Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
ON vs LPG vs PB
Autor Wiadomość
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #76
RE: ON vs LPG vs PB
Dźwięk Diesla jest całkiem fajny jak się ma R5 Smile. Wysoki moment i turbo też dają frajdę.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
28-08-2015 11:46:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #77
RE: ON vs LPG vs PB
No dobra, napieprzacie na diesle. Jak ma się vagowskiego, masowego diesla, to nie dziwcie się że to przypomina jazdę taczką, a nie samochodem. Bo nie dziwię się, wszystko napier...

W polonezie mam xud9a, maksymalny moment przy ~2000obr/min, maksymalna moc przy ~4000obr/min. Zawsze jeżdżę w użytecznym zakresie obrotów. I zazwyczaj wystarcza na przejechanie określonego odcinka tak, jak to się chce. Furmanka w domu jest od 11 lat, przez ten okres padły świece żarowe, koło pasowe wału korbowego. Przydałoby się zrobić wtryski, bo już trochę leją, zimą trzeba poczekać aż silnik się nagrzeje, bo tak to po prostu szkoda go męczyć. Zanim pompa padnie, czy korba bokiem wyleci, to jeszcze w luj długo zapewne. 300kkm przebiegu nie zrobiło generalnie na nim żadnego wrażenia. Z drugiej strony jak ktoś chwali współczesnego diesla za niezawodność, to chyba nie jeździł fordem w tdci, czy jakkolwiek to tam się nazywało, albo nie męczył się ze sterownikiem pompy w di, dti opla, czy jeszcze jakies tam inne przypadki. Jak w klekocie padną mi wtryski to zregeneruję je za co najwyżej 5 stów. A i jeszcze pojadę na frytkach, czy też opałówce...

Simon, raz mówisz o tym co było 15 lat temu, potem rzucasz ceny przed denominacją, strasznie to zagmatwane. Ale przypomniało mi się, że mam cennik, akurat ten dealer nie oferował instalacji LPG do polonezów, to będzie jakoś z lat 1995-1996.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/88796ba7bcaa11e3
http://www.fotosik.pl/zdjecie/f6b1aaf3b6b78971
Jak już rzucasz zarobkami, polecam: https://pl.wikipedia.org/wiki/Średnia_krajowa .
W czterdziestolatku dwadzieścia lat później pracownica pizzerri chwaliła się że pracuje na cieniasa. Nie sądzę, żeby miała powód do dumy że zbiera na stodwudziestokrotność swojej pensji, bo zanim nazbiera, zestarzeje się okrutnie. To tak składając fakty w kupę.
28-08-2015 17:46:54
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo jurek_j za ten post.
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #78
Odp: ON vs LPG vs PB
W ameryce jedyne diesle to ciezarowki i ciezki sprzet. Jesli ktos ma prywatne auto to tylko benzyniaka. Ale w europie jest taka kretynska moda ze diesle sa lepsze od benzyny i teraz sie ludzie w miastach mecza z dieslami bo niedogrzane oraz filtry sie zapychaja...

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2015 05:15:35 przez Latos.)
29-08-2015 05:15:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #79
RE: ON vs LPG vs PB
jurek to był silnik w mondeo 2,0tdci a jeszcze w fokusie był stary znajomy 1,8 tdci(tak naprawdę 1,8td po mocnej przebudowie i tam w 1,8tdci też wtryski padały produkcji delphi a w 2,0 tdci też delphi ale to tam się pompa łuszczyła i niszczyła wtryskiwacze (pompa z amelinium i wałki co sprężały to wycierały alu potem się zorientowali to dawali metalową wprasowaną tulejkę)
29-08-2015 09:58:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #80
RE: ON vs LPG vs PB
(29-08-2015 05:15:02)Latos napisał(a):  W ameryce jedyne diesle to ciezarowki i ciezki sprzet. Jesli ktos ma prywatne auto to tylko benzyniaka. Ale w europie jest taka kretynska moda ze diesle sa lepsze od benzyny i teraz sie ludzie w miastach mecza z dieslami bo niedogrzane oraz filtry sie zapychaja...

https://www.youtube.com/watch?v=-Zb4hf_75CU

Pickupy to też ciężarówki, czy jeszcze nie? Widać na filmie, że wszystko to europejskie auta, bez liku Big Grin.
29-08-2015 11:23:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #81
RE: ON vs LPG vs PB
(29-08-2015 05:15:02)Latos napisał(a):  Ale w europie jest taka kretynska moda ze diesle sa lepsze od benzyny i teraz sie ludzie w miastach mecza z dieslami bo niedogrzane oraz filtry sie zapychaja...

Zgodzę się, że współczesne diesle lubią sprawiać problemy.Głównie dlatego, że napakowali tam tonę elektroniki, jakieś dwumasy filtry i inne badziewia. Natomiast kilkanaście lat temu robiono naprawdę porządne silniki diesla (nie mówię, że teraz tak nie jest, ale ze względu na ilość osprzętu awarie są częstsze), które niszczyły pod względem ekonomicznym benzynę z tej samej półki. Przykładowo taki XUD11. Chyba nikt mi nie powie, że silnik, który bez remontu robi 500 tys a wersji bez turbo nawet milion km, przy czym spala 6-7l/100km w cyklu mieszanym (miasto 8, trasa 5) ciągnąc 1,5 tonowe bydle, uzyskując moc 110km (z turbo) lub 88 (bez turbo) jest złym silnikiem. Owszem, nie ma pełnej mocy do końca skali obrotomierza, za to momentem nadgania w zakresie 1500-3000obr/min. Taka charakterystyka tego silnika.


W ogóle te wojenki i przegadywanki co jest lepsze diesel czy benzyna nie mają większego sensu, bo dla części (pewnie większości tutaj) benzyna niszczy wszystko, a dla innych dieselki są spoko. Trzeba widzieć zalety i wady obu rozwiązań i podchodzić do tego w sposób taki - co mi jest potrzebne do jazdy na codzień, jakim autem jeżdżąc (z jakim silnikiem) będę miał przyjemność z jazdy.

Ja np doceniam oba rozwiązania. Uwielbiam klekot mojego XUD11ATE w citroenie, lubię to, że na 5 biegu pod górkę ciągnie bez problemu na niskich obrotach przyjemnie sobie klekotając (wiadomo też, że dla jednych klekot jest odrzucający a inni wręcz go lubią). Doceniam też auta z motorami benzynowymi, bo też fajne jest to, że można sobie go pociągnąć do końca no i ma całkowicie inną charakterystykę pracy niż diesel. W moim mniemaniu oba rozwiązania są spoko, tylko zależy kto czego oczekuje od jednostki napędowej i tyle.

Ostatnio miałem okazję porównać zwykłego 2.2 HDI 136km i 2.2 HDI BiTurbo 170km (oba auta, to Citroeny C5 i w automacie). Pierwszy z nich, no cóż zwykły, nowoczesny diesel. Jedzie bo jedzie, jest ogólnie ok. Natomiast drugi... bajka. Ciągnie od samego dołu, do końca swojego zakresu pracy, do tego 6 biegowy tiptronic i jazda to sama przyjemność (tutaj pojawia się hejt od tych co nie znoszą automatów :F).

Natomiast co do gazu, to jestem zdania, że jeżeli dany silnik nie wykazuje jakichś przeciwwskazań - to montować, bo po co przepłacać za paliwo? Sam po przemyśleniu trochę żałuję, że kupiłem CC bez gazu (na początku nie chciałem), choć miałem okazję. Mimo, że auto jest małe i ktoś może powiedzieć, że się nie opłaca. Tylko, że teraz jeździłbym za połowę mniej kasy niż na PB95, a jeżeli straciłby na mocy? No cóż, wiele do stracenia nie ma...

citroen-XM.pl
29-08-2015 20:34:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post.
RafalGT2 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Rafał
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Inny
Post: #82
RE: ON vs LPG vs PB
A ja dodam coś od siebie. Jeśli sie dba to się ma nie ważne czy LPG czy PB czy Diesel. Większośc ludzi mówi gaz nie nadaje się do forda ja w poprzednim swoim fordzie wstawilem sekwencje za 2 tys czyli żaden super gaz ale był wyregulowany żadnych olei do zaworów moja maszyna zniosła prawie 100 tys na samym gazie i nic się nie działo ford dostawał ostro po garach jeździł nim każdy z kumpli każdy katował i jak oddawałem na złom jeszcze kapcia palił czyli nie tak źle jak na 1,8 teraz mam 2.8 ze stajni czterech kulek na LPG nabija codziennie nowe km spokojnie leciałem 225km/h i jeszcze miał chęć ale pomyslałem o kiepskich oponach wiec o gazie nie powiem nic złego diesel fajny moment fajnie śmiga ale dla mnie ma jedna wade tylko jedną nie zamyka tak obrotomierza jak benzyna a jaki to piekny dźwięk kiedy v6 wkreca sie na czerwone pole wiec każde paliwo jest dobre jak sie dba Smile
30-08-2015 01:19:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #83
RE: ON vs LPG vs PB
Stoją u mnie 3 pb,2lpg i 2 on
Wszystko poniżej 150 000 przelotu i chodzi jak lalka.
Minus jest w dizlach że trzeba dać im się nagrzać i turbinie się schłodzić tak jak i w uturbionych benzyniakach.Rope mamy tanio także i tanio wychodzi.
Najtaniej wychodzi spalanie w nissanie micra i w mazdzie 2 bo w pierwszym to 14zł na setkę a w mazdzie 16zł Smile
09-10-2015 16:49:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 219
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 422
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 361
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 331
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 472
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19194
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 230
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 818
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 145
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 238
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 626

Reklama