| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Ziomek Edek 
 
 
		
			Inspektor rowów przydrożnych  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 207 
Imię: Łukasz 
Skąd: Lubelskie  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
Kąt wyprzedzenia zapłonu metodą na zmianę osiągów 
			 
			
				Jako, że lubię grzebać w moim motorku zauważyłem ciekawą zależność. Opiszę to na przykładzie mojej wsk   . Mam w niej podwyższone okno wydechowe, poszeżone w górnej części i zwiększone owk okna dolotowego. Im bardziej przyspieszam zapłon, tym więcej pary na wolnych i średnich obrotach, ale słaba góra. Odwrotnie jest gdy zapłon trochę opóźnię. Teraz jeżdżę na 2,7mm przed gmp, gdzie fabryka podaje 3mm. Silnik ,,budzi" się dopiero od 1/3 manetki i kręci wyżej   . Przed przeróbkami jeździłem w zakresie 3,2-4mm i to było takie optimum dla tego silnika. Wniosek z tego taki, że gdy przerabiamy silnik i dajemy większe strojenie powinniśmy też skorygować ustawienie zapłonu, pozwalając silnikowi na wykręcenie wyższych obrotów. Czy ktoś jeszcze bawił się ustawieniami zapłonu? Jak tak to podzielcie się swoim doświadczeniem i odczuciami   .
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 15-11-2015 17:45:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |