Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Naped licznika.
|
Autor |
Wiadomość |
mjurzak
Pasjonat
Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
Naped licznika.
Witam, mam problem z ślimakiem w komarze, chcę go zregenerować, tzn. wyczyścić, kupić nowy wkład, nasmarować, nową linkę, a że wcześniej nie miałem z tym do czynienia to mam parę pytań:
1. Jaki najlepiej wkład kupić i gdzie, żeby to się trzymało kupy i nie rozpadło?
2. Jaką linkę na wcisk, bo są różne grubości, np 2,4 lub 3,25, na innych aukcjach w ogóle nie ma opisu jaka to linka licznika..
3. Mój ślimak będzie się nadawał do użytku w ogóle?
Oznaczenia na ślimaku to:
"NMtrK-57i-19:10
1974-1
Z 41"
Komar 2350 75'
Romet 50 T-1 79'
Ogar 205 '87
|
|
05-04-2015 22:26:35 |
|
|
mjurzak
Pasjonat
Liczba postów: 57
Imię: Michał
Skąd: Bielsko Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
05-04-2015 22:57:28 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Naped licznika.
Najpierw wyciśnij ten ślimak, może się okazać, że nie jest wyrobiony. Wg mnie te plastikowe wcale nie były gorsze od metalowych. Po wyjęciu przekładni ślimakowej umyj to dobrze w benzynie i skontroluj zęby, powinny się swobodnie zazębiać w środkowej części. W środku po obu stronach są tulejki podtrzymujące oś ślimaka, to one najczęściej przy starym smarze go blokują, no po za zerwanymi zębami.
Tak, te wkłady pasują do wszystkich 16, 17 i 19 calowych kół
Linka do montażu na wcisk, taka jak u Ciebie, była grubsza - 3,25.
Wg mnie ten Twój będzie się jeszcze nadawał. Co do smaru, dobrze byłoby użyć luźniejszy smar np grafitowy lub miedziany, nie będzie wyciekał. Nie używaj zwykłego towotu ŁT4
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
05-04-2015 23:50:51 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
mjurzak (04-06-2015), rommel (04-06-2015)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Naped licznika.
(09-04-2015 20:15:06)sagol napisał(a): Przecież wkłady muszą być dobrane do wielkości kola. W przeciwnym wypadku licznik będzie błędnie pokazywać prędkość. Walka i slimacznicy metalowych do koła19 cali nie dostaniesz. Tylko używki.
oczywiście, masz rację, ale takie rzeczy to tylko w prawdziwych motocyklach, a nie w Romet-ach. Zadałem sobie trud i sprawdziłem, porównałem z oryginałów 16, 17 i 19 cali .... są identyczne. Jedynie w starych Komarach grubsza była linka.
Rafał, jeśli mimo tulejki dystansowej, cały prędkościomierz Ci się obraca z kołem, to musisz skontrolować stan kołków zabieraka w ślimaku, lub rowków piasty. Muszą się zazębiać. Nie zapomnij dokręcić go najpierw nakrętką kontrującą osi (tą płaską, cieńszą).
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-04-2015 00:39:50 przez joozek.)
|
|
10-04-2015 00:38:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|