Problem dot. rejestracji motocykla z niemiec
|
Autor |
Wiadomość |
Szopen97
Nowy
Liczba postów: 55
Imię: Jan
Skąd: Daleka
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Problem dot. rejestracji motocykla z niemiec
Cześć, witajcie.
Mam pewien problem z rejestracją motocykla zakupionego w Niemczech.
Mianowicie jest to motocykl o poj. 125ccm, od sprzedającego dostałem dokument tzw. CoC Yamaha z homologacja pojazdu o nazwie "Betriebsserlaubnis". W tym dokumencie są wpisane dane techniczne, dane wszystkich poprzednich właścicieli oraz numer nadwozia. Sprzedający zapewniał mnie, że jest to jedyny dokument do tego pojazdu i na jego podst. można zarejestrować motor. Z racji tego, że był to mój pierwszy zakup zza granicy, myślałem że jest do dowód rej. Podczas rejestracji pojazdu w Polsce pouczono mnie, że nie jest to dowód rejestracyjny i rzeczywiście sprawdziłem również sam w internecie. Zwróciłem się do niemieckiego Wydziału Komunikacji z miejscowości właściwej dla tego pojazdu. Potwierdzono mi po numerze , że ten pojazd został wyrejestrowany przed sprzedażą oraz w Niemczech rzeczywiście jest to tzw. lekki motocykl i nie był wydawany dla niego dowód rejestracyjny, tylko to świadectwo homologacji CoC. W Polsce natomiast nie chcą o tym słyszeć i wymagają dow. rej. przez co nie mogę zarejestrować pojazdu, nawet w procedurze rej. tymczasowej.
Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś doradzić?
Pozdrawiam i proszę o pomoc
|
|
20-02-2022 03:11:51 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Problem dot. rejestracji motocykla z niemiec
Z mojej wiedzy wynika, że motocykle o poj. 125 ccm podlegają w Niemczech rejestracji i obecnie jest im wydawana tylko pierwsza część dowodu rejestracyjnego (Zulassungsbescheinigung Teil I): ZB Teil I.
Dokument ABE (allgemeinen Betriebserlaubnis), o którym piszesz, był wydawany dla motorowerów (poj. do 50 ccm) i z tym się spotkałem w praktyce. Motorowery w Niemczech nie mają wydawanego dowodu rejestracyjnego i są dopuszczane do ruchu na podstawie wspomnianego Betriebserlaubnis.
Znalazłem artykuł, który być może będzie wskazówką, a jest na stronie KBA, czyli odpowiednika naszego Ministerstwa Infrastruktury:
https://www.kba.de/DE/Themen/Typgenehmig..._node.html.
Jeżeli kupiłeś "Lekki motocykl z byłej NRD, który po raz pierwszy pojawił się na rynku przed 1 marca 1992 r.", to wygląda na to, że powinien mieć tylko wydany Betriebserlaubnis. Jest to zapewne wyjątek, ponieważ nowe (nowsze) motocykle o poj. 125 ccm mają już tradycyjne dowody rejestracyjne.
Zapytaj jeszcze raz urząd, z którym korespondujesz, czy dla Twojego egzemplarza ma być wydany w Niemczech dowód rejestracyjny czy tylko i wyłącznie Betriebserlaubnis, aby legalnie dopuścić go w ich kraju do ruchu. Może będą łaskawi wyjaśnić to w oparciu o jakiś przepis niemieckiego prawa.
Jeśli uzyskasz kolejne potwierdzenie, zrób tłumaczenie przysięgłe tej korespondencji oraz dokumentu o nazwie Betriebserlaubnis i złóż wniosek o rejestrację czasową lub stałą w swoim urzędzie. Jeśli odmówią rejestracji masz prawo się odwołać od decyzji do SKO (Samorządowego Kolegium Odwoławczego) i jestem na 99% o tym, że wygrasz, ponieważ niemiecki urząd potwierdził dane pojazdu i wskazał/wskaże, że dokumentem dopuszczającym tam Twój pojazd do ruchu nie jest Zulassungsbescheinigung Teil I, tylko ABE/Betriebserlaubnis.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2022 11:31:58 przez heli126.)
|
|
20-02-2022 11:29:57 |
|
2 użytkowników postawiło piwo heli126 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo heli126 za ten post.
romek (02-20-2022), Szopen97 (02-20-2022)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|