Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Autor Wiadomość
DanielGP Offline
Wyciek jest dobry :D
*


Liczba postów: 74
Imię: Daniel
Skąd: Warszawa - Błonie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.

Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku.

Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut.



Uploaded with ImageShack.us

Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was Smile



Uploaded with ImageShack.us

Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.

Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.

No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP.

No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika Smile

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
28-12-2011 12:26:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
wisla98 Offline
Majsterkowicz
*


Liczba postów: 344
Imię: Kamil
Skąd: Warszawa/Skierniewice-Żyrardów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Odblokowujemy silnik Jawa 223
Wielkie dzięki przyda się

Kupie ramę z Papierami do ogara 200.

_________________
7 cudów PRL

1. Każdy miał pracę.
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował.
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%.
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić.
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko.
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli.
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.
28-12-2011 12:29:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika
STRAŻNIK Offline
Strażnik Forum :D
*


Liczba postów: 543
Imię: Grzegorz
Skąd: Czachów- zachodniopomorskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: [Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
dobry tutekWink
napewno komuś kto się mało na tych silnikach zna, przyda:F

Pamiętaj młody Romeciarzu
żeby jeździć w polskim orzeszku a nie w chińskim łamaczu czaszki :F
_________________________________________________________________




NOWINKI:

Remont ukończony!!!!
zostało kilka pierdołków takich jak naklejkiBig Grin
28-12-2011 13:28:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mikołaj Offline
Dziecko słoneczka :D
*


Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: [Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
panowie poradniki nie sa zamykane zeby mozna bylo sie czegos dopytac a nie zeby pisac fajnie dzieki itp.
a z reszta na forumowej wiki tez jest taki poradnik bo sam go pisalem

OGAR 200 NA MOJEMOTO.PL
MOTORYNKA NA MOJEMOTO.PL

obraz
28-12-2011 19:14:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mikołaj Offline
Dziecko słoneczka :D
*


Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: [Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94 lub też do autora poradnika

OGAR 200 NA MOJEMOTO.PL
MOTORYNKA NA MOJEMOTO.PL

obraz
04-01-2012 14:41:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
Dzisiaj 21:38:45
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 20:42:56
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 140
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
Dzisiaj 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 120
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: FilipBTKJ
Dzisiaj 15:26:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 13:29:43
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 4901
Ile wsiąść za remont 023 ...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 00:51:08
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 230
skundlony Huragan i pare ...
Ostatni post: Masiaken
Wczoraj 23:05:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Ogar CDI Strzela i przery...
Ostatni post: Szymon_komar
Wczoraj 21:10:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:30:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
identyfikacja rocznika
Ostatni post: zaz
30-06-2025 23:14:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 237
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
29-06-2025 16:24:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 141
Hej potrzebuje fachowej r...
Ostatni post: junior532
29-06-2025 15:11:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 257
Cześć
Ostatni post: TobiaszDymek
28-06-2025 23:53:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 105
023 60/4/3 meteor, top ra...
Ostatni post: ifuomosquito
28-06-2025 23:42:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 2230
wypadajaca manetka w koma...
Ostatni post: romek
27-06-2025 07:01:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 274

Reklama