Witam
Nadszedł czas żeby pokazać moją motorynkę którą mam nadzieje w ciągu 2 miesięcy uda się doprowadzić do stanu bardzo zadowalającego. W tym temacie będę miał sporo pytań, jeśli będą one się powtarzały z innymi na tym forum to przepraszam ale jak się człowiek napali to nie ma czasu przeglądać internetów.
Na początek o mnie. Nigdy nie miałem żadnego Rometa. Mój ojciec zmarł jak byłem mały no i nie miał mnie kto pokierować dlatego moim pierwszym motocyklem była Honda CBR 600 F3. No cóż każdy ma inne początki. No ale niedawno trafiła się taki oto sprzęt.
Numer ramy początek 81 więc rocznik rozszyfrowany. Pojechałem po nią w Poniedziałek 1 Maja. We wtorek już była rozebrana. Wyszło parę kwiatków.
uchwyt zbiornika paliwa - nawalone baboli
jedna laga pęknięta w zaznaczonym miejscu, jedna sprężyna zawieszenia krótsza WTF?
rozebrałem umyłem żeby ocenić co jest do zrobienia przed wysłaniem do malowania proszkowego. wszystkie śrubki w osobnych torebeczkach żeby nie pomylić i odliczyć przy zakupie nowych.
stan na dzień dzisiejszy jest taki:
aktualnie odpoczywam (w święto niewiele mogę załatwić). I teraz część na moje pytania. Będzie ich sporo więc proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. mój pierwszy (i raczej jedyny, bo najbardziej przeze mnie pożądany Romet), i chcę zrobić wszystko tak żeby było jak najlepiej.
1. Czy plastikowa część na narzędzia z allegro daje rade ? jest tego sporo czasami razem z osłonką łańcucha którą też potrzebuje itd. czy to są chinole czy w tych NOWYCH można znaleźć made in Poland?
2. Poprzeczka na stopki. U mnie te końcówki były spawane i ogólnie dłubane. czy można gdzieś dokupić tylko samą tą poprzeczkę jako część czy trzeba dłubać samemu ? jak samemu czy są jakieś konkretne wymiary gdzieś podane ?
3. jak najlepiej wyciągać te tuleje w przednim zawieszeniu? od góry są te wspawane nakrętki(?) do których przykręca się górną półkę czy ktoś ma jakiś patent jak je wyciągnąć? i też ważne jak potem włożyć nowe żeby były w odpowiednim miejscu?
4. przednie zawieszenie po prostu się wsuwa i to wszystko ? nie ma żadnej kontry ?
5. sprężyny przedniego zawieszenia są na allegro po 9 pln/sztuka. dają radę?
6. Chromy, a dokładniej co wysłać do chromowania? aktualnie naliczyłem takie rzeczy jak
- kierownica
- dźwignię sprzęgła i hamulca (te uchwyty dźwigni przykręcane do ramy też można?
- wszystkie śrubki mocujące przednie zawieszenie do główki ramy
- teleskopy (czy lagi czy jak to nazwać
)
- dźwignia hamulca tylnego
- starter
- nakrętki mocowania tylnego zawieszenia (te na górze co są zaślepione)
czy coś jeszcze na ogół można pochromować ? wiem wiem można walnąć wszystko w chromie
chodzi mi o takie detale.
7. Kolor przewidziałem zielony groszkowy L-76 czyli typowy FSO wypuszczany na fiatach w tym roczniku (gdzieś wyczytałem że robiąc oryginał trzeba korzystać z palety FSO). czy to będzie prawidłowe?
8. Chciałbym tą naklejkę:
czy ona wychodziła w tym roczniku?
9. tylne zawieszenie jak widać mam beż widocznych sprężyn a chciałbym właśnie żeby one były na zewnątrz. Czy jeśli wymienię na te drugie to będzie zgodne z oryginałem ?
10. Felg nie planuje malować. Myślę ewentualnie o szkiełkowaniu.
11. Chcę zastosować wszędzie śruby nierdzewne z grzybkową główką na imbusa. czy ewentualnie rzeczoznawca może się doczepić do tego?
12. Ośki mocowania silnika i wahacza do ramy też planuje zrobić nierdzewne. Tutaj nie ma pytania chociaż każda uwaga mile widziana.
13. Sporo części muszę kupić czy większość nówek na allegro to made in china ? np blaszka mocująca rejestrację i lampę jak i sama lampa tylna.
To na razie chyba wszystko. Dziękuję za cierpliwość jeśli doczytałeś do końca!