Jawa 50 typ 20 (1974) remont
|
Autor |
Wiadomość |
BellaUrsa
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
|
Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Jeszcze kilka fotek z dzisiejszego palenia, choć najpiękniej wygląda w słońcu, niemniej korzystam z każdej okazji, uczę się jazdy i wychodzi mi to coraz lepiej, a Jawka gotowa jest na przejażdżkę w każdej chwili. Poziom paliwa jest chyba jeszcze niepoprawnie wyregulowany, bo Jawka potrafi się dławić, prychać, itp., choć podejrzewam jeszcze dysze, które mogłem za mocno wyczyścić i je uszkodzić. Nie wiem też na ile skazaniłem remont silnika i to, że nie robiłem szlifów ani bardziej skomplikowanych operacji, tylko rozbiórka, wymiana łożysk i uszczelniaczy, i składanie. Choć na ciepło potrafi odpalić i od 1/3 obrotu kopki, więc nie jest totalnie źle ten silnik złożony, przynajmniej taką mam nadzieję. Oby teraz zarejestrować, to już reszty się nauczę w normalnej eksploatacji.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Krzysiek.
Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
|
|
01-01-2020 00:53:01 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Cytat:Poziom paliwa jest chyba jeszcze niepoprawnie wyregulowany, bo Jawka potrafi się dławić, prychać, itp., choć podejrzewam jeszcze dysze, które mogłem za mocno wyczyścić i je uszkodzić.
Poziom paliwa to prosta sprawa. Musi być ustawiony tak, aby po "zatopieniu" pływaka w komorze, paliwo było na równi z kołnierzem.
Dyszy raczej nie uszkodziłeś, bo nie wiem jak trzeba chcieć żeby to zrobić Najprędzej obstawiam ten poziom paliwa, choć wtedy miałbyś stały problem przy wyższych obrotach pewnie. Sprawdź ustawienie zapłonu i platynek, bo jawka o ile na ustawienie zapłonu leje (zapali nawet na odkręconej podstawie ale będzie mogła się dławić), tak platynki trzeba dobrze ustawić.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
01-01-2020 01:04:10 |
|
1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post:1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
BellaUrsa (01-01-2020)
|
BellaUrsa
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
(01-01-2020 01:04:10)Quake96 napisał(a): Poziom paliwa to prosta sprawa. Musi być ustawiony tak, aby po "zatopieniu" pływaka w komorze, paliwo było na równi z kołnierzem.
Dyszy raczej nie uszkodziłeś, bo nie wiem jak trzeba chcieć żeby to zrobić Najprędzej obstawiam ten poziom paliwa, choć wtedy miałbyś stały problem przy wyższych obrotach pewnie. Sprawdź ustawienie zapłonu i platynek, bo jawka o ile na ustawienie zapłonu leje (zapali nawet na odkręconej podstawie ale będzie mogła się dławić), tak platynki trzeba dobrze ustawić.
Zapłon ustawiałem suwmiarką, szczelinomierzem, sprawdzając po kilka razy czy wszystko się zgadza, żadne tam gwózdki i blaszki z puszek po piwku czy sreberka od paczki papierosów, więc zakładam, że zapłon jest ok. Poza tym pali na dotyk, jedynie ta świeca nie chce przestać być czarna.
Gdzieś widziałem ustawienie poziomu paliwa na zasadzie naczyń połączonych i tego spróbuję, jak ogarnę bałagan po całym remoncie.
A przy okazji: jak gorący jest silnik jak się przegrzewa? Głowica powinna być gorąca przy normalnej jeździe tak, że nie można jej dotknąć na dłużej, ale nie parzy od razu jak stopa rozgrzanego żelazka, to chyba ok?
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Krzysiek.
Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
|
|
01-01-2020 17:38:28 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|