Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Mińsk 125 typ 400
Autor Wiadomość
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #16
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
trzeba dodać trochę nowych informacji, przepraszam że w takich odstępach ale brak kaski na części Smile

Jakoś tydzień temu rozebrałem cylinder okazało się że tłok i cylinder do wymiany (był po 4 szlifie już)



Przy okazji postanowiłem wyczyścić silnik z tej srebrnej farby.

Wczoraj (piątek) przyszły nowe części cylinder i tłok (Almot) i uszczelki i kilka pierdółek

Dziś złożyłem silnik do kupy


Po za tym naprawiłem kopkę która nie chciała wracać na swoje miejsce, okazało się że sprężyna nie była naciągnięta. Oraz poprawiłem zęby drążka zmiany biegów bo były tak wyjechane że objeżdzały w obie strony
09-08-2014 23:08:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #17
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
W poniedziałek silnik zaczął gadać, dziś zabrałem się za zabawę z elektryką i pojawił się problem wszystkim znany czyli brak ładowania akumulatora. Oto co zrobiłem:
- Przerobiłem instalację aby (-) był na masie, tak jak ma to miejsce w ruskiej wersji. W rometowskiej był na plusie.
- Założyłem motek Graetza zamiast prostownika

Pomiar napięcia na klemach akumulatora przy włączonych światłach strasznie skacze i co ciekawe im wyższe obroty tym jest niższy. Potrafi skakać od 13V do 0.1V. Przy wysokich obrotach od 5V do 0.1V.
Na prostowniku było to samo.
Czyżby regulator był walnięty?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomysły
13-08-2014 18:44:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #18
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
Po wielu trudach w końcu mogę powiedzieć że motocykl jeździ i większość działa jak należy. W piątek wymieniłem iskrownik na wersję 90W. Ładowanie naprawiłem okazało się że kabel był źle podpięty. Kierunki działają światła również sygnał dźwiękowy z grobu by człowieka wyciągnął. Dziękuję wszystkim za rady, teraz będę jeździł dopóki pozwoli pogoda Smile albo coś się nie zepsuje.

Co zostało zrobione:
+ Wymiana tylnich amortyzatorów
+ Wymiana gumowych osłon łańcucha
+ Wymiana cylindra tłoka i pierścieni
+ Wymiana całej instalacji elektrycznej
+ Czyszczenia Baku i gaźnika
+ Lekka polerka karterów silnika w celu usunięcia farby
+ Wymiana iskrownika na wersję 90W
+ Usprawnienie ładowania akumulatora
+ Wiele pierdółek o jakich zapomniałem już ze robione były
Do zrobienia:
- Kosmetyka
- Przednie zawieszenie
- Jakieś pierdółki i ulepszenia

Koszty całego przedsięwzięcia:

Zakup motocykla - 1150zł
Części - 1150,52zł
Radość z jazdy - Bezcenne Smile

Czyli na części wydałem drugie tyle co na motocykl, ale jestem zadowolony z zakupu.
23-08-2014 21:11:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Aleks041 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Aleksander
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
Ładny ten twój mińsk . Odwiedź moje Big Grin

Romet 50 T-1 1981
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27563
Romet komar 2350 i 2352W
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=39687
Romet 50 T-1 1980
Dwa Jubilaty
http://tnij.org/jubilaty
23-08-2014 22:41:50
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
witam
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 23:43:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 30
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: baczek007
Wczoraj 21:09:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 88
Oleje Castrol
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 15:11:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 110
Kapa/dekle silnika komar ...
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 13:58:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Ogar 205 - 023. Uszkodzen...
Ostatni post: baczek007
Wczoraj 12:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Wczoraj 12:17:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
25-10-2025 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 295
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
25-10-2025 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
25-10-2025 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39262
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
25-10-2025 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 115
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
24-10-2025 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 100
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
24-10-2025 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 177
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 735

Reklama