Opinie na temat ogara 200?? Na pewno jest lepszy od ogara 205... I gorszy od simsona (od charta nw. bo nie miałem praktycznie z nimi styczności).
Zalety:
W miarę duża moc,
Wytrzymała skrzynia,
Jak coś ustawisz, to działa (w 205 chodź ustawisz, to i tak czasem nie działa),
Wygoda ustawiania platyn, zapłonu oraz wymiany jakichkolwiek części zapłonu gdyż są na wierzchu,
Łatwo rozebrać silnik.
Wady:
Pali 3l jak jest rozregulowana i rozchodzona, 2,5l jak jest w db stanie,
Jak się nie nauczysz, to będziesz miał problem z ustawianiem sprzęgła,
Gaźnik to jest totalna porażka, nowy zużywa się bardzo szybko i potem nie trzyma obrotów. (najlepiej zmienić na K60B/simsona, ostatecznie założyć z 019 jak ja mam, lecz jest nie co słabszy),
Dla niektórych, brzydka tylna zębatka (mnie tam nie wadzi),
I dla niektórych również, wadzi to że wszystko jest odwrotnie, kopnik z prawej kopany do przodu, biegi do góry nogami (można łatwo przerobić). Ale do wszystkiego łatwo można się przyzwyczaić.
I ogólnie, ma przydomek się bardzo psującego sprzętu! Moim zdaniem, mimo iż mój ogar 205 miał bardzo udany silnik! To 223 mam już drugi i twierdzę że jest tak samo awaryjny jak 205... Czy raczej, bez awaryjny.
Różnica ta, że 205 chodź będzie rozklekotany to pojedzie! A 223 jak ma minimalne luzy na wale, trochę źle ustawiony zapłon czy sprzęgło lub wlany byle jaki olej. To już nie będzie chodził jak trzeba...
I polecam każdemu wlanie drogiego leju! Ja wlałem W40 mineralny z lotosu (ok. 70zł za litr) i od razu sprzęgło jak nowe! (chodź ma już dość) przy wbijaniu biegów nie ma już stuknięć i wchodzą jak gdyby płynniej i lżej...
I nawet dobrze zastanawiając się, silniki 019 i 023 lubią być bardziej awaryjne (i bardziej czarno magiczne) niż 223...
Bo w 223 jak coś zrobię, to to działa! A w 019 czy 023 jak coś zrobiłem, to nie zawsze działało... I pół dnia szukania gdzie jest jakiś opiłek, gdzie jest przebicie lub co daje, ale jednak nie daje iskry...
Tak że jeżeli masz wybierać między ogarem 205 a 200. Polecam wybór ogara 200...
A i w ogarze 200 łatwiej zrobić zapłon bateryjny...