Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mińsk 125 400A - duży pobór prądu
Autor Wiadomość
Mateo92k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Grzmiąca
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #1
Mińsk 125 400A - duży pobór prądu
Cześć,

jakiś czas temu kupiłem Mińska typ 400A z 1990r i postanowiłem go odrestaurować. Powoli zbliżam się ku końcowi i zabrałem się za elektrykę. zamontowałem mostek diodowy i nowy oryginalny moduł, bo stary był uszkodzony. Wszystko jest ok, lecz problem tkwi jak się przełączy stacyjkę na 2-pozycję, jest wtedy bardzo duży pobór prądu z akumulatora (ponad 10A). Zauważyłem, że ma to związek z zmostkowanym pinem w stacyjce (pin 19 z 17). Tak jest również zaznaczone na schemacie. Jak się rozłączy, to jest ok. W momencie gdy stacyjka jest w pozycji 2, to pin 17 łączy się z 17a. A wiadomo, że do pinu 19 doprowadzone jest pąd stały z prostownika, a z pinu 17a wychodzi zielony kabel na moduł, do wejścia 01. Czyli jak dobrze rozumiem, tam gdzie wychodzi prąd zmienny, który idzie na mostek. Jak rozwiązać ten problem? czy można usunąć ten mostek, bo tak naprawdę nie wiem w jakim celu "eksperci" z Rometa go tam zrobili, dlaczego wyprostowane napięcie podawane jest z powrotem na wyjście napięcia zmiennego na module? No i zastanawia mnie dlaczego przy starym module nie było tego problemu.
19-11-2015 02:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: RometW
Dzisiaj 21:59:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 168
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 21:12:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 68
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
Dzisiaj 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Przeglądy w 2024
Ostatni post: romek
Dzisiaj 20:20:07
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 3631
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 14:50:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 284
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3007
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 110
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 317
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 168
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47499
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 184
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 180
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 384
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 254
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1952

Reklama