Co do osprzętu:
-przerzutki - w zwykłych jaguarach montowano rometowskie przerzutki lub Favority (Favorit Special albo Favorit PWB Racing), w jednym "Zwykłym Jaguarze" widzianym na Allegro była przednia przerzutka ZZR na wajchę. W Specialach Campagnolo Record.
-piasty - w zwykłych jaguarach piasty ZZR lub Romet z aluminiowymi kołnierzami, natomiast w Specialach Campagnolo Record.
-wsporniki kierownicy- ZZR lub Romet (ostre), zdarzały się też Favority.
-hamulce - w zwykłych Jaguarach szczękowe ZZR lub symetryczne Romet. W Specialach hamulce i klamki Mafac Racer.
-siodła - w Specialach i niektórych zwykłych Jaguarach montowano siodła Brooks B17. We większości zwykłych jaguarów występowały skórzane siodła (na jarzemku występowało logo ZZR lub Romet w zależności od rocznika), a w latach 80" plastikowe, czarne siodła.
-korby - Stalowe ramiona, aluminiowy łącznik i zębatki z wybitym grawerem mówiącym o ilości zębów oraz stopie aluminium, z którego wykonano dany element, klin 9mm. W Specialach korby TA Specialites (rzadko). W późniejszych Specialach występowały korby na kwadrat polskiej produkcji WAJLA.
Odnośnie odróżniania Jaguara od Jaguara Speciala:
Wszystkie "lepsze" Jaguary, w tym Speciale miały ścięte rurki przy wpuście sztycy podsiodłowej. W latach 70" zaczęto produkować Jaguary na ramach od Huragana - w tych rurki przy wpuście sztycy są zagięte na kształt litery U. (nie pewne w 100%). Speciale miały też chromowane końcówki widelca przedniego i tylnego.
Rozmiary sztyc:
Podobno Speciale miały 26,4 mm przez co można wnioskować, że rama jest na rurach Reynolds 531. (nie jest to pewne w 100%). 25,4mm - zwykłe Jaguary.
Rok produkcji:
Rok produkcji można odczytać na oryginalnych obręczach szytkowych. W jednym z kół mam wybitego pegaza oraz PA3 (stop aluminium) / miesiąc (u mnie się starł) 72.
Rozmiary ram:
530, 550, 570, 590
Gdzieś mogłem popełnić błąd, w takim razie doprecyzowanie przez forumowiczów mile widziane
Jak coś mi się jeszcze przypomni, to dam znać.