Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów
|
Autor |
Wiadomość |
Ziomek Edek
Inspektor rowów przydrożnych
Liczba postów: 207
Imię: Łukasz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów
Jako, że lubię grzebać w moim motorku zauważyłem ciekawą zależność. Opiszę to na przykładzie mojej wsk . Mam w niej podwyższone okno wydechowe, poszeżone w górnej części i zwiększone owk okna dolotowego. Im bardziej przyspieszam zapłon, tym więcej pary na wolnych i średnich obrotach, ale słaba góra. Odwrotnie jest gdy zapłon trochę opóźnię. Teraz jeżdżę na 2,7mm przed gmp, gdzie fabryka podaje 3mm. Silnik ,,budzi" się dopiero od 1/3 manetki i kręci wyżej . Przed przeróbkami jeździłem w zakresie 3,2-4mm i to było takie optimum dla tego silnika. Wniosek z tego taki, że gdy przerabiamy silnik i dajemy większe strojenie powinniśmy też skorygować ustawienie zapłonu, pozwalając silnikowi na wykręcenie wyższych obrotów. Czy ktoś jeszcze bawił się ustawieniami zapłonu? Jak tak to podzielcie się swoim doświadczeniem i odczuciami .
|
|
15-11-2015 17:45:31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|