Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
|
Autor |
Wiadomość |
emil19990511
Nowy
Liczba postów: 39
Imię: Emil
Skąd: Brzeźno
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
12-07-2012 12:57:53 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
Cylek już gotowy.
Króciec ssący rozwiercony z 13mm na 21mm . Mógłbym teraz wrzucić nawet amala 21 albo coś lepszego
Powiększony kanał dolotowy.
Teraz czekam tylko na gaźnik 19n1, tłumik simsona wraz z osłoną i kolankiem enduro oraz zębatkę zdawczą na 15z.
Muszę jeszcze skrócić łańcuch pod tylną zębatkę 33z.
W silniku do poprawy został automat zmiany biegów.
|
|
13-07-2012 12:52:19 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
Zamówiłem w środę tłumik charta, kolanko simsona, osłonę od 50-ts-1 oraz gaźnik 19n1. Myślałem że przyjdzie wszystko na piątek ale jednak poczta nie dała rady dostarczyć tego. Z racji tego że pracuję na co dzień nie mogę wiele zdziałać. Zostają mi weekendy. Właśnie w ten weekend zamontowałem cylinder 50/4.
Jestem bardzo zadowolony z cylindra ponieważ na seryjnym gaźniku GM13F oraz tłumiku przy tym samym przełożeniu 13/45(machnąłem się wcześniej o jeden ząbek (przełożenie bardzo krótkie)) silnik wykazuje 2x większą moc. Teraz prędkość 50 pojawia się w mgnieniu oka. Niestety ogranicza mnie duża zębatka z tyłu. Prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 57km/h - mierzone za pomocą GPS'u.
Kilka osób twierdziło że cylinder będzie jedynie miał moc na wysokich obrotach a na niskich będzie mułem. Choć mówiłem im że wszystko ustaliłem z wykonawcą to i tak nie słuchali. Silnik ciągnie na każdej partii obrotów.
Jestem ciekaw osiągów na gaźniku 19n1 oraz tłumiku charta ze stożkiem w środku. Rezygnuję z zębatki 15z. Jak już to jestem skłonny do 14z.
Filmik z jazdy. 2x wypadła mi dwójka od drgań
http://www.youtube.com/watch?v=4fhujJxne...r_embedded
|
|
22-07-2012 22:21:54 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
Zmierzyłem kanał wydechowy. Jest na 27.5mm dokładnie. Więc nawet nie osiągnie 8 tys, będzie to 7.5-8 max. Ale co za różnica. Mam świadomość tego że w każdej chwili może sypnąć wał, magneto może ściąć klin albo rozwali się coś innego. Lecz jest to swego rodzaju frajda.
W moim życiu miałem kilka motorowerów z seryjnymi jak i rasowanymi silnikami i nic się nie psuło z nadmiaru mocy albo z mojego stylu jazdy. Jedynie były to usterki które mogą spotkać każdego.
Nie licząc trybu pierwszego biegu w 019. Lecz i tak miał kilka dobrych lat zanim trafił do śmietnika.
Przez ten weekend zrobiłem 20km. Jedynie na filmiku przycisnąłem Rometa. Na co dzień nie mam zamiaru katować go na tak wysokich. Tym bardziej że na połowie manetki jeździ idealnie
|
|
22-07-2012 22:40:00 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
Z racji tego że ostatnimi czasy miałem mocno napięty grafik nic nie pisałem o Romecie. Proszę sobie nie myśleć że już się posypał, albo plan nie wypalił. A więc przejdę do sedna.
Od momentu gdy wstawiłem cylinder 50/4 pod oryginalny osprzęt poczułem większą moc, ale na tym się nie skończyło. Chciałem dokończyć to co zaplanowałem.
W pierwszej kolejności zmuszony byłem do ponownego wyjęcia cylindra, a następnie po długich przymiarkach zacząłem szlifować pod kątem króciec, tak by gaźnik 16n1-11 mógł zmieścić się nad karterami.
Przyznam że zajęło mi to z pół dnia, łącznie z regulacją i reperacją gaźnika. Okazało się że miał spuchniętą/zatartą przepustnicę...
Musiałem także rozwiercić mocowania gaźnika i króćca. Następnie wiertarką wywierciłem kanały w żeberkach które później nagwintowałem i umieściłem w nich nagwintowane pręty. Teraz mam pewność że nic nie odpadnie... bo były z tym problemy.
|
|
21-09-2012 01:40:44 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet 50-T-1 > 50/4-Ts-11
|
|
28-09-2012 11:40:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|