Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
|
Autor |
Wiadomość |
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Najlepiej jest mieć palnik... Ale w WSK akurat bez też można, w Jawa 350 z bratem już musieliśmy grzać palnikiem żeby wszystkiego nie zepsuć...
I pamiętać trzeba żeby przed grubego klocka drewnianego uderzać, lub grubą gumę... (młotkiem gumowym to i bezpośrednio można, bo po to on chyba jest?!) Co do samego łożyska, tutaj trzeba pamiętać żeby robić to z wyczuciem! A nie prać młotem ile wlezie! A jak będziesz miał nowe łożysko, to stare zawsze można powoli i delikatnie rozciąć... A jak nie będziesz zmieniał, to nie ma sensu go ruszać z wału lub krateru... To już zależy gdzie zostanie, ale raczej na wale. Najwygodniej robi się to w 2 osoby... Zawsze ma kto przytrzymać itd.
A jak nie to rozwiertakiem!
|
|
13-05-2013 22:33:27 |
|
|
emil200
Każdy ziom zbiera złom :D
Liczba postów: 173
Imię: Emil
Skąd: Brzeźno
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
05-06-2013 23:41:05 |
|
|
Błażej
Zawodowiec
Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
|
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
(05-06-2013 23:12:53)Wojta napisał(a): No najlepiej to palnikiem, do piekarnika lub mikrofali i wtedy pyknie Nie baw się w ogniska chyba, że przy okazji kiełbaski będziesz smażyć :E:E:E:E:E:E:E
Lepiej więcej nie pisz...
Cytat:Jak łożyska zostały w karterach to kładziesz karter na równej, twardej powierzchni komorą korbową do powierzchni, przykładasz jakąś rurkę do łożyska i wybijasz. Możesz przed wybijaniem łożysk wrzucić je na jakiś czas do piekarnika, co pozwoli na łatwiejsze wybicie łożysk.
Dokładnie tak. Rurkę albo jakiegoś grubego pręta znajdziesz wszędzie
Co do wybicia łożyska z samego wału, to jest cięższy temat, ale łożysko musisz czymś nagrzać... palnik byłby najlepszy, jeżeli go nie masz to bierzesz przecinak albo dłuto, może być płaski wkrętak, ale dosyć gruby i wytrzymały i wkładasz go między przeciwwagę a łożysko i z każdej strony wału stukasz aby odeszło. Odejdzie kawałek to już dalej pójdzie. Wał zlej porządnie olejem.
Dasz radę. Nie wszystko musi być profesjonalnie zawsze zrobione. Jeżeli ma być to używane a nie zrobione na nówkę
|
|
06-06-2013 00:08:22 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Jak wyjąć wał i łożyska z karteru?
Trochę techniki i ściągacz za 70 złotych nie potrzebny
W WSK nie wyciąga się dokładnie tak jak piszecie, bo w każdej połówce mamy po jednej tulei, w której siedzą dwa łożyska, a w środku, czyli między nimi jest zabezpieczenie i takie zgrubienie, które nie pozwala przy zakładaniu nowych łożysk, żeby wbiły się głębiej niż trzeba, więc jeśli będziemy walić w jedno łożysko, to ono nie popchnie drugiego. A więc: Bierzemy dwie deski tej samej grubości, między nimi musi być odstęp, żeby wybijane łożysko miało szansę swobodnie wypaść. Następnie bierzemy przecinak, wsuwamy w otwór wewnętrznej bieżni tego łożyska, które widzimy jako te na wierzchu i dotąd wsuwamy ten przecinak, aż wyczujemy, że dotyka tego drugiego łożyska z drugiej strony tulei w karterze. Teraz bierzemy nieduży młotek i pukamy. Jako, że przecinak jest ustawiony trochę ukośnie, jeśli łożysko nie wyjdzie, to ustawiamy przecinak znów ukośnie, ale odwrotnie niż było. Łożysko powinno wyjść bez większego trudu. Następnie odwracamy połówkę obudowy silnika na drugi bok. Teraz bierzemy rurkę o średnicy nie wiele większej niż wewnętrzna bieżnia łożyska i znów układamy na dwóch deseczkach tak, aby łożysko swobodnie wypadło. Uderzamy młotkiem, ale siłę kolejnych uderzeń dawkujemy stopniowo. Warto zaznaczyć, że tak wyjęte łożyska nie z bardzo nadają się do ponownego montażu.
Kopirajt-ołrajt, czyli możecie ten tekst umieszczać w razie potrzeby gdzie chcecie
|
|
16-06-2013 23:27:30 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|