Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Współczesne ,,rzemiosło"
Autor Wiadomość
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #1
Współczesne ,,rzemiosło"
Chciałbym, aby każdy kto miał z tym doczynienia napisał o tym coś. Jak wiadomo współczesne wyroby nie dorównują oryginałom, ale też chyba nie są, aż tak złe jak opisują je po różnych forach. Gdzieś jescze przeczytałem, że współczesne części dzielą sie na lepsze i gorsze, najciekawsze jednak jest to skąd ma się wiedzieć, które to te lepsze, czyżby to te droższe? .Do tej pory miałem jedynie styczność z tłokiem i powiem, że zadowolony nie jestem, ponieważ puchnie ponad normę. Mam pytanie do tych, o ile tacy są, którzy kupowali zestaw cylinder i tłok, dlatego, że się nad nim zastanawiam, bo niestety u mnie szlif kosztuje więcej niż ten zestaw.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
07-04-2012 23:35:06
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
Reklama
arasszymaras Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,689
Imię: Arkadiusz
Skąd: Września
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Ja dzisiaj kupiłem nowy cylinder i tłok i jak założę to ci mógł bym powiedzieć czy mi tłok puchnie.
Za uszczelkę pod głowicę, tłok, cylinder i coś tam jeszcze dałem 106,60 zł tak więc myślę że kupiłem "coś" co mi długo posłuży.
07-04-2012 23:46:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo arasszymaras za ten post.
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Ja mam pseudo 60 i jak na razie jestem zadowolony , tłok mi nigdy jeszcze nie spuchł i już dużo na nim przejechałem i nie jest źle .
07-04-2012 23:51:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kadetmen za ten post.
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
A jak wygląda sprawa z wałami i elektryką? Możliwe, że na wakacje zrobię dwa silniki 023, jeden-oryginalny tłok i szlif, drugi-współczesny tłok i cylinder, wtedy co ileś tam kilometrów mógłbym mierzyć kompresje i mogło by to być bardzo dobre porównanie.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
08-04-2012 00:06:36
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
zbydrze Offline
Rometowy elektro-elektronik
*


Liczba postów: 820
Imię: Zbyszek
Skąd: Okolice Rypina
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Z 'nowym' wałem się nie spotkałem jeszcze, ale z elektryki, to mam cewkę zapłonową w Komarze. Nie wytrzymała przycierania do magneta. Odlutowała się końcówka uzwojenia, a po kilku próbach lutowania ten drucik odłamał się, ale jakoś mi się udało dolutować kabelek i jeździ już rok. W Ogarze jest nowa cewka ale tutaj nic nie przyciera, więc działa bezproblemowo.
Platynki obecnie produkowane też nie stanowią kłopotów.

Rzadko wchodzę, rzadko odpisuję
08-04-2012 00:49:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo zbydrze za ten post.
MrF4k Offline
Daaaawwccaa
*


Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
No to tak tłok cylinder ten zestaw posiadam dwie sztuki pseudo 60 w jednym puchł tłok na początku ale wymieniłem i jest git w drugim zero problemów. Tryby do skrzyni kupiłem raz po odpaleniu oberwało ząbki tak ze sie nie opłaca kupować. Cewke też kupiłem raz i nie chodziła , kondensator jak sie trafi ale przeważnie są dobre , platyny też oki. Co do wału to są bardzo delikatne co wiem lubią sie miejsca na klin wyrabiać, z nowym iskrownikiem sie nei spotkałem ale podobno dobre , magneta nowe dobre , sprzęgła też , zmieniacze nowe też dobre , wodziki tak samo , szpilki lubią sie łamać stare można wygiąć i sie nie złamią nowe są bardziej podatne , fajki też dobre tak samo jak kable , zestawy do gaźnika w miare dobre zależy jak sie trafi ja mialem problemy z iglicą , gaźniki też dobre( choć słyszałem ze sie nie da wyregulować czasami ) Ogólnie dużo cześci jest w miare dobrych ale jak wiadomo lepiej kupić ZMD

Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski

(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a):  Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
08-04-2012 09:52:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo MrF4k za ten post.
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Na temat współczesny pseudo 60cmm było już dużo tematów wystarczy poszukać a nie bezmyślnie spamować.
Puchnące tłoki gotuj się w oleju co powinno zapobiec ich puchnięciu
08-04-2012 09:55:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Stachu.G za ten post.
mlodyfso Offline
Technik
*


Liczba postów: 779
Imię: Hubert
Skąd: Obrowo
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
ja mam juz od roku cylinder z tlokiem i glowica i jeszcze nieodmowila mi ani razu posluszenstwa tak jak i wal mam z firmy WM motor i tez chodzi

Obecnie mam drugiego Poloneza KOMBI 1,6 wcześniej miałem Rovera i walczyłem z uszczelką pod głowicą , teraz walczę ze wszystkim.

https://www.facebook.com/Obrsowo
08-04-2012 10:04:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo mlodyfso za ten post.
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Kondensator padł mi po tygodniu więc założyłem stary 6 letni i dalej jeżdżę. Co do platynek kupiłem tańsze za 7 zł okazało się że są krzywe nikiel odpada ... także nawet nie zakładałem pojechałem do innego sklepu i kupiłem droższe za 14 zł widać że solidna robota wszystko było ok zamontowałem śmigam. Pierścienie też kupiłem współczesne ale droższe i przez rok nic się nie dzieje . Jak kupujesz nowe części patrz na ich wykonanie .



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
08-04-2012 10:50:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Simon za ten post.
skuter007 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 326
Imię: Patryk
Skąd: Leszno/Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Współczesne iskrowniki wcale nie są takie dobre, chciałem do Polo dać nowy ale w ogóle nie mógł odpalić, iska była ni w oko ni w pi***, bawiłem się z nim w kółko:/ A starszy pan dał mi stary iskrownik za to że mu zawsze pomagałem i chodzi do tej pory, tylko teraz szlif mu trzeba zrobić...Big Grin Te najprostsze fajki są dobre, reszta to kosz i nic więcejWink Magneto bez zarzutówBig Grin Tłok nominalny z pierścieniami super, Romecik do momentu całkowitego zatarcia jeździł jak marzenie, natomiast w głowicach gwint się szybko niszczy. Miałem tak że po dodaniu pełnego gazu wyleciała świeca, myślałem że słabo dokręciłem, patrze na świecę a ona wisi na kablu z tą tuleją...:/
08-04-2012 12:38:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
xepher Offline
Nicość
*


Liczba postów: 23
Imię: Leszek
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Ogólnie ja na rzemiosło nie narzekam, i na zestawy 60 jak i inne części. Tylko że mam szczęście posiadać znajomego w sklepie który mi sam dobiera potrzebne sprzęty. Producentów jest kilku i trzeba wiedzieć co który robi.
08-04-2012 22:27:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Vladimir Offline
И так мы умираем
*


Liczba postów: 692
Imię: Michał
Skąd: KNP
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Kupiłem tłok z ALMOTU. Za nisko dziury na sworzeń, i tłok uderza o głowicę.

08-04-2012 22:42:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Romet/Komar : 90% części dobrych, niektóre jak np przerywacze wymagają dopasowania ale OK. Ogólnie nie moge narzekać. Bywały części nie zdatne do użytku jak 1 gaźnik, 1 tłok (strasznie puchł) czy manetka zmiany biegów do Komara ale wały cylindry itd były bardzo dobre .
W motorynie mam silnik na prywaciarski częściach (już drugie takie 023) i pracuje bez zastrzeżeń, moc kultura pracy w porządku

WSK 125: tu już gorzej z częściami silnikowymi : cylindry totalna porażka (zbyt małe kanały, duży ubytek mocy) , pełne wały (bez blach) zbyt ciężkie i czopy minimalnie za dużej średnicy (trudność z osadzeniem łożysk) . Napędy, części elektryki, gaźnik bez zarzutu.

Jawka : bez większych zastrzeżeń wszystko pasowało i działało

Simson: też raczej ok, wał i cylinder bez zarzutu, jeden poważny feler : w nowym zapłonie po 100km (mimo że wał i koło magnesowe też były nowe) w drodze rozpadł sie przerywacz. Warto od razu przełożyć na MZA .
08-04-2012 22:45:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pijak_pospoilty Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 283
Imię: Patryk
Skąd: Galewice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Ja kupiłem wał z łozyskami uszczelnaczami za 99 wał miał luzy na boki ale wiadomo za tą cene cudów nie ma ważne ze góra doł nie było wał słuzy mi do dziś tak samo jak łozyska Big Grin
kondesatory te chińskie to zależy jak się trafi Tongue przerywacze też ok ja mam polski za 12 a nie chiński za 8 Tongue słuzy do dziś Big Grin więc wszystkie czesci są raczej ok ale wiadomo nic nie zastąpi oryginalnych ZMD ! Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2012 23:23:26 przez pijak_pospoilty.)
08-04-2012 23:22:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zbydrze Offline
Rometowy elektro-elektronik
*


Liczba postów: 820
Imię: Zbyszek
Skąd: Okolice Rypina
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Współczesne ,,rzemiosło"
Ja mam w 205 nowy cylinder 50ccm
Komplet: tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia, uszczelki (1 blaszana, 1 z czarnego papieru i miedziana podkładka pod kolanko)

(na tłoku było: WM Motor)
Wykonanie nie jest na 100% dobre. Minimalnie złe zatoczenie kanału wylotowego, niesymetryczne przepłukujące (jeden mniejszy, drugi większy). Wlotowy też nie jest idealny. Jedno żeberko zgięli na produkcji. Jak na razie jest na dotarciu i co najlepsze nie grzeje się mocno. Nic nie puchnie. Staram się go oszczędzać i nie szaleję, pilnuję wskazań termometru.

Świece Iskra kupiłem 2, to jedna padła po 3 dniach, a druga śmiga już prawie pół roku.

Rzadko wchodzę, rzadko odpisuję
09-04-2012 00:46:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 445
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 45
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 238
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 824
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 263

Reklama