Remont Romet Kadet-Sport. Delikatny tuning
|
Autor |
Wiadomość |
sakuu
Nowy
Liczba postów: 58
Imię: ROMet
Skąd: Zsz
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Remont Romet Kadet-Sport. Delikatny tuning
(17-02-2022 00:32:07)Norweski Zomowiec napisał(a): Nawet dobrze wygląda. U siebie tą tuleje na króciec dellorto rozwierciłem wiertłem 14 (i w cylindrze). Ten tłumik do oryginalny zmd, czy chinol? zobaczysz jak to będzie jeździć.. Jakbyś wsadził tłumik od simsona od DPR z a0a1 wraz z skróceniem nóżki tłoka od strony ssania 1mm i podnieść okno wydechowe, to nawet to by jechało
Jak nowy cylinder z tłokiem, to zmień jeszcze dyszę na ~65, bo może się grzać i zatrzeć
Eee no to już grube mody mi tu podsyłasz narazie zobaczymy jak to wyjdzie po takich "delikatnych" zmianach bo ja bym chciał by było trochę lepiej niż fabryka, ale bez wpluwania trybów tłumik narazie przymiarka na sztukę (nie wiem czemu mam problem z mocowaniem jego, ale to w dalszej części tematu jak zrobię zdjęcia) w razie czego Mam Rezo z kawasaki kx80 może zamontuje wezmę też pod uwagę mocno tą dysze 65mm o której mówisz!
Romku też tak myślałem! Jak wróciły graty z lakierni to sobie pomyslalem ale kibel bedzie...... Ale efekt jest spoko kolorystyke zawsze robię indywidualną bo uważam że oryginały są trochę smutne... (to moje zdanie)
(17-02-2022 10:50:20)wazniak96 napisał(a): https://skuterdebica.hg.pl/produkt/tulej...-baku-prl/
chodzi Ci o te tulejki?
oo właśnie o takie coś mi chodziło. W środek jakieś tulejki stalowe jeszcze się dokupuje oddzielnie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2022 12:17:21 przez sakuu.)
|
|
17-02-2022 12:14:40 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Remont Romet Kadet-Sport. Delikatny tuning
Wydaje mi się że tłumik od Simsona z a0a1 będzie wystarczający do cylindra takowego. Testowałem dyfuzor według zaleceń salka. Poprawia osiągi, ale dól spada i dupa z przyspieszania oraz w moim silniku jak wchodzi w rezo na wysokich obrotach coś zaczyna cykać w silniku, jakby uszczelki nie trzymały czy pierścienie tłuczą na tłoku i lepiej już sobie odpuścić większe osiągi ? od Simsona poprawia przyspieszenie co dla takiego kadeta lepsze by było niż prędkość maksymalna i większe obroty
Aha i skrócenie tłoka od strony ssania o 1mm/1.5mm poprawi przyspieszenie na średnich obrotach, bez kosztu dolu
Mam 2 komara s38 na dotarciu i dysza 58 staranie go grzała i po 400m czuć spadek mocy... Dysza 65,~ naprawia to
Ale zobaczysz jak będzie gotowy i jak to jeździ
|
|
17-02-2022 14:15:54 |
|
|
sakuu
Nowy
Liczba postów: 58
Imię: ROMet
Skąd: Zsz
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Remont Romet Kadet-Sport. Delikatny tuning
|
|
19-02-2022 23:18:25 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Remont Romet Kadet-Sport. Delikatny tuning
Tłumik od simsona poprawi, ale nie będzie TO, co da "spawak" skierowany na wydajność, choć rezo na 4800 w wąskim zakresie robi robotę...
Tłok jeżeli ma 57 (komarowski), to skróć bezpiecznie 1,5mm długości. Jak to kadet, to cylinder 023 lub 019. Najlepiej zastosować cylinder oryginalny zmd 019 bo tam nic już nie trzeba kombinować -- okno wydechowe ustawione na 30mm. 023 ustawione jest na 33mm - wtedy podnieść wydech o 2mm/3mm na wysokość 30 mm czyli wysokości takie jak w charcie nie licząc ssącego - i by jakoś jeździło. Można też zrobić taki patent, że cylinder planujesz u tokarza o 2mm i zakładasz aluminiową podkładkę pod cylinder 22 i wszystkie okna podniesione
jak podniesiesz okno o te 1,5/2/3mm, to zwiększą się maksymalne obroty jednakże dół silnika spada :/ i właśnie skracanie tłoka, większy gaźnik i dyfuzor może pomóc w przyroście mocy na średnich obrotach - JEDNAKŻĘ W tym silniku trzeba uważać z wysokościami okien ponieważ jest to silnik dwu biegowy - za bardzo podniesiesz okna i silnik będzie słaby na niskich obrotach
|
|
23-11-2022 09:37:55 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|