Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 200 139fmb
Autor Wiadomość
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 200 139fmb
Witam. Po zakupie ogara 205, którego już wyremontowałem (niedługo dodam film i zdjęcia na forum), nadszedł czas, aby zrobić coś z dwoma ogarami 200, które zakupiłem na części. Nie są one w rewelacyjnym stanie, ale na upartego z 2 złożę 1. Nie mam tylko tylnego koła, bo to co mam jest w fatalnym stanie, fotela i przedniej lampy. Reszta jest. Nie mam do nich dokumentów. Z góry zaznaczam, że będę chciał, aby on mi się podobał, a nie, aby go robić pod oryginał (nie będę naklejał mu pół tony naklejek, ale go pomaluje inaczej itd). Po chwili namysłu zastanowiłem się nad kupnem silnika 139fmb (albo 72cm, albo 50cm, bo 110 za drogie). Tak więc pomyślałem, aby wsadzić ten silnik do ogara. Pomysł mi się spodobał, jednak widzę kilka przeszkód, ponieważ min. zwykle coś robię, aby na tym zarobić (zwykle mój zarobek to jest "zapłata" za mają pracę, ale zawsze coś). Poniżej przedstawię problemy, które już teraz widzę:

-Aby wiedzieć, że spawam wszystko dobrze musiałbym pierw wszystko złożyć, bo robienie uchwytów na oko może skutkować późniejszym ich przerabianiem (po pomalowaniu ramy)
-Nie mam dokumentów, a takowe kosztują około 150-200 zł
-Brak koła, fotela i lampy to 100 zł
-Lakiery to 100 zł
-Silnik gdzieś 200 zł
-Zawsze znajdzie się ktoś, komu się mój pomysł spodoba, a jeżeli to było by zrobione dobrze, to na pewno bym wziął za niego więcej niż jak by miał on oryginalny silnik.
-Będzie miał fajniejszy dźwięk itp.
-Na wakacje planuję kupić jawkę pancerkę i silniki co by zostały mogły by mi posłużyć na części itp.
-Przy sprzedaży mam praktycznie zerową konkurencję, bo zakładam, że nikt nie będzie miał takiego ogara z takim silnikiem.

A teraz dlaczego wolał bym oryginalny silnik

-Nie wiem co zrobić z silnikami, które mi z nich zostają (i tak są do remontu), a zepsutych raczej nikt nie kupi.
-Może i będzie mniejsza wartość, ale mogę od razu malować i nie muszę najpierw go składać
-Teoretycznie to co mniej wydam to o tyle spadnie wartość.
-Nie jestem świadom ile jest przeróbek, bo może to mnie przerosnąć.


Jak widać więcej jest argumentów za niż przeciw, jednak niektóre są nieco mało istotne. Nie patrzę specjalnie na osiągi, bo czy ten silnik będzie w ogarze 900 czy ogarze 200 to żadna praktycznie różnica. No, może V-max wskoczy do 60 km/h i lepiej będzie szedł we 2 osoby. Niby się zamknę w 500 zł gdzieś, bo części pieniędzy, które wydam zwrócą mi się po sprzedaży silników, ale czekam na opinie.
02-06-2014 20:18:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ogar 200 139fmb
Tuning nie zawsze się zwraca w całości... bo kto by chciał np dać za przerabianego rometa 1000pln ??

Czasami wychodzi że lepjej sprzedać na cześci cały motorek.

Jesli będziesz tym jeżdził często i codziennie to można przerobić, ale jesli nie to szkoda czasu, chęci i całej roboty

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2014 21:15:30 przez Conqeror.)
02-06-2014 21:14:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Ogar 200 139fmb
Ciekawy pomysł. Od razu rób wtedy całą elektrykę, przednie lagi od charta albo simsona razem wtedy z kołami (w tym przypadku chodzi o lepsze hamulce) i wtedy jakoś by to wyglądało. Pozdro Smile

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
02-06-2014 21:23:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Latos za ten post.
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 200 139fmb
Motocyklem poruszał bym się raczej do sklepu i z powrotem, a go sprzedam wraz z początkiem sezonu 2015. Nie chcę, aby to rozwijało kosmiczne prędkości, bo wtedy bym wsadził AM6 do Charta. Widziałem taki swap, ale jeden wyglądał tragicznie (półka audio itd; było o tym na forum), a inne to była zwykła prowizorka. Po za tym nie ma nigdzie pokazane jak takim się jeździ po szosie tylko po lodzie w zimę. Co do kół to bym wziął bodajże od Hondy MBX, ale też wtedy wydam znacznie więcej niż planuję, a raczej tego nie odzyskam, bo jak pisał kolega wyżej nikt mi nie da 1k za przerobionego ogara (chyba że jakiś maniak), skoro za 1.5k ma np. coś z AM6. Na części nie chcę sprzedawać, bo co się ma sprzedać to się sprzeda, a resztę będzie trzeba wyrzucić na złom. Co do elektryki to jedynie co bym zrobił rozrusznik, a co do innych lag itp. to nie chcę od simsona, bo wtedy to nie wygląda jak romet (inna lampa itd), bo zostaje wtedy praktycznie tylko rama oryginalna. Z resztą potem przeróbki, bo coś nie pasuje itd. A hamulce jak hamulce, aby tył łapał, bo tak to przecież z 60 to i na seryjnych idzie się zatrzymać.
02-06-2014 22:03:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 493
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 283

Reklama