Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] jest iskra ale nie odpala
Autor Wiadomość
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #1
jest iskra ale nie odpala
Witam. Po wyrzuceniu cewki zasilającej i wstawieniu na jej miejsce cewkę lądowania (po drodze do modułu jest transformator sieciowy 6v 0.6A) pojawiła się mocna iskra. Chart z początku odpalał za pierwszy kopnięciem. Po pierwszej przejażdżce koło domu Chart przestał odpalać. Iskra jest caly czas taka sama jak przedtem czyli mocna. Gaźnik sprawdzałem, zapłon też. Wlewałem bezpośrednio paliwo pod świecie i nic. Co się stało ktoś mi powie?

13-03-2015 20:26:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin cały na wale?

citroen-XM.pl
13-03-2015 21:15:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: jest iskra ale nie odpala
Jeszcze dziś sprawdzę. Jeżeli będzie ścięty to gdzie znajde taki klin na ten wał od Charta?

13-03-2015 21:30:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Amator023 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 224
Imię: Michał
Skąd: Szpiegowo
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin jest taki sam do motorynki i do komara także w sklepie motorowerowym zeta żuć i masz klina xDD
Ale gdyby klin byłby ściety to by ci kopka tak szybko chodziła żadnego oporu by niebyło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 21:37:10 przez Amator023.)
13-03-2015 21:36:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: jest iskra ale nie odpala
(13-03-2015 21:36:01)Amator023 napisał(a):  Ale gdyby klin byłby ściety to by ci kopka tak szybko chodziła żadnego oporu by niebyło

Niekoniecznie.

citroen-XM.pl
13-03-2015 22:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin ścięty równo na wale:


Jak wydobyć ten równo ścięty klin? Jakieś pomysły?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:09:42 przez Roger.)
13-03-2015 23:08:59
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: jest iskra ale nie odpala
No proszę... Smile

Wał podeprzeć na drewnianym klocku (tak aby się na nim opierał). W klin lekko uderzyć młotkiem poprzez jakiś punktak, lub coś innego, ostrego. Oczywiście nie w środek klina, a w jeden jego końców, tak aby mógł wyskoczyć z gniazda.

Jak wymienisz klin na nowy, to pod nakrętkę podłóż podkładkę sprężystą i następnie dokręć porządnie (ale z czuciem)

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:18:29 przez BigSoft.)
13-03-2015 23:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin założony. Nadal nie odpala.

14-03-2015 15:32:45
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: jest iskra ale nie odpala
Sprawdź czy aby na pewno masz dobrze ustawiony zapłon, choć w Charcie teoretycznie powinien odpalić na każdym ustawieniu, o ile nie były rozwiercane fasolki w podstawie prądnicy...

Próbowałeś po zamontowaniu klina - nalać paliwa na tłok i odpalić?

Koniecznie zmierz napięcie na wyjściu transformatora (jedna sonda do masy, druga do przewodu, który umieszczony jest w miejscu "ZAS" modułu gl133) podczas kopania. Ustawiasz miernik na zakres pomiaru napięcia AC do 750V. Zmierz na podłączonym kabelku do modułu i na odłączonym (tym od "ZAS").

Ewentualnie możesz spróbować zamienić jedną parę uzwojeń transformatora ze sobą - ale tylko jedną!



Zmodyfikowałem Twój rysunek, który zamieściłeś w temacie [FAQ] Jak podłączyć transformator do cewki zasilającej lub ładowania - Romet Chart

Zamieniasz ze sobą parę 1 i 2 albo 3 i 4. Nie inaczej i tylko jedną z nich. Jeżeli zamienisz ze sobą np 1 i 2, to 3 i 4 zostaje tak jak było.

Jeżeli nadal będą problemy, to możesz zrobić inny myk. Całkowicie odseparować cewkę zasilającą i zrobić ją tzw. cewką "bezmasową". Wtedy układ będzie wyglądał tak (i musi działać):



PS. Pamiętaj, że te dwa styki obok "ZAS" muszą być połączone z masą. O ile dobrze pamiętam do jednego z nich podłączony jest czarny przewód prądnicy, a do drugiego przewód przykręcony do ramy pojazdu (w schowku, w lewym, górnym rogu bodajże, tam gdzie jest śruba).

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015 16:22:25 przez BigSoft.)
14-03-2015 16:20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 633
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 95
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 636
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2311
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 74
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 209
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 193
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 416
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 142
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 555
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19298
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 128

Reklama