Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Autor Wiadomość
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 Remont/Modyfikacja


Ze względu na to że jestem laikiem w kwestiach mechanicznych a pojazd udało mi się pozyskać nie dawno mile widziane porady, podpowiedzi, komentarze i ogólnie wszelkie wypowiedzi na temat, byle w miarę sensownie.

1. Z CZYM ZACZYNAM?



Trochę pordzewiały, miejscami malowany jakby pędzlem. Ma coś ze skrzynią biegów, wcześniej dźwignia latała luźno, po zabiegach lokalnego speca lata mniej ale dalej nie jest kolorowo. Niby pali od pierwszego kopniaka ale użycie sprzęgła czy to z luzu, czy 1->2 w trakcie jazdy zawsze kończy się zdechnięciem. Hamulec tylni działa, przedni niezbyt. Elektryka żyje własnym życiem, oświetlenie na pewno nie działa. Kable i linki są bo są, stan raczej kiepski. 3/4 wypadkach pali z jedynki na popych i jeździ bez większych problemów xD

2. WIZJA


Jak widzicie, Ogar zdecydowanie wymaga remontu, więc przy okazji postanowiłem co nieco w nim zmodyfikować. Rozważałem więc różne pomysły, przeglądałem internet...Chopper byłby śmieszny, nawet jeśli wykonany estetycznie całkowicie rozmijał by się z założeniem tych ryczących bestii. Cross/Enduro też przeleciał mi ledwie przez głowę, nie wiem czy Ogarek byłby w stanie podjechać pod górę drogą do mojej miejscowości (jeszcze nie testowałem, wiadomo) a co dopiero radzić sobie w trudnym terenie i ekstremalnych warunkach. Bądźmy realistami, to w końcu tylko 50cc, motorower o pewnych cechach wyglądu motocykla. Po pewnym czasie natknąłem się w sieci na coś, co przypomniało mi o istnieniu tzw. Bobberów i Cafe Racerów.
Popatrzyłem na zdięcia w sieci, potem na mój pojazd. Potem znów na fotografię, tym razem jedną, konkretną która zwróciła moją uwagę. Zdecydowałem się na czym chciałbym się wzorować w miarę możliwości.
Wiedząc że nie mogę liczyć na osiągi, postawiłem na wygląd...


3. PLANY
Ta część podlega edycji. Chciałbym też prosić o wsparcie, gdyż część rzeczy tutaj umieszczonych może być moją fantazją totalnie bez sensu, będę wdzięczy za wytłumaczenia.

- Rozebrać pojazd i usunąć stary lakier (piaskowanie niestety u mnie odpada, może jakieś środki chemiczne + szczotka druciana na wiertarce/szlifierce, ewentualna polerka drobnym papierem na koniec.) a potem standard: odtłuszczanie, podkład (spray) matowanie (o ile trzeba) i nowy lakier; (spray)
- Wymiana siedzenia na nowe; (pod taśmą jest pęknięte, sprawdzałem)
- Przy okazji naprawy instalacji elektrycznej i oświetlenia, instalacja kierunkowskazów;
- Naprawa/wymiana licznika, dodanie obrotomierza;
- Wymiana kół 17 na 19 (Wygląda fajnie, ale czy warto? Co to da?)
-
-
-



Jeszcze raz powiem... czekam na komentarze, porady i sugestie!
03-08-2017 01:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
-czemu piaskowanie odpada? za drogie? u mnie w okolicy liczą 50zł za całego komarka. Poszukaj dobrze. Czyszczenie wiertarkami, papierami czy chemią to katorga, wiem po sobie.
-wymiana kół - na 19 będzie trochę wyższy, prawdopodobnie błotniki będą za małe i koło może o nie ocierać, stopka centralna może nie sięgać (trzeba by zastosować tą z komara, 50-t-1) (nie wiem jak z wahaczem) ogólnie 19' rometowe są na wiankach a nie na łożyskach więc to tak jakby krok w tył, chyba że przerobisz na łożyska.

Na forum jest jeden cafe racer ładny, poszukaj dobrze a znajdziesz

Moim zdaniem jeśli masz w miarę kompletnego i nie poprzerabianego klasyka to tylko na oryginał rób. Projekty najlepiej robić od gołej ramy, tak jak ja (link w sygnaturze)

A. I zanim zaczniesz cokolwiek przerabiać, to przelicz koszty kilka razy, ze 100zł zrobi się momentalnie 1000zł... również wiem po sobie

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017 02:00:32 przez Odrestaurator.)
03-08-2017 01:52:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Cóż, skoro tak to jeszcze się rozejrzę, ale widziałem że zabiegi typu DIY też potrafią dać dobry efekt. Odnośnie tych kół... z błotnikami to tak, że teoretycznie może ich nie być. Przerabiać na łożyska, a czy nie wejdą jakieś inne koła?
Ciężko mi powiedzieć jak jest z jego kompletnością, musiałbym go już rozebrać na części i wszystko przejrzeć...
Takie pytania z innej beczki: czy tak w ogóle można zamontować większy (trochę tylko...) zbiornik paliwa?
03-08-2017 02:02:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maly2001 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Tomasz
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Powodzenia w modzeniu . Co do baku to od etz, Suzuki gn 125 wchodzą. Na tył najlepiej skombinować jakiś inny wahacz bo do ogarowego nie wejdzie żadne inne koło. A przód najlepiej z charta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017 14:32:50 przez Bartek.)
03-08-2017 08:32:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo maly2001 za ten post.
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Dzięki Big Grin Na razie zajmę się tym, co i tak byłoby konieczne czyli usuwanie starego lakieru i rdzy, zabezpieczenie no i podkład.
03-08-2017 14:09:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Nie mogę edytować, tak więc... chciałbym w swoim wehikule zamontować kierunkowskazy, oraz w miarę możliwości wymienić lampy przód/tył, wszystko w LEDach. Da się to zrobić bez akumulatora i czy wymaga to ogólnie dużej modyfikacji elektryki? Słyszałem też coś że niby ledy słabo świecą w nocy.
04-08-2017 00:13:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Przy kierunkowskazach oryginalna prądnica może nie wyrobić (iskra zrobi się słaba i zgaśnie) w dodatku kierunki mogą słabo migać.
Z akumulatorem zaś musiałbyś zrobić ładowanie, co za tym idzie chyba trzeba odmasować cewki czy coś w tym stylu, założyć regulator napięcia, mostek prostowniczy, przerywacz kierunków... no chyba że chcesz bez ładowania, tylko wtedy po jakimś czasie padnie Ci akumulator i znowu będziesz musiał go ładować. Ogólnie jest trochę roboty Big Grin Ktoś na forum ma ogarka z kierunkami, musiałbyś poszukać.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
04-08-2017 00:25:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
szymba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 68
Imię: Szymon
Skąd: Waw
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Najpierw zrób generalke silnika ogarnij blacharkę i resztę. Potem pomyśl co dalej. Jestem pewien, że wcześniej niż w połowie remontu odechce Ci się kierunkowskazów i innych caferejserów.
Pewnienie nie posłuchasz, ale przynajmniej ja będę mógł powiedzieć, "a nie mówiłem".
04-08-2017 00:36:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo szymba za ten post.
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
Przednia lampa nie może być na LEDach, "straci" wtedy homologację. Poza tym szkoda Ogara na całą przeróbkę. Co z tego, że będzie wyglądać jak milion dolarów, skoro pojedzie jak dziesięć centów. Tak poważne modyfikacje wymagają sporego nakładu pieniędzy, dobrze wyposażonego warsztatu i dobrego, a co najważniejsze dokładnie przemyślanego pomysłu jak takie coś wykonać. Skoro, jak sam piszesz, jesteś laikiem w kwestiach mechanicznych to bez kogoś ogarniętego na miejscu, kto pokaże ci co i jak nie dasz sobie po prostu rady z tak poważną modyfikacją. My na forum możemy ci pomóc, ale niektóre rzeczy trzeba osobiście zobaczyć, usłyszeć i dotknąć, żeby coś podpowiedzieć. To jak z regulacją gaźnika, nikt nie napisze "dokręć śrubkę z lewej 2,5 obrotu, tą z prawej odkręć 0,5 obrotu i masz idealnie ustawione", bo jest to nierealne. Moim zdaniem najlepszym wyjściem jest odnowienie tego Ogara, ale tak uczciwie, nie "oby było". Kiedy rozbierzesz go do ostatniej śrubki, pochromujesz lub zmienisz na lepsze co tego wymaga, wymienisz wszystkie tuleje w ramie i amortyzatorach, sam zgodnie z wykazem części złożysz, wyregulujesz silnik, włożysz go do odnowionej (nie odmalowanej) ramy i będziesz mógł sam sobie powiedzieć, że w takim stanie wyszedł z fabryki, wtedy dopiero powinieneś myśleć o przeróbkach. A podejrzewam, że w samą porządną odnowę tego motoroweru będzie trzeba włożyć więcej, niż planujesz teraz wydać na jego przeróbkę (chyba, że chciałeś zrobić obmalowane srebrzanką enduro do lasu biorąc części ze złomu). Dlatego zastanów się dobrze nad tym, żeby nie okazało się później, że skończysz z ręką w nocniku mając części w pudłach i ramę przeciętą w pół. Ale to jest tylko moje zdanie, zrobisz jak uważasz.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
04-08-2017 02:52:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
VENOM Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Karol
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
No wiecie co... chyba macie rację.
- Pomaluję go na nowo na właściwy kolor; (bo nie wiem czy idzie coś ratować z obecnego lakieru)
- wymienię to co się zepsuło, także drobnostki typu nowe śrubki itp;
- zaniosę silnik do lokalnego speca (jest dobry tylko nie ma czasu żeby mi pomóc przy kompletnym remoncie/przeróbce, ale może na silnik znajdzie godzinkę)
- dodam fabryczne emblematy/naklejki itp. we właściwych miejscach;

No i cóż, może pojeżdżę nim przez jakiś czas, ale prawdopodobnie będę sprzedawał bo szczerze, oryginał z całym szacunkiem ale jakoś mnie nie porywa. Chyba jednak zdecyduję się na coś nowszego, no i może tak 125...

Projekt zmienił kierunek, tak więc chętnie usłyszę jakieś pożyteczne podpowiedzi w kwestii prostego remontu/renowacji. Wszystko raczej Do It Yourself jak najniższym kosztem (ale nie tandeta, przyłożę się), dlatego pytam:

1. Najlepsze "domowe" metody na stary lakier/rdzę? (Malowanie raczej ogarniam)
2. Jak najlepiej oczyścić felgi i czym je zabezpieczyć?
3. Jakiś sposób na błyszczący silnik?

Na razie tyle, jak coś to będę jeszcze pisał.
04-08-2017 03:18:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: Ogar 205 Remont/Modyfikacja
jak chcesz tnij, spawaj rób, nie mając nic można zrobić coś tylko trzeba się postarać
04-08-2017 10:13:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 54
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama