Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 205] Różnice cylindrów
|
Autor |
Wiadomość |
Zapu
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Michal
Skąd: Tarnów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Różnice cylindrów
Witam.
Ostatnio mam trochę problemów ze swoim ogarem.
Pare tygodni temu zacząłem jeździć nim do szkoły i początkowo 2 razy poleciały mi uszczelki pod głowicą. Podczas rozbierania i składania zauważyłem że gdy tłok jest w GMP wystaje on nad cylinder jakiś 1mm oraz że tuleja lekko nachodzi od góry na kanały płuczące. Zauważyłem też że głowica(ZMD AK 9, 1/2-na zdjęciu) jest splanowana, a sprężanie wynosi 11 barów. Romet jeździ nawet dobrze, ale prędkość maksymalna zamyka się na 40 km/h. Więcej jedzie już tylko z przepaści. Pod górkę ciągnie jakieś 30. Założony został zapłon od charta. Do tego jeszcze wał ma lekkie bicie.
Postanowiłem z bratem poeksperymentować z innymi cylindrami oraz głowicą. Wyciągnęliśmy cylinder z tłokiem oraz głowicą od drugiego silnika i okazało się, że tłoki mają inne wymiary. W cylindrze od drugiego silnika część tulei, która wchodzi w blok jest krótsza o 1,3 mm. W cylindrze wyciągniętym z silnika z rometa kanał wydechowy i ssący jest wyższy o 1mm. Na zdjęciach poniżej znajdują się 3 cylindry(na dwóch pisze NC, a na jednym NB). Wymiary dolne kanałów każdego cylindra są inne. Tłok który był założony, nie ma żadnych oznaczeń(na zdjęciach jest tylko na nim napis R 1 u góry) i jest on grubszy od tego z drugiego silnika. Wychodzi na to że ten drugi jest oryginalny - napisy wewnątrz tłoka. Założyliśmy na próbę tłok, cylinder i głowicę(ZMD AK 9, 6 na zdjęciu) z drugiego silnika. Z racji braku chęci czekania na ciepły silnik ciśnienie zmierzone było na zimnym silniku i wynosiło 7 barów. Romet nie jechał za dobrze. Z racji że silikon na uszczelkach jeszcze nie wysechł do końca szybka rozbiórka i zakładanie splanowanej głowicy-sprężanie wzrosło do 9 barów. Po tym zabiegu romet jeździ całkiem przyzwoicie, śmiem twierdzić że lepiej niż przed zmianami.
Tu jest głowne pytanie jakie chcę zadać, czy to mozliwe że takie różnice byłyby oryginalnie w cylindrach i jak to możliwe że kanały w jednym z nich są tak przesunięte? Generalnie 2 prawe cylindry(patrząc na zdjęcia) są prawie identyczne-kanały mniej wiecej w tych samych miejscach, a ten 3(ten po lewej, aktualnie założony) ma krótszą dolną część tulei?
Zmierzyliśmy jeszcze odległość okna wylotowego w 1(patrząc na zdjęcia) i 3(tym co był założony) cylindrze i w obu odległość wynosi 32.8 mm.
Na zdjeciach znajdują się też inne części- połówki silnika, pokrywa sprzęgła oraz tylny amortyzator z mojego rometa na których znajduje się napis fsm. To normalne czy to są części już nieoryginalne?
W zdjęciach znajduje się jeszcze głowica z uchwytem do ramy z oznaczeniem ZMD AK 9, 1 - jest ona od silnika 3 biegowego?
Zdjęcia: https://plus.google.com/u/0/photos/11673...121?sort=1
|
|
15-06-2014 01:25:00 |
|
|
Zapu
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Michal
Skąd: Tarnów
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Różnice cylindrów
Przepraszam, drobna pomyłka z linkiem do zdjęć. Ten powinny działać oba linki: https://plus.google.com/photos/116730192...6820405121
Cylinder wychodzi na to, że ma szlif i tłok ma większą średnice(38,09 mm), ale chodziło mi raczej o to od czego on może być. Czy jest on dorabiany, chiński czy może od jakiegoś innego silnika.
Kanały w cylindrach nie wyglądają na piłowane i po czym poznać mniej więcej jakiej produkcji są cylindry. Ewentualnie jak rozpoznać oryginał?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-06-2014 12:44:20 przez Zapu.)
|
|
15-06-2014 12:31:37 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|