Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Przerzutki w piaście regulacja biegów i hamulca.
|
Autor |
Wiadomość |
hvil
Technik
Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Przerzutki w piaście regulacja biegów i hamulca.
Hej!
Powolutku zbieram się do naprawy mojej przekładni 3 biegowej shimano 3S w moim Uniwersalu Wigry, ale na razie na stół trafił mój nowy nabytek - rower holenderski z demobilu za niską kwotę.
Ogólnie wszystko w nim zrobione poza przerzutkami i hamulcem.
Problemy są dwa:
1. Hamulec słabo działa i trzeba tak z 1/4 do 1/2 obrotu do tyłu jest na pusto dopiero potem zaczyna działać, ale po moim 94 kg tyłkiem, zablokować koło to praktycznie mu się nie zdarza. Czy w takich przerzutkach z hamulcem w pedałach, można go jakoś ŁATWO (podkreślam) poprawić/wyregulować/naprawić? Jeśli tak to jak?
(robiłem to w zwykłym torpedo, to był banał)
2. Muszę wyregulować biegi. Piasta 3 biegowa shimano, 1 bieg jest zawsze, drugi bieg jest w bardzo wąskim zakresie wrzucalny i manetka musi być trochę poniżej dwójki. Trójka włącza się praktycznie tuż nad pozycją manetki na 2.
Odnosząc swoje doświadczenia z Motorynki, takie zawczesne wchodzenie biegów, to kwestia chyba tylko ustawienia linki? Ale powiedzcie mi trzeba ją naprężyć czy popuścić trochę by 2 i trójka wchodziły wyżej na pozycji manetki?
|
|
14-07-2016 01:06:18 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,612
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Przerzutki w piaście regulacja biegów i hamulca.
Dziwne, że nikt wcześniej nic nie napisał. Co prawda prawie pół roku minęło, ale skoro już temat odkopany to nie zaszkodzi odpisać.
Jeśli chodzi o hamulce w piaście to ja zawsze podchodzę do tego losowo. Co będzie to będzie
W składaku (zanim bez mojej wiedzy i zgody zmienił właściciela) miałem piastę Favorit i na początku hamulce działału 0-1. Najpierw długo nic, a później koło się blokowało. Z czasem się przyzwyczaiłem, a po paru miesiącach co trzeba się dotarło i było lepiej.
W temacie biegów jakieś doświadczenie mam, co prawda na podstawie przekładni Shimano Dreigang, ale pewnie wiele to się ona nie różni. Jeśli dobrze pamiętam (bo w wakacje rozkręciłem rower do malowania i brakło mi czasu ) to linka jest najbardziej naciągnięta na jedynce. Tak więc naciągałem linkę ile wlezie i po paru doprecyzowaniach działało. Jeśli dwójka łapie za nisko to trzeba stopniowo luzować linkę, aż zadziała, bo zwiększając bieg linka coraz bardziej się luzuje. Przy jedynce linka naciągnięta maksymalnie, przy trójce luźna. U mnie trójka włączała się z opóźnieniem, bo mechanizm w kole musiał wyciągnąć ją z pancerza, co, pomimo niewielkiej jego długości (manetka pod siodełkiem), nie szło mu zbyt dobrze. Założenie sprężyny przy kole tak, żeby odciągała linkę pomogło.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2016 23:07:53 przez Dawdzio.)
|
|
22-12-2016 23:07:22 |
|
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
hvil (12-23-2016)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|