Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Luz łożysk wału w silniku S38
|
Autor |
Wiadomość |
krystian276
Prezes FS-Garage
Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
|
|
27-01-2017 21:52:45 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Luz łożysk wału w silniku S38
Zacznijmy od tego, czym są oznaczenia łożysk. ZZ, czyli obustronnie łożysko kryte pierścieniem metalowym, 2RS, czyli obustronnie kryte pierścieniem metalowo-gumowym. No i te oznaczenia nie mają nic związanego z luzem.
Zaś luzy od C3 do C5 oznaczają większy niż normalny (CN) luz promieniowo-osiowy. Luzy te są dobierane do łożysk w zależności, w jakich warunkach mają pracować. Czyli głównie chodzi tutaj o obroty, temperaturę, pasowanie elementów, dokładność wykonania elementów.
Luz C3 jest wprawdzie luzem, który jest przewidziany do obrotów do około 12 k rpm. oraz nieznacznym biciu wałka. No i zważywszy na to, ze serwisówka nic nie mówi o dobieraniu luzu C3 do silnika S38, to z racji jakości wykonania oraz temperatury lepiej zastosować w tym silniku łożyska z luzem C3. Łożyska na skrzynię biegów mogą pozostać bezluzowe.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
28-01-2017 13:55:34 |
|
4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post:4 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
JGNZM (08-01-2017), krystian276 (01-28-2017), Odrestaurator (01-28-2017), Szatek (01-28-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|