W tym poradniku opisane jest jak wymienić zębatkę zdawczą, oraz simeringi wału i zdawczy. Poradnik dotyczy wszystkich polskich silników oprócz silnika Charta.
1: Zdejmujemy kapę magneta, oraz samo magneto
2. Śrubokrętem robimy znaki na koszu, aby zaznaczyć jego położenie. Dzięki temu unikniemy ponownego ustawiania zapłonu
3. Odkręcamy kosz z cewkami
4. Zdejmujemy pokrywkę zębatki zdawczej
Tak dla porównania - zębatka dobra, oraz zużyta
5. Odkręcamy zębatkę zdawczą, czyścimy komorę zębatki
Kolejna ciekawostka: Czyszcząc silnik, znalazłem 2 złote z 1985 roku, oraz kawałek gwintownika
6. Zakładamy nowy simmering
7. Przykręcamy zębatkę zdawczą, pamiętając o podkładce zabezpieczającej, którą należy zagiąć
8. Wyjmujemy simmering magneta, oraz czyścimy miejsce na nowy
9. Przykręcamy pokrywkę zębatki zdawczej oraz zakładamy simmering pod magneto
10. Z powrotem zakładamy kosz cewek tak, aby kreski na stojanie pokrywały się z kreskami na karterach silnika
11. Zakładamy magneto oraz kapę. Silnik jest gotowy do pracy
W razie jakichkolwiek pytań pisać
Napisano dla chlopcyrometowcy.pl, kopiowanie bez zgody autora zabronione.
Bezwzględny zakaz kopiowania materiału