Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka pytań
Autor Wiadomość
Artix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Artur
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Kilka pytań
Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?
26-03-2015 23:19:42
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fdrwaal1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Filip
Skąd: rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Kilka pytań
1. raczej nie
2. lepiej tak nie robić bo szkoda skrzyni
3. nie rozumiem za bardzo, ale po co zrzucać z 3 na 1 ? jeśli redukujesz to raczej z 3 na 2 .
4. chodzi o to ze jak wykręcisz świece i wsadzisz palca tam i jak kopniesz to czy bedzie go wypychalo mocno czy raczej wgl.
5. wątpie , ale jeśli chcesz żeby jeździł szybciej to pokombinuj coś może z cylindrem.

jestem początkujący więc jeśli coś nie tak to sorki Big Grin
26-03-2015 23:29:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Kilka pytań
1. Nie jeśli jest odpowiednio ustawione
2. Nic jeśli wykonasz to za pomocą odpowiedniej techniki [nie polecam]
3. Nie da się
4. Kompresja to siła sprężania powietrza w cylindrze
5. Była edycja jaw 50 z silnikiem 4b jednak spotkać takie coś to rzadkość.

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
26-03-2015 23:34:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Kilka pytań
jak chcesz szybcie jeździć to daj większą zębatkę zdawczą, ale skoro słabo Ci się silnik zbiera to najpierw remont i regulacja silnika.
26-03-2015 23:53:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Kilka pytań
(26-03-2015 23:19:42)Artix napisał(a):  Witam,

chciałem zadać kilka zastanawiających mnie pytań i mam nadzieję że odpowie ktoś z nich na nie Wink Silnik Jawa 50

1. Czy przytrzymywanie zbyt długo wciśniętego sprzęgła podczas jazdy psuje w jakiś sposób sprzęgło?

2. Co się stanie jak zmienię bieg podczas jazdy nie wciskając przy tym sprzęgła?

3. Da się jakoś zredukować bieg z trójki od razu do jedynki? Czy trzeba pierw 3,2, 1..zajmuje to trochę czasu

4. Co to znaczy słaba/ wysoka kompresja? ( przykładowo słabo zbiera się pod górkę)

5. Da się wstawić 4 bieg? Jeździłby szybciej czy to niemożliwe dla tego silnika?

1. Jak podczas jazdy? Przecież podczas jazdy nie wciska się sprzęgła. Jeśli chodzi Ci o trzymanie Ogara na biegu i sprzęgle np. stojąc na skrzyżowaniu to nie warto tak zbyt długo robić. Wiadomo, że wtedy tarcze się szybciej zużyją.

2. Usłyszysz pewno zgrzyt i pojedziesz dalej. Co prawda skrzynia w 223 jest "idiotoodporna", ale nie ma sensu robić takich rzeczy bez potrzeby. Owszem, jak zdarzy Ci się, że sprzęgło padnie Ci w drodze do domu to możesz dojechać do domu bez sprzęgła, ale musisz uważnie zmieniać biegi i najlepiej ruszać z dwójki.

3. Musisz zawsze przeskoczyć dwójkę, nawet jeśli nie chcesz. Po prostu trzymasz sprzęgło i wrzucasz dwójkę, puszczasz nogę z automatu i jeszcze raz dajesz redukcję. Nie polecam ogólnie bo mimo użycia sprzęgła, przy redukcji silnik łapie trochę obrotów z biegu, więc to tak jakbyś nagle podczas jazdy na trójce zredukował bieg do np. dwójki. Wszedłby na wysokie obroty. Na sprzęgle nie wejdzie na aż takie, ale też trochę go "podpiłuje".

4. Kompresja to jak ktoś już napisał, poziom ciśnienia sprężania w cylindrze. Niska kompresja oznacza brak siły, szczególnie pod górki.

5. Nie da się ot tak wsadzić 4 biegu. Ktoś coś pisał o jawkach 4b, ale to praktycznie niedostępne. Polecam założyć zębatkę zdawczą 13z. Na zdrowym silniku daje spokojnie radę, a pozwala uzyskać ok 65-70km/h.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
27-03-2015 00:17:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,306
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Kilka pytań
Jak chcesz zmieniać biegi bardzo szybko (albo jeszcze szybciej) - zainwestuj w QuickShifter best Na pewno pomoże ok





PS Tak na serio, koledzy wyżej wszystko jasno opisali. Poza tym kiedy ja jeździłem na Ogarze 200 kolegi, nie narzekałem raczej na brak mocy, czy też czwartego biegu Wink



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2015 01:06:40 przez Damian4570.)
27-03-2015 01:06:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Artur
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Kilka pytań
Dzięki za odpowiedzi na moje pytania ! Nic zmieniać w Ogarku nie będę, ponieważ i tak jeżdżę na pół manetki gazu...ale po prostu ciekawość taka Wink
27-03-2015 08:35:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czy to ulep
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:34:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 140
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 33
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Wczoraj 22:50:28
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1491
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18058
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 162
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 173
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 117
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 199
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 201
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1491
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 689
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12981
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32991
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15599

Reklama