Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozbieranie silnika Dezamet 023
Autor Wiadomość
mateusz2518 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Mateusz
Skąd: Niwki
Pojazd: Romet Kadet
Post: #1
Rozbieranie silnika Dezamet 023
witam mam problem związany z rozebraniem silnika romet dezamet 023 muszę go rozebrać gdy nie działa kopniak i nie wiem jak poprawnie rozebrać silnik byłbym wdzięczny jak by mógł napisać lub nagrać filmik może się to przydać komuś na przyszłość
11-10-2015 21:51:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kuba65463 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: Jakub
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
(11-10-2015 21:51:34)mateusz2518 napisał(a):  witam mam problem związany z rozebraniem silnika romet dezamet 023 muszę go rozebrać gdy nie działa kopniak i nie wiem jak poprawnie rozebrać silnik byłbym wdzięczny jak by mógł napisać lub nagrać filmik może się to przydać komuś na przyszłość

Odkręcasz linkę gazu i sprzęgła od silnika. Odkręcasz kolanko od cylindra, spuszczasz olej (pod silnikiem masz śrubę - korek). Zdejmujesz wężyk paliwowy. Odpinasz kabelki od świateł i zapłonu. Zdejmujesz łańcuch napędowy. Wykręcasz silnik z ramy. Stawiasz go sobie gdzieś wygodnie na stole warsztatowym (tzn. Obojętnie czym ważne żeby wygodne ja miałem skrzynki po jabłkach xD ) i odkręcasz kopniaka i dźwignię biegów. Odkręcasz lewy dekiel. Widzisz teraz magnego, iskrownik i automat zmiany biegów. Musisz jeszcze zdjąć sprężynę od kopki, więc bierzesz ściągacz to segerów rozszerzający i go zdejmujesz. Za segerem bez trudu zdejmujesz blaszke i została sama sprężyna. Ją wyjmujesz odpowiednio przekręcając i wyjmujesz ostatnią blaszkę. Odkręcasz nakrętke od magneta (jak Ci sie kręci wsadź śrubokręt w jedną z dziur tylko nie rozwal cewek Tongue ). Wkręć ściągacz do magneta i zdejmij magneto (nie zdejmuj go na śrubokręt czy inne coś bo skrzywisz wał :F ). Teraz czas na automat. Odkręcasz łącznik (ta nakrętka co jest na wodziku), kontre (która też jest na wodziku) i śruby które trzymają korpus zmieniacza. Zdejmujesz fajke ze świecy. Odkręcasz iskrownik, który trzyma sie na trzech śrubkach. Odginasz podkładkę zabespieczającą nakrętkę zębatki zdawczej i odkręcasz zębatkę. Teraz czas na gaźnik. Odkręcasz te dwie nakrętki i gaźnik zdjęty. Teraz głowica. Odkręcasz cztery nakrętki i kolejny element można zdjąć. To samo z cylindrem. Po zdjęciu cylindra został tłok ale go nie ruszamy na razie. Odkręcamy prawy dekiel (tu uwaga. W silniku zostały resztki oleju więc będzie się rozlewał. Zrób to nad miską albo czymś na olej. Widzisz teraz zębatke i sprzęgło. Z lewej strony masz jeszcze taką blaszkę. Zapamiętaj jak jest założona albo zrób zdjęcie. Najlepiej rób zdjęcia przed każdym i po każdym odkręceniu danego elementu. Zdejmujesz seger i tą blaszkę. Teraz czas na sprzęgło. Zwężasz zawleczki, żeby łatwiej wyszły. Wciskasz płytke i zdejmujesz zawleczki (uważaj, żeby Ci nic nie wyskoczyło i Ciebie nie trafiło bo ta sprężyna jest mocna z resztą zobaczysz sam jak będziesz to wciskał). Widzisz teraz nakrętkę sprzęgła. Odkręcasz ją. Jak kręci sie wał to wsadzasz klucz w to wcięcie w tłoku (uważaj żeby go nie połamać). Bierzesz ściągacz do łożysk i zdejmujesz kosz sprzęgłowy razem z tarczami itp. Odginasz podkładkę która zabespiecza nakrętkę zębatki. Odkręcasz tą nakrętkę i zdejmujesz zębatkę. Jak się kręci to wsadź w zęby śrubokręt. Wykręcasz śruby które pozostały (dwie są obok tulei w w których siedzą śruby mocujące silni do ramy). Bierzesz gumowy młotek i pukasz w kartery aby sie rozpołowiły, jeśli sie nie da bo np jest złożony na silikon, bierzesz płaski śrubokręt i w miejscach gdzie jest najmniejsza styczność z olejem (np za tulejami, koło korka spustowego) wbijasz go delikatnie i ostrożnie rozszerzasz aby tylko nie pokancerować karterów. Ta daaaam silnik rozpowłowiony Big Grin

Moje maszyny:

Komar Sport z 1972
Komar mr 232 z 1962 z papierem w remoncie(od zawsze w rodzinie)
Romet 50 T1 z 1982

