Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
różnice w gaźnikach
Autor Wiadomość
pektosol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Daniel
Skąd: Oberschlesien
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
różnice w gaźnikach
od jakiegoś czasu bawię się w odnowę Ogara 205...
Udało mi się skompletować 3 gaźniki z tego modelu i okazało się że każdy z nich jest inny.
Różnice jakie odkryłem to:
- inna przepustnica (kąt ścięcia)
- inna długość w iglicy pływaka
- inna długość w tulei iglicy pływaka
- inna tuleja w przepustnicy (średnia),
- inna śruba/iglica regulacji gaźnika (kształt, średnica).
- średnia króćca na wężyk paliwa.
- inne średnice śrub zamykających dysze

to odkryłem narazie...

Różnice są w długości lub rozmiarach niektórych części, niewielkie 3-2mm, albo nawet 0,5mm w przypadku śrub ale...

no właśnie ...
Na początku nie zwracałem na to żadnej uwagi i składałem jak leci,
ale okazało się że na jednym gaźniku nie pali, na innym przelewa się paliwo, na jeszcze innym nie da się wyregulować gaźnika ...

Jak zacząłem składać gaźniki tak jak były fabrycznie poskładane to dopiero wtedy każdy z nich ożył i dało się je ustawić poprawnie...
Ale zauważyłem jednocześnie że każdy z gaźników dawał trochę inną charakterystykę pracy tego samego silnika,
natomiast pomieszanie części praktycznie uniemożliwiało poprawną pracę.

O ile niektóre wymiary wydają się nieistotne (średnica króćca węża, średnica śrub), to niektóre wpływają na pracę silnika (kąt ścięcia przepustnicy, różnice w iglicy i tulei pływaka, średnica tulei przepustnicy )

Piszę o tym dlatego bo wydaję mi się że te gaźniki to jest rometowe rzemiosło,
każdy gażnika inny i jak nie masz kompletnego gaźnika to będziesz miał problemy z jego regulacją..

Czy też ktoś to zauważył?
05-03-2017 22:09:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,040
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: różnice w gaźnikach
(05-03-2017 22:16:25)Użytkownik usunięty napisał(a):  Przecież gaźnik to część , która się zużywa. A jak pomiesza się części 3 zużytych gaźników, to są takie jaja jakie są. Jeśli chcesz mieć dobrze jeżdżącego Rometa, to kup nowy gaźnik GM-12F. No chyba że jesteś pewien pracy jakiegoś z tych 3 gaźników, to ok. A te gaźniki to jakie mają oznaczenia? Bo do Rometa to najpopularniejsze są GM-12F i GM-13F. Może masz oba rodzaje

Istnieje jeszcze taka sprawa, że w fabrykach z PRLu część pracowników podczas pracy była pijana, czego skutkiem są właśnie niewymiarowe części i inne buble.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
facepalm Trzeba zrobić na głównej okienko "bzdury miesiąca"... Dłuższa iglica pływaka, inna średnica krucca wezyka paliwa, inna budowa filtra, inaczej wyglądające mocowanie do cylindra spowodowane jest zużyciem części lub stanem wstawienia pracownika okok

Pektosol, dobrze zauważyłeś. Na przestrzeni lat gaźnik gm12f przechodził kilka zmian konstrukcyjnych, i właśnie wymieszanie tych części skutkuje różnymi objawami, z doswiadczesnia wiem ze źle dobrany plywak do pokrywki uniemozliwia wręcz jazdę, to samo dotyczy śrub regulacyjnych - jak pomieszasz, za nic gaznik nie bedzie chciał się ustawić prawidłowo. Dlatego czasem zestawy naprawcze nie chcą współgrać.

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2017 08:08:59 przez Tomasso94.)
06-03-2017 08:02:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 793
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Wczoraj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2879
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 217
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23096
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5411
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 177
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 266
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 228
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838761
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29022
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 948

Reklama