Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #31
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Zakupiłem dodatkowo gaźnik P2R Sha 15/15 z JM.
Ten filtr co tam jest to ciężko nazwać filtrem. Trzy warstwy drucianej siatki takbym to nazwał.
Przerobiłem pokazywany wcześniej filtr z obudową. K60B też jest i do niego w razie czego pójdzie to nowe.

Wrzucam zdjęcia z efektem pracy. Filtr jest wymienny, papierowy - okrągły. Do kupienia bez problemu. Myślę, że efektywność tego zestawu jest o niebo lepsza niż seria.
Połączenie obudowy z gaźnikiem wycięte multiszlifierka i ładnie spasowane, że wchodzi to na wcisk ale dodatkowo przy ostatecznym montażu przelecę to miejsce jakimś uszczelnieniem.
Przymierzałem do wersji GM13F z orginalnym tłumikiem szmerów i to nowe wyszło, że zajmuje mniej miejsca i na pewno wejdzie do ramy bez żadnych problemów.
                   

Przy okazji napisze co zostało wykonane przy tym silniku:
- wał oryginał zmd regenerowany i wycentrowany. Nowa korba i łożysko 12x15x13 w główce. Łożyska suwliwe pasowane na wal. C3 Koyo.
- tłok R1 zmd. Dowiercone otwory smarujące sworzeń w tłoku, sworzeń pływający. Korba wydystansowana w tłoku dystansami na 0.5mm luzu.
- cylinder oryginał 019 po portingu przeplukow i podniesieniu wydechowego o 1mm, dolotowego o 1 w dół. Zgrane z kwrterami. Cyl po szlifie na 5 setek pasowanie. Okna sfazowane a także pierścienie. Usunięte uskoki nadlewy itp. Tłok podcięty od dolotu dół i nacięcie na denku na wylotowym.
- skrzynia można powiedzieć nowa zmd wydystansowana według poradnika z forum. Wal też wydystansowany.
- zmieniacz po regeneracji bez żadnych luzów. Poprawione połączenie gdzie powstają luzy.
- kartery splanowane lekko na plaszyznie na papierze, to samo dekle
Wszystko na uszczelkach niebieskich 0.5 mm plus pasta dirko w minimalnej ilości lizniete. Skrzynia korbowa i całe kartery po poprawie. Usuniete wszelkie nadlewki a było ich pełno na każdej przylgni. Jakby w ogóle nie obrobione z tego w fabryce. Skrzynia korbowa poprawiona papierem ściernym ale nie na lustro to samo dolot wydech i przelotowe
- dolot cylindra rozwiercony na 16 mm.
- gaźnik zobaczymy ale wjedzie najpierw p2r. Mam też k60b cccp i gm 13. Jeden do odsprzedania 13 mam.
- zapłon cdi turbozabytki.
- świeca prl iskra f100
- wysoka głowica i plan o 1.5 mm.
- simeringi oringi śruby itp wszystko nowe lepszej jakości.

Obstawiam 3.5 konia na tym secie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2023 22:18:58 przez Maka_91.)
19-01-2023 21:56:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #32
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
A będziesz jechał na hamownie, ażeby udowodnić te 3,5 kunia? A może będzie miał 3,7 albo 2,9?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
20-01-2023 07:06:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #33
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Nie nie zamierzam tego sprawdzac? I nie jest moim celem dazenie do osiągnięcia jak najwyższej mocy.
Mi chodzi tylko o zrobienie z tego silnika czegoś zwawszego, sprawniejszego i mniej zawodnego.
I uważam, że efekt powinien być zauważalny dobrze. Mam przeczucie,, że będzie do ry efekt. Widziałem jak tj wszystko było spasowane, jak wykończone. Sporo roboty wlozylem w dopieszczenie tego i myślę że to się zwróci w peqi n sposób i odwdzięczy.
Uważasz, że to bez sensu albo coś?
Ja mam mega frajdę już parę miesięcy. A chyba to o to chodzi a nie o to czy będzie miał 2.5 2.8 3.2 a może 3.7
20-01-2023 11:34:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #34
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Nie uważam że to bez sensu, po prostu mi by się nie chciało. Nie mniej jednak trzymam kciuki za efekt końcowy Smile

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
20-01-2023 13:09:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #35
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Akurat tak się składa, że mam czasami trochę czasu do zagospodarowania, a że lubię majsterkować to wziąłem się za remont silnika, żeby w wakacje zamontować w ramę t-1 i powozić dzieci, pojeździć po rodzinnych okolicach. Składając silnik zdecydowałem żeby poprawic wszelkie niedoskonałości, zrobić wszystko na cacy. Jak tak zacząłem robić to doszedl m do wniosku, że dopracowuje wszystko - mam czas i frajdę dodatkowo z tej pracy.
20-01-2023 14:54:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #36
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Silnik został ostatecznie złożony i sprawdzony.
Zapłon CDI ustawiony wstępnie tak samo z gaźnikiem. Założyłem P2R Sha 15/15 zakupiony na JM w zestawie z króćcem. Króciec pasował idealnie, tak że otwory się pokrywały i nie ma absolutnie żadnych uskoków. Dolot w cylindrze rozwiercony na 16 mm i poprawiony cały kanał prowadzący do cylindra. Przepluki w karterach były delikatnie powiększone multiszlifierką, myślę że tak do 1 mm po obwodzie i tak samo w cylindrze zrobione i spasowane bez uskoków z karterami. Fabrycznie tam uskoki były po 2 mm. Przepluki w cylindrze po całości obrobione z nierówności i na tyle na ile mogłem poprawione wszystkie łuki i wejście do cylindra. Kanał wydechowy podniosłem o 1 mm. Rozfrezowałem ile się dalo wyjście na kolanko..
Przeprowadziłem próbę odpalenia i silnik zagadał naprawdę za pierwszym nie za mocnym kopnięciem. Odpala i wchodzi na obroty bardzo dobrze. Na więcej testów teraz nie mam warunków ale będę pisał gdy zostanie silnik sprawdzony w jeździe.
Jestem mega zadowolony z efektów pracy. Rokować ia są dobre a mam przeczucie, że zrobiłem wszystko tak jak należy.
Zrobione zostało absolutnie wszystko co można było zrobić jeżeli chodzi o kwestie techniczne.
Ciekaw jestem ostatecznych efektów i jazdy.
Niedokładności fabryki naprawdę były bardzo widoczne w silniku. Wszystkie zostały poprawione i myślę, że już samo to zmieni silnik nie do poznania. Do tego dobry gaźnik i porządny zapłon.
Powinno to pojeździć a jak będzie zobaczymy.
Po ostatnim remoncie przeze mnie robionym wiele lat temu silnik też mi ładnie odpalał itp. Ale co się okazało podczas tego remontu zrobiłem kilka błędów ale także części zastosowane były wadliwe i stąd silnik przestał działać - pierścienie poszły.
Wał zamiennik miał korbowod który na stopie miał możliwość przesuwania się po łożysku o 2-3 mm. W tłoku jak wiadomo korbowod ma luz na boki i może tam się przesuwać. W efekcie korba schodziła z osi cylindra i nie była ustawiona po środku tłoka. Tłok nie pracował równo i opierał się ścianami o cylinder w efekcie czego popękały pierścienie dość szybko. Były problemy żeby go odpalić i tak został w garażu na wiele lat aż do tej pory.

Obecny rwmont to już inne czasy, inne doświadczenie i w ogóle inna bajka.
Teraz wiedziałem co robię, mialem czas i nie było żadnego pośpiechu. Robiłem dla siebie jak najlepiej umiem.
Dzięki za obserwowanie, wsparcie i wszelkie uwagi i porady.

PS

Dobre info dla posiadaczy 019. Na zużyty gwint kolanka polecam zestaw naprawczy do Simsona. Idealnie pasowała u mnie redukcja naprawcza gwintu cylindra. Są dostępne dwa na wymiary. Na lekko popsuty gwint i na całkiem popsuty.
Ja wziąłem ten drugi i zakręciłem na cylindrze. Ciężko szło ale redukcja jest mocna i naciela sobie nowy ciaśniejszy gwint. I do tego już wystarczy orgi alba nakretka kolanka do rometa 3 biegowego i to wszystko.
Mamy nowy dobry gwint. Ja zakupiłem dodatkowo nakretka kolanka i uszczelke do Simsona. Pasuje idealnie

   

Tutaj akurat nakretka rometowska.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:29:10 przez Maka_91.)
28-01-2023 19:09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #37
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
https://youtube.com/shorts/X-8mwLIGDzI?feature=share

Tak to chodzi po remoncie.
Gaźnik sha 15/15 p2r. Filtr tak jak na zdjęciach wrzucanych. Działa dobrze. Filtr mi się bardzo podoba. Jestem zadowolony.
Wjechał i schowek z ogara
21-07-2023 17:40:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 209
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 409
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 357
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 327
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 459
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19182
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 78
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 214
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 811
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 66
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 140
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 230
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 619

Reklama