Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Łożyska a osiągi/remont.
|
Autor |
Wiadomość |
jerni
Nowy
Liczba postów: 93
Imię: Damian
Skąd: Daleko :)
Pojazd: Inny
|
Łożyska a osiągi/remont.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2013 12:21:54 przez jerni.)
|
|
15-02-2013 12:20:51 |
|
|
Feiro
Typ Homemade
Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Łożyska a osiągi/remont.
Autorze:
Zestaw cylindra i tłoka możesz śmiało wziąć, gorzej z tym zestawem łożysk... Łożyska w takich zestawach to Chińskie no-name za parę złotówek za sztukę, jednym słowem: NIC NIE WARTE!
Takie łożyska rozsypują/wycierają się w mgnieniu oka... Zaczynają szumieć po masakrycznie szybkim czasie(w porównaniu do markowych) i trzeba je zwykle wymieniać szybciej niż tarcze sprzęgłowe...
Z polecanych łożysk wyróżniają się SKF, Koyo i FŁT. Dlaczego FŁT też znalazło się na liście? Ano bo Polskie i dosyć dobrej jakości.
Szczególnie polecam japońskie łożyska Koyo, bardzo trwałe i niezawodne przez setki kilometrów. Odkąd je stosuję, jeszcze nigdy żaden klient nie zgłosił jakiejś usterki związanej z łożyskiem. Jestem z nich bardzo zadowolony i raczej nie odstąpię tego tytułu innym produktom.
Co do docierania, koledzy wyżej już chyba powiedzieli wszystko... Dociera się do 500km, przy czym tak do 200km musisz jeździć ostrożnie, nie przegrzewać, nie katować itp. Po tych kilometrach możesz stopniowo zacząć wysilać silniczek, tak że gdy będziesz wyrabiał już te 500km będziesz mógł już normalnie jeździć nie zważając na sinik.
Mieszanka książkowo 1:25 (litr oleju na 25 litrów paliwa), wg mnie, jeśli będziesz stosować olej do mieszanki 2T współczesnej produkcji, spokojnie możesz wlać 1:30.
Kwestia wyboru oleju... Możesz stosować jaki chcesz, oczywiście większość zostaje przy Mixolu, ale bezproblemowo można stosować(co robi wielu ludzi) oleje współczesne i też strzela się bezproblemowe setki kilometrów.
Sam stosuję współczesny ze względu na lepsze właściwości smarne.
Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
|
|
15-02-2013 16:53:04 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Feiro za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Feiro za ten post.
jerni (02-15-2013), Simon (02-15-2013), Taśma (02-15-2013)
|
jerni
Nowy
Liczba postów: 93
Imię: Damian
Skąd: Daleko :)
Pojazd: Inny
|
RE: Łożyska a osiągi/remont.
(15-02-2013 16:53:04)Feiro napisał(a): Autorze:
Zestaw cylindra i tłoka możesz śmiało wziąć, gorzej z tym zestawem łożysk... Łożyska w takich zestawach to Chińskie no-name za parę złotówek za sztukę, jednym słowem: NIC NIE WARTE!
Takie łożyska rozsypują/wycierają się w mgnieniu oka... Zaczynają szumieć po masakrycznie szybkim czasie(w porównaniu do markowych) i trzeba je zwykle wymieniać szybciej niż tarcze sprzęgłowe...
Z polecanych łożysk wyróżniają się SKF, Koyo i FŁT. Dlaczego FŁT też znalazło się na liście? Ano bo Polskie i dosyć dobrej jakości.
Szczególnie polecam japońskie łożyska Koyo, bardzo trwałe i niezawodne przez setki kilometrów. Odkąd je stosuję, jeszcze nigdy żaden klient nie zgłosił jakiejś usterki związanej z łożyskiem. Jestem z nich bardzo zadowolony i raczej nie odstąpię tego tytułu innym produktom.
Co do docierania, koledzy wyżej już chyba powiedzieli wszystko... Dociera się do 500km, przy czym tak do 200km musisz jeździć ostrożnie, nie przegrzewać, nie katować itp. Po tych kilometrach możesz stopniowo zacząć wysilać silniczek, tak że gdy będziesz wyrabiał już te 500km będziesz mógł już normalnie jeździć nie zważając na sinik.
Mieszanka książkowo 1:25 (litr oleju na 25 litrów paliwa), wg mnie, jeśli będziesz stosować olej do mieszanki 2T współczesnej produkcji, spokojnie możesz wlać 1:30.
Kwestia wyboru oleju... Możesz stosować jaki chcesz, oczywiście większość zostaje przy Mixolu, ale bezproblemowo można stosować(co robi wielu ludzi) oleje współczesne i też strzela się bezproblemowe setki kilometrów.
Sam stosuję współczesny ze względu na lepsze właściwości smarne.
A te firmowe łożyska znajdę w sklepie rowerowym/motorowerowym czy raczej będą tam no-name ?
|
|
15-02-2013 17:39:02 |
|
|
Feiro
Typ Homemade
Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Łożyska a osiągi/remont.
jerni poproś o łożysko i spójrz na jego opakowanie, wtedy przeczytasz nazwę producenta i kraj pochodzenia. Jeśli łożysko sprzedawane jest bez opakowania to możesz być w 99,(9)% pewien że jest to no-name.
stqc, racja, do listy dobrych łożysk zaliczamy też FAG'i Oczywiście wszystko luz C3 tak jak piszesz.
Wiadomo, jedni wolą zostać przy oryginale, inni chcieliby kupić nówkę... Choć jeśli szlif cylindra kosztuje tyle co nowy zestaw to odpowiedź, dla kogoś kto nie jest "żonaty" z Rometem, nasuwa się sama-nowy zestaw.
I ja jestem zwolennikiem oryginałów, ale chcę zobaczyć czego warte są te współcześniaki, przez co kupiłem współczesny zestaw do Jawy 223 co można przeczytać w moim wątku w "Nasze sprzęty": "OGAR 200 wprost od Feiro".
Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
|
|
15-02-2013 18:56:41 |
|
1 osoba postawiła piwo Feiro za ten post:1 osoba postawiła piwo Feiro za ten post.
jerni (02-15-2013)
|
jerni
Nowy
Liczba postów: 93
Imię: Damian
Skąd: Daleko :)
Pojazd: Inny
|
RE: Łożyska a osiągi/remont.
(15-02-2013 18:56:41)Feiro napisał(a): jerni poproś o łożysko i spójrz na jego opakowanie, wtedy przeczytasz nazwę producenta i kraj pochodzenia. Jeśli łożysko sprzedawane jest bez opakowania to możesz być w 99,(9)% pewien że jest to no-name.
stqc, racja, do listy dobrych łożysk zaliczamy też FAG'i Oczywiście wszystko luz C3 tak jak piszesz.
Wiadomo, jedni wolą zostać przy oryginale, inni chcieliby kupić nówkę... Choć jeśli szlif cylindra kosztuje tyle co nowy zestaw to odpowiedź, dla kogoś kto nie jest "żonaty" z Rometem, nasuwa się sama-nowy zestaw.
I ja jestem zwolennikiem oryginałów, ale chcę zobaczyć czego warte są te współcześniaki, przez co kupiłem współczesny zestaw do Jawy 223 co można przeczytać w moim wątku w "Nasze sprzęty": "OGAR 200 wprost od Feiro".
Dziękuje )
|
|
15-02-2013 20:13:26 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|