Cytat:A ja wymyśliłem, że zamontuje sobie podtlenek dezodorantu (jakieś taniego z kiosku). Wstawię między gaźnik a filtr powietrza, będzie pie*dolnięcie
11-10-2015 23:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo kuba65463 za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
(11-10-2015 23:36:15)kuba65463 napisał(a):  bierzesz płaski śrubokręt i w miejscach gdzie jest najmniejsza styczność z olejem (np za tulejami, koło korka spustowego) wbijasz go delikatnie i ostrożnie rozszerzasz aby tylko nie pokancerować karterów. Ta daaaam silnik rozpowłowiony Big Grin
ta, śrubokrętem nie spierniczysz przylgni karterów.
25-10-2015 04:53:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Lepiej lekko uderzyć po czopie wału, trybie 2 biegu i wałku kopniaka, a jak masz wał do wymiany to możesz napieralać do woli Smile

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
25-10-2015 10:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Jak się umie robić śrubokrętem to nic nie zepsujesz Smile Ja tak zawsze rozpoławiam i nie mam problemu oraz nigdy nic nie uszkodziłem

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
25-10-2015 11:22:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba65463 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: Jakub
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Jak złapiesz w miejscach gdzie można śrubokrętem to nic sie nie stane Wink

Rozpoławiałem tak 2 razy 019 i nic sie nie uszkodziło Tongue

Moje maszyny:

Komar Sport z 1972
Komar mr 232 z 1962 z papierem w remoncie(od zawsze w rodzinie)
Romet 50 T1 z 1982

Cytat:A ja wymyśliłem, że zamontuje sobie podtlenek dezodorantu (jakieś taniego z kiosku). Wstawię między gaźnik a filtr powietrza, będzie pie*dolnięcie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2015 13:46:38 przez kuba65463.)
25-10-2015 13:27:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Uważam że najpierw lepiej rozebrać sprzęgło a potem zapłon, z powodu takiego że można przytrzymać magneto i jest to łatwiejsze niż trzymanie kosza/tłoka/zębatki.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
25-10-2015 17:00:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szczupak54 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Ciarka
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Na zbierak pasuje klucz 41 Smile , wiec nie trzeba trzymac magneta Smile
25-10-2015 17:02:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba65463 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: Jakub
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
(25-10-2015 17:00:42)KeiSangi napisał(a):  Uważam że najpierw lepiej rozebrać sprzęgło a potem zapłon, z powodu takiego że można przytrzymać magneto i jest to łatwiejsze niż trzymanie kosza/tłoka/zębatki.

Napisałem żeby coś pod tłok podłożyć Tongue

Moje maszyny:

Komar Sport z 1972
Komar mr 232 z 1962 z papierem w remoncie(od zawsze w rodzinie)
Romet 50 T1 z 1982

Cytat:A ja wymyśliłem, że zamontuje sobie podtlenek dezodorantu (jakieś taniego z kiosku). Wstawię między gaźnik a filtr powietrza, będzie pie*dolnięcie
25-10-2015 17:02:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,451
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Rozumiem, ale nie robiłem tak i to nie jest najlepsza metoda. Oprócz rozwalenia tłoku i wału, może coś się wysunąć i np. Jak odkręcamy mocno zapieczoną nakrętkę może nam wystrzelić.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
25-10-2015 17:04:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba65463 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: Jakub
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
To nie zbyt możliwe, przynajmniej mi się ani razu nie zdarzyło, a jak wsadzasz śrubokręt w magneto to możesz rozwalić cewki Wink

Moje maszyny:

Komar Sport z 1972
Komar mr 232 z 1962 z papierem w remoncie(od zawsze w rodzinie)
Romet 50 T1 z 1982

Cytat:A ja wymyśliłem, że zamontuje sobie podtlenek dezodorantu (jakieś taniego z kiosku). Wstawię między gaźnik a filtr powietrza, będzie pie*dolnięcie
25-10-2015 17:07:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubix Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Kuba
Skąd: szczepanowo
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Witam ! Mam prosbe mam komara z silnikiem tzn jajo z biegami w rece i robie remont silnika lecz mam problem z zlozeniem kopniaka :/ mogl bym dostac jakies porady lub jakies zdjecie ? Przepraszam ze sie wtracam ale jestem tu nowy i ogarniam grupe
02-03-2016 23:50:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafikk222 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Rafał
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Sorrki za odkop tematu, ale w swoim 023 po odkreceniu śrub od cylindra nie mogę go zdjąć jakby tłok trzymał, p co chodzi??
19-12-2019 12:46:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Prawdopodobnie trzyma go przyklejona uszczelka.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
19-12-2019 13:07:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Rozbieranie silnika Dezamet 023
Ewentualnie tłok zapieczony lub złapany. Spróbuj podważyć delikatnie cylinder czymś płaskim z wyczuciem

xyz
19-12-2019 14:04:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 225
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 149
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama