Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka pytań do S38
Autor Wiadomość
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Kilka pytań do S38
Mam kilka pytań do silnika S38.

1) S38 od sztywniaka z roku 67. Rozebrałem i na "wale pedałów" (nie wiem jak się to fachowo nazywa) nie ma żadnych uszczelniaczy - czy to tak powinno wyglądać?

2) Mam drugi silnik S38 ale nowszy już na kopkę. W starym sworzeń tłoka 12mm, a w tym nowszym 14mm. Czy całość (wał z korbą i tłok) pasują do obu silników (czy można przełożyc z jednego do drugiego)?

3) Korbowód - mam luz boczny ale góra dół jest ok. Zakładając że wał jest prosty (co sprawdzę) to wymieniać korbowód czy zostawić jaki jest? A jeśli wymieniać to który będzie pasował bo na stronie ALMOT są dwa korbowody do ROMET2 i ROMET3.
02-11-2016 00:46:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Kilka pytań do S38
Co do korbowodu to luz boczny to nawet powinien być. Nowy jak zakładam to do Romet 2, bo cyfra to liczba biegów, choć tamte pewnie są do wałów kwadraciaka, ale te chyba korbami od s38 się nie różniły...

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
02-11-2016 01:06:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Kilka pytań do S38
Sworzeń na 14mm? To jakaś przeróbka, wszystkie Dezamety miały 12mm, ktoś pewnie chciał wstawić tłok z Jawy.
Luz boczny musi być, nie może być luzu góra dół i gdy się obraca korbowodem dobrze żeby nie "chrupiło"
łożysko.
02-11-2016 15:34:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubu355 Offline
Motorynkowy Komarzysta
*


Liczba postów: 526
Imię: Kuba
Skąd: Złotów/Poznań
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Kilka pytań do S38
Uszczelniacze są w karterach, gumowe oringi, oraz na tej tulejce gdzie zakłada się dźwignie hamulca.
Zobacz czy ten nowszy wał jest bez tulejki sworznia, chyba że ktoś przerobił tak jak Kanilox napisał.
Jak chcesz regenerować korbowód to zobacz jaką średnicę ma dolna stopa korbowodu, ponieważ w S38 miały one średnicę 18 mm, a w innych Rometach 16mm.

02-11-2016 16:55:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Kilka pytań do S38
Faktycznie od strony lewego pedała jest w karterze frez z oringiem.
Od prawego pedała nie ma nic.

ale wg instrukcji powinno coś być:




Gdzie kupie takie oringi?
03-11-2016 12:28:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Kilka pytań do S38
Kontynuując wątek z przed kilku miesięcy...

Składam silnik S38.
Skręciłem połówki i bardzo ciężko kręci się wał skrzyni biegów (palcami da radę go kręcić ale z niemałym oporem - ciężko ale płynnie).
Pytanie brzmi: czy on powinien kręcić się tak luźno jak wał korbowy? Dodam że silnik dopiero co skręcony (nie zalany olejem).
07-01-2017 22:59:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Kilka pytań do S38
Co tam zmieniałeś? Wymieniałeś może tulejki w karterach?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
07-01-2017 23:23:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Kilka pytań do S38
(07-01-2017 22:59:28)zomb napisał(a):  Kontynuując wątek z przed kilku miesięcy...

Składam silnik S38.
Skręciłem połówki i bardzo ciężko kręci się wał skrzyni biegów (palcami da radę go kręcić ale z niemałym oporem - ciężko ale płynnie).
Pytanie brzmi: czy on powinien kręcić się tak luźno jak wał korbowy? Dodam że silnik dopiero co skręcony (nie zalany olejem).

jakbys składał na ciepło-zimno to bys nie miał takich problemów. a tak to posciskałeś wał, poprzestawiałeś i nic ci już nie pomoze.
07-01-2017 23:29:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Kilka pytań do S38
Tulejek nie zmieniałem.
Łożyska na zimno ciepło.

Co znaczy "...nic nie pomoże".
Pisz jak krowie na granicy;-))
07-01-2017 23:56:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Kilka pytań do S38
Na luzie też się tak ciężko kręci? w stanie spoczynku, masz wbity drugi bieg. Nie pomyliłeś podkładek pod skrzynię biegów?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
08-01-2017 00:04:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 225
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 434
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 235
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama