![]() |
Problem z V-max (50 T-1) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Problem z V-max (50 T-1) (/showthread.php?tid=8276) |
Problem z V-max (50 T-1) - beqqu - 15-10-2012 21:53:16 Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh ![]() Z góry dzięki ![]() RE: Problem z V-max (50 T-1) - Dabek333 - 15-10-2012 21:57:40 Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowy RE: Problem z V-max (50 T-1) - LukaszzT1 - 15-10-2012 22:00:05 kompresja słaba,zel wyregulowany zapłon oraz ganik i jakie masz zebatki?? w sensie ile maja zebów,ale mój 50-T1 tez miał taki słaby v max dopiero zmiana gaznika na k60b oraz zapłonu na CDI zmieniło v max na te 55-60km choc kolega simsonem zmierzył ponad 60km kolega sraczem 55-60,a oryginalny licznik 55km wiec róznie z tym v maxem jest. RE: Problem z V-max (50 T-1) - mati123307 - 15-10-2012 22:00:28 jak 50 t1 to powinien miec 019 ale sprawdz powietrze w kołach wymien pierścionki zoabcz czy cylinder nie ma rys i progu pobaw sie z zeatkami jest duzo sposoów zobacz czy nie masz hamulcy za mocno przyciagnietych RE: Problem z V-max (50 T-1) - Irek - 15-10-2012 22:30:23 V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd. Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza. No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci RE: Problem z V-max (50 T-1) - rometogar205rr - 15-10-2012 22:45:21 (15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało RE: Problem z V-max (50 T-1) - nie_mientki - 15-10-2012 23:08:46 (15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a): Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmhIle ważysz? RE: Problem z V-max (50 T-1) - beqqu - 16-10-2012 08:03:33 (15-10-2012 21:57:40)Dabek333 napisał(a): Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowyzębatki 13/44z. 3 biegowy. (15-10-2012 23:08:46)nie_mientki napisał(a):179 cm 60 kg(15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a): Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmhIle ważysz? (15-10-2012 22:45:21)rometogar205rr napisał(a):Powietrza w oponach dużo,kompresja - nie sprawdzałem,gaźnik,zapłon wyregulowany,wydech,gaźnik,filtr powietrza czyszczony.(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało (15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a): V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało Jak wymienię cylinder,tłok,pierścienie i założę na tylną zębatkę 38z to zwiększy się v max do tych 55 ? RE: Problem z V-max (50 T-1) - nie_mientki - 16-10-2012 10:03:59 Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem. O tym jakie części silnika trzeba wymienić zadecyduj po rozebraniu go na części i ocenie zużycia. PS O wagę spytałem zupełnie dla jaj, ale skoro ważysz 60kg to w zasadzie nic nie ważysz ![]() RE: Problem z V-max (50 T-1) - beqqu - 16-10-2012 20:17:34 (16-10-2012 10:03:59)nie_mientki napisał(a): Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem. A po zmianie zębatki na mniejszą dużo spadnie przyspieszenie ??? I czy zamieli czy już nie ? RE: Problem z V-max (50 T-1) - nie_mientki - 16-10-2012 20:24:35 Jeśli używasz Romka do mielenia to nie dziw się że w końcu silnik dogorywa. O ile spadnie przyspieszenie nie będę wyliczał, bo raz że pewnie niemożliwe bo za mało danych, a dwa że mi się nie chce. RE: Problem z V-max (50 T-1) - Irek - 16-10-2012 21:13:52 To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenie Na 38z to już na 100% nie zamieli, v-max może wzrosnąć lub nawet spaść gdy silnik jest w kiepskim stanie- nie będzie miał siły rozpędzać sie na 3 biegu RE: Problem z V-max (50 T-1) - beqqu - 18-10-2012 07:59:36 (16-10-2012 21:13:52)Irek napisał(a): To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenieAle na 44z bardzo szybko osiągał v-max więc ja myślę że na 38z będzie na trójce spokojnie ciągnął.Ale i tak wymienię cylinder,tłok,pierścienie,platynki,kondensator,cewkę zapłonową i wyreguluję dobrze zapłon i gaźnik i wtedy sie zobaczy czy coś dało -oczywiście po dotarciu ![]() |