Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Autor Wiadomość
Umberto Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Hubert
Skąd: Środkowopomorskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Witam,
Jako, że prace przy renowacji komara postępują, a jestem w tych kwestiach początkujący mam pytanka:

1. Łańcuch mam w dobrym stanie, ale strasznie zasyfiony: w czym go najlepiej wymoczyć? Benzyna, ropa? Inne środki?
(katery leżały jakieś 1h w rozpuszczonym środku do czyszczenia silników i umyte myjką ciśnieniową- wszystko super czyste...)

2. Koło zębate przekładni stałej (tak to się chyba nazywa) mam w słabym stanie:


Czy to jakaś znormalizowana część? Czy trzeba kupić dedykowaną? I czy w ogóle kupować nową, czy zostawić jak jest?
Dziwne, bo to drugie koło zębate, które z nim pracuje (nazwy nie pamiętam) nie ma żadnych ubytków na powierzchni zębów...

3. Czy elementy wnętrza silnika (choinka, wałek kopki) potraktować kąpielą w benzynie? Czy tylko wyczyścić, nasmarować i montować.
Oczywiście po kąpieli w benzie, leżało by to jakiś czas w oleju+ jakiś ceramizer, aby film olejowy pokrył się na powierzchniach elementów...

edit/
4. Tłok mam chyba oryginał- 37mm. Brak rys i wżerów na powierzchni cylindra. Robić szlif od razu i kupować większy tłok? Czy zostawiać jak jest.
Przebieg maszyny to ok 4tys km.


Remont robię na stan fabryczny, a nawet lepszy, bez kompromisów, więc wolę zrobić raz, a porządnie...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2013 00:52:46 przez Umberto.)
10-11-2013 00:43:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
2. Musisz poszukać do tego silnika, używane w dobrym stanie powinieneś dostać, tylko jak wymieniasz to polecają wymienić obydwa, które od nowości ze sobą współpracowało-w jednym silniku.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
10-11-2013 00:56:17
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
3-nic nie smaruj bo tam i tak jest olej Smile
4-37 napewno ? bo nominał to 38 ale nw Wink ale jak jest wszystko ok i nie ma progu to można zostawić Smile
10-11-2013 00:59:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
1. Łańcuch możesz w ekstrakcyjnej wykąpać lub jeszcze lepiej "zszejkować". Potem, bardzo ważne, nasmarować go porządnie, może być dedykowany, może być zwykły ŁT, nie używaj do tego WD-40

2. Za parę groszy można dostać używkę, na Twojej jeszcze by się trochę zrobiło ale skoro odnawiać to odnawiać. Nie wiem co rozumiesz przez "znormalizowaną" część, bo znormalizowane jak dla mnie to są łożyska i żarówkiBig Grin To koło podejdzie chyba i od innych silników(Twój to S38, tak?), ale głowy nie dam-niech się wypowiedzą inni.

3. Możesz wyczyścić, kto wie czy tam jakieś opiłki się nie mielą.

EDIT
4. Nominał to 38. Jeśli jest w dobrym stanie to nie kombinuj. Ja swojego kupiłem z myślą o remoncie, a okazało się że od 3 sezonów nie ma najmniejszej potrzeby.

PS
Jaki to komar? Chcesz katalog części? Przydatna lektura przy odbudowie.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2013 01:06:31 przez nie_mientki.)
10-11-2013 01:03:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Umberto Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Hubert
Skąd: Środkowopomorskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Na tłoku jest od spodu napis 37! a mierząc suwmiarką to 38. Silnik to S38Smile Komar 2350 rok 73. Mam instrukcje, ale i tak przy robocie forum się przydajeSmile Katalog części też może się przydać.
Znormalizowaną, to czy właśnie do czegoś innego jeszcze stosowaną. Małżonka jest konstruktorem w dużej firmie produkującej podnośniki samochodowe i mają wielki magazyn części i do tego namiary na duuuużo firm takimi częściami handlującymi. Piszę o tym, bo wolałbym znaleźć współczesną produkcję tej zębatki- ze współczesnych stopów stali. Ta z epoki przy 2km mocy do przeniesienia wygląda jakby była zrobiona z gów...nolitu!
10-11-2013 01:17:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Jak bd zmieniał koło na nowe to zmień tez koszyczek
10-11-2013 01:31:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Mylisz się. Dzisiejsze=chińskie, wykonane z prasowanego ryżu uszczelnione kocim łojem. Te polskie wyglądają tak jak na zdjęciu powyżej, ale dopiero po 40 latach katowania. Drugie tyle by pewnie jeszcze pojeździły, ale jak sam mówiłeś-przy remoncie żadnych półśrodków. Używane można trafić od 5zł wzwyż.

http://chomikuj.pl/nie_mientki
Link do mojego chomika, tam jest gdzieś ten katalog. Jestem teraz na Aero2 i mam żenujący upload, na maila nie wyślę.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
10-11-2013 01:31:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Umberto Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Hubert
Skąd: Środkowopomorskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
(10-11-2013 01:31:03)szopen45 napisał(a):  Jak bd zmieniał koło na nowe to zmień tez koszyczek

O jaki koszyczek chodzi? W książce ze schematem nie widzę takiej pozycjiHuhBlush Jestem w tej kwestii początkujący...Blush

nie_mientki dzięki za linki.
A co do jakości obecnych części, to nie popadajmy w stereotypySmile W końcu nie tylko w Chinach się produkuje... Poza tym w chinach robi się marketowe sprzęty i takie trochę bardziej markowe. A dużo części też robi się w Europie, gdzie przecież obowiązuje milion norm, katalogów i nakazów eurodeputowanych!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2013 09:38:40 przez Umberto.)
10-11-2013 09:33:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Łańcuch możesz wrzucić przywiązany żyłką do jakiejś bańki albo butelki z dużą szyjką. Zalać jakiegoś rozpuszczalinika albo preparatu do czyszczenia silnika z oleju i smaru. Trochę potrząchać i wyjąć łańcuch, poczekać aż syf osiądzie i zlać to co zostało i tak kilka razy aż to w czym myjesz będzie czyste. Jeżeli będziesz mył łańcuch w preparacie do czyszczenia ze smarów i olejów to co mycie płukanie w wodzie a z resztą instrukcja jest.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
10-11-2013 14:41:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo lada97 za ten post.
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
(10-11-2013 09:33:43)Umberto napisał(a):  
(10-11-2013 01:31:03)szopen45 napisał(a):  Jak bd zmieniał koło na nowe to zmień tez koszyczek

O jaki koszyczek chodzi? W książce ze schematem nie widzę takiej pozycjiHuhBlush Jestem w tej kwestii początkujący...Blush

nie_mientki dzięki za linki.
A co do jakości obecnych części, to nie popadajmy w stereotypySmile W końcu nie tylko w Chinach się produkuje... Poza tym w chinach robi się marketowe sprzęty i takie trochę bardziej markowe. A dużo części też robi się w Europie, gdzie przecież obowiązuje milion norm, katalogów i nakazów eurodeputowanych!

Mówiłem w skrócie a chodzi mi o kosz sprzęgłowy
10-11-2013 14:51:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo szopen45 za ten post.
Umberto Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Hubert
Skąd: Środkowopomorskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Rozpołowiłem silnik, kilka pytań
Teraz rozumiemSmile Szukałem drugiej zębatki pracującej razem z tą z posta i nie skumałem, że ona przecież na koszu sprzęgłowym się znajdujeSmile
Schematy trochę enigmatycznie pokazywały to połączenie.
Moja zębatka - ta na koszu- jest w dobrym stanie- brak zużycia, ale ma luz na osadzeniu o to spory. Jest przekoszona przy pracy i dlatego tak wyrobiło tą dużą...
Jeszcze jedno pytanie laika:
Ile grubości muszą mieć okładziny z tarcz sprzęgłowych moje mają (same części wystające) ok 1mm.
W instrukcji jest jakaś informacja o 8 mm, ale nie wiem czego dotyczy- coś jakby dwóch tarcz sprzęgłowych połączonych razem???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2013 17:44:43 przez Umberto.)
15-11-2013 17:44:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama