Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 nie pali
Autor Wiadomość
pan7nikt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 nie pali
Dzień dobry.
Od jakiegoś czasu walczę ze swoim ogarem 200. Przeczytałem mnóstwo poradników i wątków na forum aż ostatecznie skończyły mi się pomysły, więc uznałem, że założę nowy wątek i może ktoś inny na coś wpadnie.

Historia polega na tym, że jakiś czas temu kupiłem latem ogara w całkiem dobrym stanie. Działał sprawnie, odpalał z kopa (nie zawsze pierwszego, ale to była raczej kwestia gaźnika). Po jakimś czasie urwała mi się dźwignia od biegów a jako, że była już prawie zima to wstawiłem go do garażu i wyciągnąłem dopiero latem następnego roku. Dźwignię wymieniłem, spróbowałem odpalić i nagle okazało się, że romet zupełnie nie chciał zapalić. Po usilnych próbach odpalania zarówno kopką jak i na pych zabrałem się za wymianę elementów i regulację. Do tej pory:

- wyregulowałem zapłon (szczelinomierzem)
- regulowałem gaźnik
- czyściłem gaźnik (wszystkie dysze, dodatkowo gotowanie w wodzie z octem)
- czyściłem styki na konektorach i stacyjce
- weryfikowałem drożność układu paliwowego
- regulowałem iglicę, śrubę przepustnicy i biegu jałowego
- sprawdzałem drożność wydechu

Wymieniłem:
- gaźnik
- świecę (iskra F80S, F75, NGK BR8HS na różnych przerwach)
- fajkę
- platynki
- kondensator
- kable na iskrowniku
- wiązkę elektryczną
- kabel WN
- cewkę butelkową
- przewód paliwowy
- kranik paliwa
- filtr paliwa
- filtr powietrza
- uszczelki (cylinder, głowica, króciec, kolanko itd )
- pierścienie tłoka

Ostatecznie iskra jest niebieska, całkiem stabilna, paliwo do gaźnika dociera, kompresja wydaje się, że jest (sprawdzana jedynie palcem) a silnik nawet na moment nie zapali. Próbowałem również wstrzykiwać benzynę pod świecę oraz psikać jakimś samostartem do przepustnicy ale bez efektu. Raz udało mi się uruchomić go kręcąc wałem za pomocą wiertarki i wtedy przez jakiś czas pochodził, rozgrzał się, dymił koszmarnie jasnym dymem i wtedy nawet palił z kopa. Dałem mu odstać 10 minut i znowu przestał. Myślałem, że jak tak kopci to może simmering od strony sprzęgła ale wizualnie wszystkie wydają się całkiem ok. Czasami z kolanka wydechu kapie czarnym olejem (wydawało mi się najpierw, że ze skrzyni). Całkowitego rozebrania silnika jeszcze nie próbowałem, bo nie za bardzo wiem co mogłoby być tam problemem oprócz kopki, która nie odbija i wału, który bije śrubą krzywki.

Tak jak wcześniej wspomniałem kończą mi się pomysły a silnik nie daje oznak życia, więc jeśli ktokolwiek miał teorię dlaczego tak się dzieje to byłbym bardzo wdzięczny gdyby się nią podzielił.

Pozdrawiam.
07-09-2023 06:17:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Ogar 200 nie pali
Po kilku miesiącach walki z 223 okazało się, że zacieraly się łożyska na wale. Robiłeś mu już kiedyś remont?

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
07-09-2023 09:57:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 200 nie pali
Kolego szacun za próbę rozwiązania problemu samemu na podstawie dostępnych informacji. W obecnych czasach to rzadkość Smile

Takie pytanko.. mierzyłeś przerwę na zamku pierścienia podczas ich wymiany? Dość fajny sposób na ocenę zużycia cylindra.
Odnośnie przytartych łożysk - jeśli wał obraca się w miarę lekko to powinien zagadać po podlaniu pod świecę.
Co mi przychodzi do głowy to jeszcze to bicie na krzywce - udało się bez problemu ustawić zapłon na 2mm przed GMP? Ten dym też jest niepokojący. Może być też tak, że zaczął lać na połączeniu karterów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2023 11:09:22 przez wazniak96.)
07-09-2023 11:08:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pan7nikt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 nie pali
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Rano zdjąłem mu głowicę z cylindrem i trochę pomierzyłem. Wymiary zbliżone do nominalnych i nie odbiegające raczej od normy. Zarówno tłok jak i głowica wyglądają całkiem dobrze (bez widocznych szram, czy innych uszkodzeń mechanicznych)

(07-09-2023 09:57:14)Dawdzio napisał(a):  Po kilku miesiącach walki z 223 okazało się, że zacieraly się łożyska na wale. Robiłeś mu już kiedyś remont?
Remontu nie robiłem, silnika jeszcze nie rozbierałem na tyle, żeby dostać się do łożysk ale możliwe, że będzie to konieczne, choć nie wyczuwałem znacznych oporów na wale (możliwe, że nie mam punktu odniesienia ale dla mnie chodzi luźno)

(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a):  Takie pytanko.. mierzyłeś przerwę na zamku pierścienia podczas ich wymiany?
Zmierzyłem teraz i jest 0.1mm (wg książki serwisowej jest to chyba dolna granica), więc wydaje mi się, że ok.

