remont dezamet 023 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: remont dezamet 023 (/showthread.php?tid=7177) |
remont dezamet 023 - Marwerick - 27-08-2012 23:16:36 będę się przygotowywał bo remontu tegoż silnika na razie mam uszczelki do wymiany bo jak zalałem nowego oleju(lux10) to zaczeło lecieć przez uszczelki niestety nie znalazłem żadnego przewodnika o kwadraciaku jak rozpołowić na ale moje pytanie jest takie ile potrzeba łożysk i uszczelniaczy i tuleji mosiężnych a i jaki ma być luz łożysk czy taki jak w czeskim 223 że luz to jest C3 czy tez do polskiego silnkia przewidziano łożyska o innym luzie no i na co zwrócić uwagę przy remoncie 023 (zastrzegam że pierwszy raz będę remontował polski silnik) RE: remont dezamet 023 - arek2xl - 28-08-2012 18:34:13 polecam książkę pt obsługa i naprawa motorowerów romet powodzenia . RE: remont dezamet 023 - MOTÓRZYSTA - 28-08-2012 18:58:35 rób sobie zdjęcia podczas remontu to nie bedziesz miał problemu ze złożeniem chyba że masz pamięć dobrą RE: remont dezamet 023 - krzyskoziol - 28-08-2012 19:05:22 (28-08-2012 18:58:35)MOTÓRZYSTA napisał(a): rób sobie zdjęcia podczas remontu to nie bedziesz miał problemu ze złożeniem chyba że masz pamięć dobrą zdjęcia to najlepszy pomysł na praktykach tak silnik skladalem i chodzi do dzis RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 28-08-2012 22:43:20 dobra ale powiedzcie mi teraz łożyska jaki mają mieć luz ? czy C3 jak w czeskim 223 czy inny ? RE: remont dezamet 023 - MOTÓRZYSTA - 29-08-2012 01:23:28 c3 najlepiej RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 29-08-2012 21:48:50 aha czyli taki sam luz musi być jak w silniku jawa 223 dobra bóg zapłać ci dobry człowieku RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 30-08-2012 22:31:54 a czy sprężyne kopniaka napina się ? RE: remont dezamet 023 - MOTÓRZYSTA - 31-08-2012 00:59:48 czasem tak czasem nie to zależy czy masz w silniku czy taką obok kopki ale u ciebie się naciąga musisz założyc kopke jak już bedziesz mial połowki skrecone to od strony sprzegła tam taki zabierak jest kręcisz kopka w dół i wkładasz w ząbki jak odbija to dobrze jak nie ta naciągasz jeszcze RE: remont dezamet 023 - szkp - 31-08-2012 10:23:32 Jeszcze taka uwaga- proponuję Ci nie wymieniać tulejek w skrzyni. Osobiście kupiłem kiedyś tulejki nowej produkcji i po wybiciu starych okazało się że są za krótkie, a luz pomiędzy wałkiem a tulejką jest jeszcze większy niż na starych elementach. Oprócz tego nowe tulejki nie posiadają rowka na smarowanie (chociaż w przypadku takiego luzu może on być niepotrzebny ). Jeżeli jednak będziesz je wymieniać to moim zdaniem jedyną opcją jest dotoczyć nowe pod wymiar. RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 31-08-2012 22:15:42 no u mnie jest na zewnątrz sprężyna i jak ją napiąć próbuje ją ręcznie napiąć na siłę i na końcu zawsze mi strzela i z powrotem muszę ją naciągać RE: remont dezamet 023 - przemek123 - 31-08-2012 22:27:10 naciągnij tak jak mówił jarek RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 31-08-2012 22:50:06 a może jarek napisze jakoś normalnie żebym zrozumiał a nie jakimś grypsem RE: remont dezamet 023 - szkp - 31-08-2012 23:45:57 Zewnętrzną sprężynę naciągasz na skręconych karterach- obracasz wałek do momentu aż dźwignia będzie dobrze odbijać i wtedy blokujesz go zderzakiem mocowanym od strony prawej pokrywy. Trudno to jakoś obrazowo przedstawić, ale przy składaniu zobaczysz o co chodzi. Na koniec zabezpieczasz zderzak segerem i to wszystko. Pamiętaj też o "podkładce" pod zderzak i gumowym odbojniku zderzaka. RE: remont dezamet 023 - Marwerick - 02-09-2012 13:15:10 no już kumam o co chodzi a jeszcze w którą stronę się napina w przód czy w tył kopke ? |