Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Lozysko glowki ramy ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Lozysko glowki ramy ogar 200
Marku wszystko już zostało napisane i powiedziane.
Żadnych części made in china wielokrotnie o tym pisałem, zwłaszcza z wymienionej przez Ciebie firmy.
Ogólnie zastosowano tam łożyska wiankowe 1" cal. Na przestrzeni produkcji z lat 60, do 74 stosowano 1 cal "niemiecki" tzw cal pruski 26,17 - spadek po simsonie. Choć i tu spotkałem się z dwoma rozmiarami 1 cala - 26,98
Za produkcji firmy PREDOM-ROMET, 1 cal skurczył się stosowano ze 3 wysokości bieżni sztycy główki ramy. Mało tego, sama sztyca była o 0,5 mm cieńsza od rowerowej - gwinty rwały się na potęgę. To wtedy wprowadzono gwint i narzynkę BSC - rowerowy 1 cal to 25,4 mm
Jeśli chcesz mieć coś porządnego to zasuwaj do porządnego sklepu rowerowego, gdzie mają części shimano, tyle, że to wydatek ok 60 do 80 zł.
W Jackmotors to tez loteria, choć ponoć już się poprawiło.
Tu należy się jeszcze mała uwaga.
Sztycę skręcamy nie na raz do oporu, a kilka razy, zanim założysz półkę górną.
Dokręcamy raz do oporu ręką i przekręcamy widelcem w prawo-lewo kilka razy i znów dokręcamy nakrętkę radełkową do oporu. Powtarzamy to z 3,4 razy, aż nie będziesz czuł oporu kulek w miseczkach. Oczywiście pamiętaj, łożyska sztycy to nie tylko same kulki, wianki, to wspomniana nakrętka radełkowa, bieżnia dolna i obie miseczki w ramie. O smarze do łożysk nie wspomnę.
Teraz zakładamy półkę górną, łapiemy obie śruby M8, ale ich nie dokręcamy. Najpierw podkładka z ząbkiem wewnętrznym i nakrętka kołpakowa. Fajnie gdybyś miał do niej klucz hakowy oczkowy - 3 lub 5 wewnętrznych ząbków. Może też być ten rowerowy z jednym hakiem. Dokręcamy do oporu, a nie bijemy młotek + wkrętak płaski. dokręcamy obrotowo, w kilku miejscach łapiąc hakiem. Na koniec dokręcamy śruby M8 półki górnej.
W/w zestaw shimano jest kompletny.
Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2021 15:28:29 przez joozek.)
|
|
10-06-2021 14:49:48 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
siwy1958 (06-10-2021)
|
siwy1958
Uczeń
Liczba postów: 125
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Lozysko glowki ramy ogar 200
(10-06-2021 14:49:48)joozek napisał(a): Marku wszystko już zostało napisane i powiedziane.
Żadnych części made in china wielokrotnie o tym pisałem, zwłaszcza z wymienionej przez Ciebie firmy.
Ogólnie zastosowano tam łożyska wiankowe 1" cal. Na przestrzeni produkcji z lat 60, do 74 stosowano 1 cal "niemiecki" tzw cal pruski 26,17 - spadek po simsonie. Choć i tu spotkałem się z dwoma rozmiarami 1 cala - 26,98
Za produkcji firmy PREDOM-ROMET, 1 cal skurczył się stosowano ze 3 wysokości bieżni sztycy główki ramy. Mało tego, sama sztyca była o 0,5 mm cieńsza od rowerowej - gwinty rwały się na potęgę. To wtedy wprowadzono gwint i narzynkę BSC - rowerowy 1 cal to 25,4 mm
Jeśli chcesz mieć coś porządnego to zasuwaj do porządnego sklepu rowerowego, gdzie mają części shimano, tyle, że to wydatek ok 60 do 80 zł.
W Jackmotors to tez loteria, choć ponoć już się poprawiło.
Tu należy się jeszcze mała uwaga.
Sztycę skręcamy nie na raz do oporu, a kilka razy, zanim założysz półkę górną.
Dokręcamy raz do oporu ręką i przekręcamy widelcem w prawo-lewo kilka razy i znów dokręcamy nakrętkę radełkową do oporu. Powtarzamy to z 3,4 razy, aż nie będziesz czuł oporu kulek w miseczkach. Oczywiście pamiętaj, łożyska sztycy to nie tylko same kulki, wianki, to wspomniana nakrętka radełkowa, bieżnia dolna i obie miseczki w ramie. O smarze do łożysk nie wspomnę.
Teraz zakładamy półkę górną, łapiemy obie śruby M8, ale ich nie dokręcamy. Najpierw podkładka z ząbkiem wewnętrznym i nakrętka kołpakowa. Fajnie gdybyś miał do niej klucz hakowy oczkowy - 3 lub 5 wewnętrznych ząbków. Może też być ten rowerowy z jednym hakiem. Dokręcamy do oporu, a nie bijemy młotek + wkrętak płaski. dokręcamy obrotowo, w kilku miejscach łapiąc hakiem. Na koniec dokręcamy śruby M8 półki górnej.
W/w zestaw shimano jest kompletny.
Pozdrawiam
Witam !
Cos mi sie pogmatwalo z postem , nie jestem elektroniczy i zle kliknalem z poprzednim postem !
Dzieki za odpowiedz, zasady regulacji lozysk w glowce ramy i ich dopasowania do motocykli , przerabiania z innych, robienia nowych znam jak malo kto. Klucze hakowe posiadam.
Ale zastanawiam sie i pisalem nowy post , bo szukalem w starych postach i nie znalazlem informacji dlaczego DEDYKOWANY do ogara 200. 205 produkt( lozyska glowki ramy) , nie pasuje i rzeba je przerabiac !!!
Moze mialem pecha....
Myslalem ze, Ktos ostatnio tez spotkal sie z tym problemem. I sa moze inne lozyska, badz inni producenci. A ja nie WIEDZAC o tym kupilem i sie dziwie , ze nie pasuje. Bo w czesciach nowych kupowanych na allegro do motorowerow, mam slabe doswiadczenie.
Nie wiedzialem , ze od rowerow tez te dwa lozyska , gorne i dolne pasuje... do motoroweru ogar.
Pozdrawiam i dziekuje
Marek Z.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2021 16:35:07 przez siwy1958.)
|
|
10-06-2021 16:18:56 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|