Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z liniowością zębatek napędowych
Autor Wiadomość
Odnawiam bo lubie Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Hubert
Skąd: Wielkopolska
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Problem z liniowością zębatek napędowych
Witam,
od razu mówię, że na forum niczego nie ogarniam. Tak jak umiałem szukałem i odpowiedzi na moje pytania i ich nie znalazłem, więc pytam.

Posiadam rometa 2370 z silnikiem 023. Silnik oraz ramę rozbierałem i składam wszystko na nowo.

Moim 1 problemem jest brak osiowości napędu. Zębatka zdawcza nie wa wysadzenia, jest taka jaka powinna być w 023 (o ile się nie mylę). Jeśli jest dokręcona do końca łańcuch strzela i ewidentnie idzie po skosie. Jeżeli podłożę podkładki pod zębatkę sytuacja się poprawia, ale za to wszystko trze o automat. Wiem że wcześniej tak właśnie było i tak to jeździło. Sprawdzałem chyba wszystko po drodze mocowania silnika, tuleje metalowo-gumowe, dystans piasty oraz ułożenie całego wahacza i wszystko powinno być okej. Nie mam innych pomysłów. Więc czy to tak ma być? Jeśli tak to da się to jakoś obejść? Czy może ja coś robię źle?

2 problem bardziej poboczny to zębatki zdawcze. Obecnie posiadam wyjechaną już zębatkę z 12 zębami. Myślę, że wolałbym jednak 13z i kupiłem już 3 z różnych stron, ale niestety wszystkie są takie same. Wieloklin na nich jest wg mnie zbyt luźny i mają one ogromny luz. Boję się, że jazda na którejś z nich spowoduje zerwanie się frezów na wałku. (wałek jakby co jest nowy) Miał ktoś taki problem? Co można z tym zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli robię coś nie tak. Poruszam 2 tematy na raz raczej ze sobą powiązane, ale jeśli to nie tak to się poprawię.
02-08-2025 23:15:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,781
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Problem z liniowością zębatek napędowych
Od tego trzeba zaczac rzecz że większość Rometow jest krzywo zespawana w fabryce w szczególności mocowanie wahacza i silnika

To czy zębatka ma być ze zgrubieniem zależy nie od typu silnika, tylko jaka jest tuleja dystansowa pod nią. Były stosowane obydwa rodzaje, nie wiem.od czego to zależało.

Jeśli silnik jest prosto w ramie i ogólnie zębatki są równoległe, lecz nie wprost siebie to po prostu musisz podkładkami ustawić koło w linii.

Nowe zębatki niestety takie są czy to 12 czy 13 i fakt jest to niebezpieczne dla walka.
02-08-2025 23:54:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Problem z liniowością zębatek napędowych
Co do zębatki, to szukaj oryginału.
Do ogarniecia.
Podobnie mialem w swoim 019 ale w przypadku zabieraka sprzęgła. Kupiłem sobie nowy, mówię wymienie. Juz w dotyku czuć był, że materiał to szmelc. I wieloklin słaby. O wiele lepiej siedzi oryginał. I już jest kupę lat ten sam.
A tak jak pisałeś, jak wieloklin słaby to zaraz luzu doatanie i masz po prostu wałku.
05-08-2025 09:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 09:06:28
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 3549
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:29:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 123
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 245
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 128
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37112
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 540
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 132
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 130
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 164
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 411
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 312
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4233
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 227
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 424
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 179

Reklama