(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a):  Co mi przychodzi do głowy to jeszcze to bicie na krzywce - udało się bez problemu ustawić zapłon na 2mm przed GMP?
Udało. Próbowałem jeszcze nieco wcześniej i nieco później. Zwraca moją uwagę fakt, że krzywka otwiera platynki we właściwym punkcie a następnie otwiera się jeszcze dwa razy ale nieco lżej. Czy może to wskazywać na zużycie krzywki? Iskra wygląda ok (przynajmniej poza głowicą, może w cylindrze zanika).

(07-09-2023 11:08:15)wazniak96 napisał(a):  Ten dym też jest niepokojący. Może być też tak, że zaczął lać na połączeniu karterów.
Faktycznie kopci potężnie, jasno, na tyle mocno, że po chwili jestem cały w chmurze dymu mimo, że odpalam go na zewnątrz. Możliwe, że leje na tych łączeniach i będzie trzeba go bardziej rozebrać. Wał korbowy i korbowód patrząc od strony cylindra jest cały mokry w oleju.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2023 16:05:06 przez pan7nikt.)
07-09-2023 15:59:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Ogar 200 nie pali
No to nic chyba nie pozostaje jak łupać dziada i poskładać na nowej uszczelce, łożyskach etc.
07-09-2023 16:04:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pan7nikt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ogar 200 nie pali
(07-09-2023 16:04:47)wazniak96 napisał(a):  No to nic chyba nie pozostaje jak łupać dziada i poskładać na nowej uszczelce, łożyskach etc.

Dzięki za odpowiedź
W takim razie biorę się do roboty i zobaczę jak to wszystko wygląda w środku. Załączę jakieś foty i dam znać jak poszło.
07-09-2023 16:09:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Ogar 200 nie pali
No to jeśli jest 0,1 to jest za ciasno,nowy pierścień ma 0,2 luzu wymiana pierścieni chyba przy 0,8 nie pamietam już

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
07-09-2023 17:17:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pan7nikt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Ogar 200 nie pali
(07-09-2023 17:17:40)łogór 200 napisał(a):  No to jeśli jest 0,1 to jest za ciasno,nowy pierścień ma 0,2 luzu wymiana pierścieni chyba przy 0,8 nie pamiętam już
Dzięki za pomoc.
To w takim razie mogę je ewentualnie doszlifować, ale to chyba nie powinno robić dużej różnicy. Tak czy inaczej rozebrać go raczej nie zaszkodzi.
07-09-2023 18:18:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Ogar 200 nie pali
Cytat:Myślałem, że jak tak kopci to może simmering od strony sprzęgła ale wizualnie wszystkie wydają się całkiem ok
Simmeringi kwalifikujące się do wymiany nie muszą wyglądać jakoś szczególnie. Po latach guma robi się plastikowa, nie przylega do czopu jak trzeba i podciśnienie z komory korbowej może zasysać olej przekładniowy.
Może nie trzeba rozpoławiać silnika, tylko wystarczy wydłubać stare simmeringi i wstawić nowe.
07-09-2023 23:04:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Ogar 200 nie pali
Tak nieprawidłowy luz nie ma wpływu na to ze nie odpala,ale jak już robić książkowo to ma być minimum 0,2,Słuszna uwaga przed Lupaniem ostatnim ratunkiem jest wymiana simeringow.Ja bym jeszcze przejrzał raz zapłon, czy nie ma luzów na osce,czy wszystkie przekładki izolacyjne są i czy w dobrej kolejności, coś się z czymś nie zwiera, dodatkowo odłącz wszystkie kable wychodzące z silnika bo może gdzieś jest zwarcie,

Te nowe cewki zapłonowe w iskrowniku sa do dupy,ja ja przerabiałem i zrobiłem lepsze połączenie na wyjściu,bo oporność jak i samo napięcie generowane przez cewkę było słabiutkie,ostatni krok jeśli chodzi jeszcze o zapłon to podmiana koła magnesowego, miałem przypadek gdzie iskra była ale marna i okazała się za słaba, łupanie silnika to już ostateczność, dużo by powiedział pomiar kompresji.

Nawet największy trup ze wzdłużnym rysami na cylindrze i luzem na zamku ponad 1mm mi odpalał.ta wiertarka pokrywała by się z tym ze obroty byle na tyle wysokie ze generował dużo mocniejsza iskrę dlatego odpalił.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2023 10:35:08 przez łogór 200.)
08-09-2023 10:27:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 226
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 243
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 628

Reklama