bo jeżdżę zarówno na 3 jak i 2 pierścieniach. Różnica w "grzaniu" jest praktycznie nie odczuwalna, bowiem żaden z silników nie ma problemów z nadmiernym nagrzewaniem.
			 - Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
 - Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
 
 "Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
 Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
 |  |  
	| 02-11-2017 23:29:29 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| seler1500   Kątówka robi bzzz
 
   
 
   Liczba postów: 1,968
 Imię: seler
 Skąd: PL
 Pojazd: Inny
 
 | 
			| RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 
 
				Witaj! 
Jak pisałem, nie miałem nigdy osobiście silnika typu 223 - ograniczam się do tego, co wiem z różnych for - również z tego. 
Trafiałem tam na różne niepochlebne opinie tyczące się zestawów 60 (55) cm3. 
Kilka osób również wspominało, że na tłoku 3p silnik bardziej się grzeje - ale nikt nie pisał jaki stosuje olej, jaką mieszankę. 
Stąd moje nieco pochopne wnioski    
Pozdrawiam, Rafał
			 |  |  
	| 02-11-2017 23:42:46 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Quake96   Pyr pyr, wrum, wrum :D
 
   
 
   Liczba postów: 2,790
 Imię: Piotr
 Skąd: Bydgoszcz
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| RE: cylinder i tłok 60 cc ogar 200 
 
				Ja od siebie mogę dodać tylko, że zestawy 55ccm same w sobie są okej, ale prawda jest taka, że to tylko chwyt marketingowy, bo jako takiego większego wpływu na osiągi nie mają. Także czy 50 czy 55ccm to w praktyce "jeden pies". Ważniejsza wśród współczesnych wyrobów jest marka. Osobiście polecam tylko Almota. Mam u siebie dwa takie zestawy, na jednym z nich jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę polecam    Miałem też doświadczenie z CX (Cross Impex) i ich wyroby odradzam. Zdarzyło mi się trafić nawet na cylinder ze źle odlanym kanałem płuczącym w ożebrowaniu.
 
Znajomy miał też jakiś inny cylinder, podobno IR (Italy Racing) i ten również nie grzeszył jakością wykonania.
			- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
 - Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
 
 "Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
 Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
 |  |  
	| 02-11-2017 23:51:50 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |