Cześć.
Szymku z tej strony.Z motoryzacja jestem związany od małego.Pismakiem nie jestem więc będę się streszczał.
Pacjent do renowacji to komar 2352 a przynajmniej tak mi się wydaje.
Kilka lat temu dostał go mój młodszy brat od wujka,który jeździł nim od nowości.W momencie jego przejęcia szybko okazało się ,że potrzebna mu pomoc.Skrzywiony i zbity wał to numer jeden do wymiany a co przy tym nasuwa się samo.Łożyska,uszczelniacze,tłok,pierścienie i wiele innych rzeczy wymienionych załatwiły sprawę na jakiś czas.Dotarty już komar przestał natomiast odpalać.Kilkukrotne próby reanimacji się nie powiodły.I tak sprzęt z garażu przeprowadził się do szopy.
Jakimś trafem ojciec przytargał od kumpla ramę od komara w dużo lepszym stanie i trzeba było coś z tym zrobić.Szybka przekładka zrobiła robotę.Mimo tego motor pozostał na swoim miejscu aż do teraz.Motorek kiedy był zarejestrowany ale na tym informacje się kończą.Brak dokumentów jak i tablicy.Do tego rama jest już inna i robi się problem.Przycisnę właściciela do tego aby wyrobił jakiś duplikat w urzędzie.Wtedy może uda się coś ruszyć
Czy komar ma tabliczkę znamionową?Bo u mnie chyba nie ma.
Kolega Marek - zapaleniec motocyklów udostępnił garaż i zaoferował angaż w ten projekt.
Od początku wiedziałem,iż motywem przewodnim zostanie caterpillar zbudowany przez OCC.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/O...20Bike.htm
Przeróbek szkieletu robić nie będziemy ale za to pobawimy się kolorystyka i logiem CAT.
Obecnie po całym dniu pracy silnik odpala bardzo ładnie jednak wymaga jeszcze regulacji.Pojawił się uśmiech i chęć do działania.
Co jest wymienione w komarku od momentu przejęcia przez młodszego brata:
-wał ok. 250zł
-tłok,sworzeń,pierścienie 40zł
-łożyska silnika ok.60zł
-zestaw naprawczy gaźnika 25zł
-uszczelki silnika,simeringi 30zł
-linka gazu,kopka,dętka,zębatka silnika,łańcuch grubo ponad 100zł
Na tym zestawie zrobiliśmy może 200-300km.
A tutaj zestawienie tego co należy kupić i ceny w celu rozeznania:
olej silnikowy 15zł +
zaworki do dętek,kaperki 4zł +
benzyna 7zł +
olej mixol 16zł +
filtr paliwa 3zł +
filtr powietrza 20zł
cylinder, tłok ,sworzeń , pierścienie 95zł +
uszczelki komplet 10zł +
śruby silnika 8zł
ślimak 30zł
linka licznika 15zł
opony 134zł
dętki 36zł
głowica 30zł
kranik 25-35zł
plastiki boczne na klucze 18zł
pokrowiec na siedzenie 22zł
łożyska kół 40zł
osłona łańcucha plastikowa 9zł
cewki świetlne 30zł
lagi sprężyny 16zł
tulejki lagów 7zł
amorki tył 100zł
ośki kół 24zł
linka hamulca ręcznego 9zł
okładziny 36zł
lakiery 150zł
piaskowanie 100zł
lustro lampy + szkło 30zł
żarówki 10zł
śrubki,podkładki nakrętki 20zł
nakrętka,uszczelka kolanka tłumika 5zł +
uszczelniacze wałków 15zł
osłony gumowe lagów 12zł
lakier na wysokie temp. 50zł
militec-1 60zł
tłumik 60zł
kolanko 30zł
+ to ,to co świeżo kupiłem.
Zliczyłem wszystko i trochę mi oczy wyszły ile już poszło a ile jeszcze trzeba.
Czy uda mi się to wszystko pogodzić???Sam nie wiem.Z Waszą pomocą na pewno będzie raźniej.
Doda jeszcze ,że dostanie go mój młodszy brat który o niczym nie wie w momencie ukończenia studiówSmile
Zobaczcie sami i życzcie mi powodzeniaSmile
pozdrawiam
Nastąpiła duża zmiana w temacie.
Pomóżcie mi w dokładnym opisie komara.
Dzwoniłem dziś do wujasa i znalazł się dowód rejestracyjny.Jednak silnik musiał zmienić bo był zajechany.Kiedy młodszy brat go dostał to zmieniliśmy ramę bo też była zajechana.
W necie są tablice znamionowe ale nie znam dokładnego oznakowania pojazdu.
Czy jest to komar mr 2352?
typ silnika s 38B?
Jaką tabliczkę kupić żeby było wiarygodnie i gdzie mogę ją uzbroić w tekst i zamontować?
Czy ewentualnie da rade zarejestrować jako składak z obecnymi numerami?
Umowę spisać i zaznaczyć ,że właściciel zmieniał silnik i ramę czy jak to ?
dzięki