Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Autor Wiadomość
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Witam zauważyłem coś takiego w moim silniku od rometa że denko tłoka praktycznie nie wystaje poza górną krawędź tuleji cylindra a znów w innym silniku wystaje czyli ma większy stopień sprężania a za tym większą moc przekładałem inne cylindry nie dawałem podkładek i teraz są 2 opcje albo były wyższe i niższe cylindry albo kartery miały inne odlewy gdzie cylinder niżej siedzi przez co jest większy stopień sprężania może ktoś też nad tym rozmyślał i da jakąś radę.    
02-05-2024 12:12:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 670
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
1. Być może ktoś ingerował w kartery bądź cylinder.
2. To że tłok "bardziej wystaje" nie znaczy wcale że będzie więcej mocy przez wyższy stopień sprężania. Wręcz podkłada się pod cylinder dystans aby podnieść cylinder i tym samym zmienić czasy otwierania okien przy czym trzeba splanować cylinder / głowicę aby zachować stopień sprężania. Jak potrzebujesz więcej info to poszukaj tematów dt. tuningu wg. Sałka bądź samego artykułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:21:16 przez wazniak96.)
02-05-2024 15:20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,785
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Jeśli obydwa cylindry są oryginalne to ja obstawiam że było coś dłubane przy tym.
02-05-2024 15:40:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
,A ja myślę że tak wykonali w fabryce. U mnie w ogarze było tak samo. Cylinder org silnik nie tknięty przez nikogo A krawędź denka tłoka była dosłownie na równi kołnierzem cylindra. Od niedawna mam inny org cylinder i tutaj tuleja jest wyższa lekko. Teraz jest poprawnie bo w każdej jawce oryginalnie tuleja jest minimalnie wyżej, więc pierwszy cylinder miał po prostu za niski kołnierz tulei. Musiałem nawet głowicę frezować wtedy żeby tłok nie stukał w nią

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:54:07 przez Spaceman164.)
02-05-2024 15:51:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Dałem do splanowania cylinder wiem że może to i nic nie da ale zawsze coś.
02-05-2024 21:24:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Keizo za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Oleje Castrol
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:05:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 40
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
Wczoraj 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 214
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 48
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
Wczoraj 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39219
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
24-10-2025 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
24-10-2025 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 133
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 136
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 584
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
22-10-2025 23:22:31
» Odpowiedzi: 57
» Wyświetleń: 3820
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
22-10-2025 19:52:16
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 283
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
21-10-2025 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 260
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37398
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 622

Reklama