[FAQ] Brak iskry / nie odpala
|
Autor |
Wiadomość |
gabriel0
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
|
[FAQ] Brak iskry / nie odpala
Poradnik do silników 017, 019, 022, 023, 025, S38
W przypadku braku iskry:
1. SPRAWDZIĆ ŚWIECĘ/ KUPIĆ NOWĄ ISKRĘ F80!
2. Ustawienie przerywacza(platynek) i odstępu elektrody na świecy. Za pomocą szczelinomierza możemy taki zabieg wykonać.
Przerywacz: 0,3-0,4mm Świeca:0,4-0,6mm (książkowo)
-Czy przerywacz nie jest już zużyty i czy nie ma luzów oraz, czy złotawy bolec na którym zamontowane są platyny się nie buja (niema luzów)
3. Sprawdzenie instalacji elektrycznej czy gdzieś nie występuje zwarcie przewodu od gaszenia.
4. Sprawdzenie śrubki przerywacza do której przykręcone są przewody: cewki, kondensatora i gaszenia)
5. Sprawdzenie przewodu wysokiego napięcia oraz sprawdzenie fajki. (przewód W/N można zastąpić na próbę jakimkolwiek przewodem)
6. Wymienić kondensator na inny albo kupić nowy. (porządnie dokręcić śrubkę, dać podkładkę sprężynową bo przez nie dokręcenie silnik może przerywać)
7.Sprawdzić / wymienić cewkę W/N. (jak sprawdzić nie pytajcie się mnie bo nie wiem)
8. Wymienić koło magnesowe.
9. To już chyba wszystko. No a jak nadal nie ma iskry to zdjąć iskrownik i przeczyścić powierzchnię którą się od styka z karterem (masa).
Jeżeli po wykonaniu tych czynności dalej nie będzie iskry napisz wątek w dziale: Problemy techniczne.
Jeżeli wkradł się błąd, czy coś zostało pominięte lub chcesz dodać coś konkretnego do tematu proszę o wiadomość PW do moderatora.
"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2013 01:10:37 przez Semmao.)
|
|
09-12-2012 16:29:43 |
|
3 użytkowników postawiło piwo gabriel0 za ten post:3 użytkowników postawiło piwo gabriel0 za ten post.
mantaj2 (01-21-2013), Romet Ogar 205 xD (01-06-2013), Semmao (11-11-2013)
|
Wissner
Chart 80ccm/13PS
Liczba postów: 110
Imię: Kacper
Skąd: się biorą dzieci? :D
Pojazd: Romet Chart
|
RE: [FAQ] [DEZAMET] Brak iskry
CEWKĘ WYSOKIEGO NAPIĘCIA SPRAWDZAMY PRZEZ podłączenie żarówki do cewki
jeden kabel do masy ( np do śrubki gdzie przykręcamy cewkę do stojanu ), drugi kabel do tego co wychodzi na kabel WN, miedzy to dajemy żarówkę i np akumulator, lub baterię, prostownik czy co tam, lub bez żarówki podłączamy tak jak wyżej wymienilem, i cewka ma się zmienić w elektromagnes, tj powinna przyciągać metalowe części po podłączeniu jej.
|
|
09-12-2012 19:21:44 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Wissner za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Wissner za ten post.
bananoff (12-09-2012), gabriel0 (12-10-2012), romek (07-13-2013), Semmao (11-11-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|