Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Witam
Mam taką zagwozdkę, aby rozwiązać zmniejszony moment obrotowym przez zainstalowanie lżejszego magneto z cdi.
Rozważam dodanie do magneto dodatkowego obciążenia, aby wagą magneta cdi była zbliżona do oryginalnego magneta. Myśl mam taką, aby na zewnętrznej ściance dodać stalowy, płaski pierścień, dodający tyle wagi, aby właśnie zwiększyć wagę.
Myślę nad stworzeniem tego pierścienia na tokarce lub może zastosowanie jakieś starej zębatki motocyklowej?
łączenie elementów - czarne punkty - otwory w obciążeniu, gdzie do ściany magneta stworzyć nagwintowane otwory i nakręcane śruby. Szukałem tez dodatkowego obciążenia dodawanego do zapłonów cdi w motocyklach, ale coś słabo z takim pomysłem
Jeszcze nie sprawdzałem czy będzie na to miejsce, jednakże to są rozważania - bo mam wątpliwości. Pytanie brzmi czy jest to możliwe? zaburzę to wyważenie całego silnika?
|
|
10-12-2020 20:49:41 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Trochę pogooglowałem i to u nich nazywa się "ciężkie koło zamachowe".
Chodzi i ten pierścień, który się osadza
Myślę, że podejdę do tokarza z magnetem, obrazem i przedstawię sytuacje. Mocowanie będzie zapewne na ciasno, czyli ciepło-zimno. Magneto wsadzę do zamrażalnika, nagrzeje pierścień i usadzę
(10-12-2020 23:42:49)DumDum napisał(a): Takie rozwiązania stosuje się w motocyklach enduro, typu KTM EXC. Osobiście jako punkt mocowania wybrał bym fabryczne otwory, nie powinno być z tym problemu.
Teoretycznie tak, jednakże pytanie, czy wystarczy miejsca w deklu na taki ring oraz jak wyżej - środek ciężkości przesunięty ku zewnątrz, co czop może nie wytrzymać - bym musiał przymierzyć albo jak wyżej, pierścień usadzany na magneto
|
|
10-12-2020 23:46:28 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|