Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Brak biegow
|
Autor |
Wiadomość |
wili48
Starszy motorowiec
Liczba postów: 127
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Inny
|
RE: Brak biegow
(23-08-2012 20:58:34)glaserpl napisał(a): Niekoniecznie musisz silnik rozbierać. Odkręć lewą pokrywę silnika i zobacz aparat zmiany biegów. Może wajcha wyszła z nakrętki wodzika i dlatego nie działa.
Tak jak mówi glaserpl, prawdo podobnie mogło coś wyskoczyć.
Myślę, że ten temat można przenieść do
Problemy techniczne/ Romet Komar
» chart21050 - 31-08-12:47 -- jak rozpoznać że motorower się przegrzewa?
Naprawa elektroniki
Tasiemiec - 31-08-12:59 -- bedzie gorący.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2012 21:03:04 przez wili48.)
|
|
23-08-2012 21:01:49 |
|
|
glaserpl
Uczeń
Liczba postów: 140
Imię: Kamil
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Brak biegow
Hm nie wiem jak to dokładnie wygląda w tych komarach z biegami w ręku, ale pewnie od manetki biegów idzie linka do silnika do aparatu, więc poprostu zobacz gdzie idzie linka i odkręć tą kape silnika.
Poprostu sprawdź na chłopski rozum. Odkręć, będziesz widział cały aparat, wrzuć bieg i zobacz co sie dzieje, a może nic się nie dzieje, wtedy zobacz czy kulka nie wyskoczyła, albo wodzik się nie zaciał.
Też mam taki sam problem, tylko że w 023, i wykluczyłem usterkę aparatu, bo próbowałem ręcznie ciągnąc wodzik to ni jak nie wchodzi jedynka, więc będę musiał rozpołowiać silnik, a w twoim przypadku możliwe że nie będzie takiej konieczności, bo chyba niemożliwością jest że po upadku tryby sie poprzestawialy.
Podczas remontu motocykla stajemy się mechanikami, blacharzami i lakiernikami na raz ; )
|
|
24-08-2012 12:49:24 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Brak biegow
W silnikach ze zmianą biegów w rękojeści nie ma kulki...
Nie ma też automatu...
Funkcję przekazywania siły z rękojeści poprzez cięgło na wodzik pełni taki dzyndzelek. Tak czy owak mógł się wypiąć z wodzika.
Po zdjęciu klapy sprawdź to wszystko w tym miejscu
I to co wystaje z silnika, taki pręcik spróbuj pociągnąć do siebie kombinerkami jednocześnie kręcąc kołem. Jeśli wewnątrz silnika jest OK to wtedy powinien złapać luz, a gdy mocniej pociagniesz - jedynka.
Jeśli ciągnąc za niego nie wskakują biegi znaczy że trzeba rozbierać.
|
|
16-12-2014 00:06:43 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Brak biegow
Żeby nie zakładać nowego tematu, pozwolę sobie napisać tutaj. Po remoncie i społowieniu kwadraciaka, zwykłe 023 mam problem, nie mogę wyregulować biegów tak, aby był luz.
Z tego co się orientuję, jak jest jedynka, znacznie ciężej jest pchać moto, za to na dwójce wał podczas pchania kręci się lżej. Dobrze myślę? Jeżeli tak, to jedynka i dwójka są swoim miejscu, luz nie daje żadnych oznak życia.
Czytałem inne tematy na ten temat, dowiedziałem się z nich, że przyczyną może być podkładka wsadzona pod wałek główny (czyli ten, na który zakładasz zębatkę zdawczą), pod tryb pierwszego biegu, czyli bezpośrenio tam, gdzie wałek osadza się na łożysko.
Mam rozpołowiony drugi silnik oraz skrzynię, i po wsadzeniu tego wałka bez podkładki tryb masakrycznie ocierał o karter, więc chyba nie jest to do końca prawda.
Powiedzcie mi proszę co mam robić, a jeszcze lepiej, jakbyście powiedzieli na ile trzeba wykręcić śrubkę wodzika po jej maksymalnym wkręceniu.
Byłbym bardzo wdzięczny, i mam nadzieję, że moderator jak i założyciel tematu nie przyczepi się o to, że napisałem o swoim problemie w tym temacie, ale tematów tych jest multum, to szkoda dalej śmiecić.
Chłopaki, zobaczcie, kiedy ostatni post został napisany, tematy chyba dawno rozwiązany
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2014 23:51:24 przez Rafku.)
|
|
16-12-2014 23:47:53 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|